Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Jag skulle ju tro att de flesta som utsattes av MJ försöker släppa och gå vidare. Att bli världskänd som ett offer för en pedofil är inget som någon vill.
Det här är två modiga män som kommit så långt att de inser MJ förstörde liv. Det ger de tysta offren hopp.
Fansen i den här tråden är det sorgligaste jag sett på flashback. Sitta och försvara MJ med hittepå-psykologi om att han var kvar i barndom för att han inte hade någon barndom. Blir jobbigt för er snart, om ni visste vad som är på gång.
Verkligheten säger att pedofiler ofta själv varit utsatta. Att pappa Joe misshandlade Michael med ord och våld, det vet vi. Och i nöjesbranschen fanns det många pedofiler.
Ingen sover i samma säng med andras barn, det är ju sjukt. Om inte det säger allt så vet jag inte hur man är funtad.
Tror jag med. Det är sällan det lönar sig att polisanmäla pedofiler om det inte finns hårda bevis som fotografier, dna, dokumenterade skador osv och ändå klarar sig många undan. Bara vittnesmål kommer man ingen vart med, och allra helst i det här fallet.
Hellre än att gå igenom en rättsprocess som ändå inte kommer leda nån vart, tror jag offren försöker lägga det bakom sig och gå vidare. Vi vet inte hur många offer till MJ som kan finnas, som konsulterat advokat och fått till svar det inte är lönt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tarstan
Jag säger inte om Jackson är skyldig eller ej, men att de visar självinsikt är inget bevis för något, eller låtsas visa självinsikt.
Finns stora hål i dokumentären tycker jag också, tidshopp och mera.
Det jag reagerade på var farmorn, eller vad var i början, hur "starstruk" hon var.
Alla verkade vara det, jag tror inte de hade åkt till USA överhuvudtaget om inte Jackson var den han var.
Sedan var de missnöjda med lägenheten och allt möjligt, kändes som de förväntade, ja nästan krävde Jacksons uppmärksamhet och hjälp.
De var ute efter något drar jag som slutsats, och det kanske de gör fortfarande då?
Hur kan man åka till USA med de premisserna? Hur är man funtad?
Mammorna och speciellt Wades tycker jag var totalt blåögda, alternativt blundade. Men enligt filmen: MJ lovade ju att stötta Wade i karriären om de bara flyttade till USA. Han sa att han skulle ta hand om allt och de hade ju blivit så otroligt groomade tidigare. Det tog tvärslut för att MJ hade hittat en ny liten vän. Nu var mamman såpass driftig ändå att hon såg till Wade fick dansa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xfiles
Du är väl medveten om hoppas jag att James aldrig ens nämnde om en förlovning eller bröllop i hans första stämningsansökan? Han påstod då att han hade fått ett halsband (som flera andra också som besökt Neverland fått.. det är dock en annan diskussion). James första historia med Dan Reed februari 2017 inkluderade inte någon ring. När de sedan filmade ihop juli 2017 så nämnde han om en ring. Viktigt att nämna är att det är högts sannolikt att även James blivit "inspirerad" av Victor Gutierrez som skrev en fiktionsbok om MJ och nämnde en ring mellan honom och en pojke. Guiterrez som sedan fick böta 2,7 miljoner till MJ för förtal. Mycket i Guiterrez fiktionsbok känner man igen i James och Wades stämningsansökan.
Värt att nämna är att James efter påtryckningar av MJs dödsbo ännu INTE har lyckats få fram "bröllopsdokumentet" och Neverland sökte polisen/FBI igenom två gånger utan att hitta något av värde för utredningen.
Det kan vara precis tvärt om, att boken är inspirerad av Wades och James berättelser. Enligt uppgifter tidigare i tråden är den där Victor Gutierrez nåt slags undersökande journalist.
Men hur som helst är det ingen vettig människa som orkar med att reda i allt som MJs toxic fans lassar på oss. Vem orkar lägga ner tid och möda på att läsa den äckliga boken och sen sitta och jämföra?
Du missade helt min poäng märker jag, att James hade dyrbara guldringar varav en med en massa diamanter på som han fått av MJ. Hade han varit fattig och gjort dokumentären av ekonomiska skäl skulle han sålt dem.