Citat:
Ursprungligen postat av
Chickolina
Bara den inre rösten samvetet. Men det verkar inte vara så många i denna tråd som har ett sådant. Så nu har helt plötsligt bröderna inte gått några pengar alls o LKG allt. Hm om det vore så är det enl mig märkligt att han svarar på frågor i rätten medans bröderna dvs ni som inte verkade inblandade alls enl dig svarar vet inte, vill inte svara, känner inte till osv på majoriteten av frågorna. Låter i mina öron som att skylla på mån annan. Kan inte bara alla parter ta sitt ansvar e min fråga? Det blev fel men dags att stå upp för det.
Jag har inte påstått att LKG fått allt. Vad är det som får dig att tro att tre personer skulle tagit del av vinsten? Jag har inte sett någon uppgift som styrker det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chickolina
Så du o din bror har enl dig inte fått en spänn?
Det har jag aldrig påstått. Fördelningen av eventuell vinst har inte med ansvarsfrågan att göra i ett skatt-/bokföringsbrott så det har ingen betydelse i alla fall.
Hur menar du att man ska kunna svara på något man inte vet? Hur ska man uppträda om man inte känner till de detaljer som åklagaren frågar om menar du? Tror du jag skulle våga sitta och skriva på Flashback om jag vore grundaren av HP-Hjälpen?
Förövrigt så verkar inte åklagaren lämnat in något svar till hovrätten. Men det är klart, skulle dom lämna in en skrivelse där dom bekräftar att deras handlande varit fel så skulle dom potentiellt erkänna tjänstefel och det är väl lite känsligt, det är väl bättre att vara tyst då.
Skulle vara ironiskt om det vore så med tanke på att den enda anledningen A.L uppgett för att jag skulle vara fortsatt häktad var för att jag inte pratade tillräckligt mycket. Nu är det upp till bevis om EBM kan göra det bättre själva.
Dom bör själva yrka på återförvisning och dessutom yrka frikännande domar i vissa avseenden eftersom dom inte får främja orätt. Knepig situation dom hamnat i..