Många tips! Tackar för det! Blir en del frågetecken ändå. En sak verkar säker och det är ju att inget kort är bra på allt. Man får helt enkelt skilja på shoppingkort och resekort, och att kontokortet man har idag är inte bra på något... Skulle behöva bekräftelse på några frågor innan jag skaffar nya kort...
Sas Amex Classic - Bra, men mycket tveksam till acceptansen?
Everydaycard - Går det att byta/välja PIN?
Ecster - Verkar bra, men 29:-/aviavgift som man ej kan undgå?
Ullaredskortet (Ecster) - 150:-/år. Går det att byta/välja PIN? (Går ju på Ecsters kort ovan)
Komplett - Bästa tänkbara shoppingkort just nu? Endast reseförsäkring som saknas?
Ska man räkna med att klara sig helt på Kompletts MC och bortse från reseförsäkring (Om en sådan nu är något av värde) Alt komplettera med annat gratiskort (Ex Norwegians VISA) för betalning av resor?
Varför är det så viktigt att kunna välja PIN? Fördelarna väger tyngre. I fall det inte hade gått att välja kod skulle jag sucka och gå med på att få en kod tilldelad. Använd appar som t.ex. 1Password för att hålla reda på koder och lösenord!
Om man reser mkt och inte vill betala för mkt avgift eller inrätta sig alltför mkt efter olika kreditkortsföretag så borde väl en bra plan vara att man har ett amex plus som man har enbart för att få ihop till två resor om året i business och sen har man ett Mastercard från antingen SEB eller Handelsbanken Private banking platinum eller vad de kallar dem och som är utrustat med ett Priority Pass och som man gör alla andra inköp med. Kommer man upp i SAS EB Gold så har man då två kort som ger inträde i lounger och man kan göra ett två långresor i business men resten i boskapsklass.
Grejen är bara att jag inte har fattat var man ska kunna använda Amex-kortet nånstans för att komma upp i de summorna. Det verkar som att Hotels.com tar amex men inte Booking iaf.
Enda problemet är väl att man behöver ett bankkort oxå för uttag av cash och det finns ju inte gratis längre men det handlar förvisso bara om 250 spänn (det tar dock emot att gynna banker).
Alternativet är väl att skita helt i Amex men två resor i business är ändå rätt värt.
Knepig bonus hos komplett.
Deezer för 99:- ger 2 poäng men netflix för 139:- ger bara 1 poäng.
jaja det blir iaf 3 kronor i månaden som jag kan lägga på nått annat kul
Knepig bonus hos komplett.
Deezer för 99:- ger 2 poäng men netflix för 139:- ger bara 1 poäng.
jaja det blir iaf 3 kronor i månaden som jag kan lägga på nått annat kul
De betraktar även migrationsverkets avgift som online shopping nu
Enda problemet är väl att man behöver ett bankkort oxå för uttag av cash och det finns ju inte gratis längre men det handlar förvisso bara om 250 spänn (det tar dock emot att gynna banker).
Alternativet är väl att skita helt i Amex men två resor i business är ändå rätt värt.
Då var 2 st komplett-kort beställda. Bara till att börja håva in återbäringen
Jag måste ha bott under en sten alldeles för länge. I alla år har jag stridit med banken för att slippa betala kortavgifter. Men fortsättningsvis får vi ju betalt för att handla