2019-03-17, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Revoluts visa var lite krångligare att beställa. Lite lurigt att man kunde välja gratis frakt men var då tvungen att ansluta sig till en sk upgrade plan. Valde standardkort med fraktkostnad 60kr.

Om någon ger dig en inbjudningslänk så blir det fraktfritt för standardkortet också.
Citera
2019-03-17, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kotlettfrillan
Om någon ger dig en inbjudningslänk så blir det fraktfritt för standardkortet också.

Ah ok. Tyvärr försent nu men tack för tipset!
Citera
2019-03-17, 11:24
Medlem
foxxis avatar
Citat:
Nu när villkoren har ändrats för coops MC har jag varit tvungen att soffa förmånliga kort vid resa. Tråkigt eftersom jag verkligen uppskattade coops MC

Har beställt: PFC MC och Revolut visa. PFC MC är svenskt så smidigt med bank id och swisch.

Revoluts visa var lite krångligare att beställa. Lite lurigt att man kunde välja gratis frakt men var då tvungen att ansluta sig till en sk upgrade plan. Valde standardkort med fraktkostnad 60kr.

Nu kommer jag att kunna ta ut 5000kr utan valutapåslag per månad men det kommer förmodligen vara för lite så då blir det 2% likt förbaskat. Det var bättre för! ;-)
Var i samma båt jag med och har haft Coops MC i flera år nu. Företaget Entercard har verkligen tagit bort det som gjorde Coops MC ett av de bästa på marknaden.
Nu är det inget att hurra för direkt.

Kan rekommendera kortet Curve så kan du ta ut ytterligare 2000kr kostnadsfritt+ handla med det utan att fylla på som med Revolut. Men det är synd att Curves kort har en maxgräns på 5000kr/månad i utländsk valuta.
Citera
2019-03-17, 12:12
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Nu kommer jag att kunna ta ut 5000kr utan valutapåslag per månad men det kommer förmodligen vara för lite så då blir det 2% likt förbaskat. Det var bättre för! ;-)
Ett till kostnadsfritt alternativ som jag kör med kan vara Ferratum bank https://www.ferratumbank.com/se/features.html
Som istället kör med begränsningen 4 fria uttag/mån eller så reser du kring ett månadsskifte så du kan ta ut maxbeloppet 2 gånger under vistelsen.
Citera
2019-03-17, 14:30
Medlem
Tack för alla tipsen!

Behöver nog flera kort, lite jobbigt bara att hålla ordning på alla ;-)
Citera
2019-03-17, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerokei64
Norwegian Visa - bra gratis extra kort som är VISA och har gratis uttag i Sverige (dvs ej uttagsavgift och ej ränta som tickar, enda kreditkort i sitt slag som jag känner till).
Norwegian har väl visst ränta på utnyttjad kredit?
Citera
2019-03-17, 17:53
Medlem
KilledByProffsets avatar
Citat:
Tack för alla tipsen!

Behöver nog flera kort, lite jobbigt bara att hålla ordning på alla ;-)

Skaffa Curve också
Citera
2019-03-17, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Personas

Gissar på han/hon menar att inte är ränta eller uttagsavgift på kontantuttag.
Citera
2019-03-17, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Personas
Ingen ränta på kontantuttag om man betalar i tid, men 1.75% påslag utomlands
Citera
2019-03-18, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Beställde också ett
Dock ett problem med Kompletts är att du måste köpa för minst 50 kr, medan Remember more har Cashback från första kronan.
Är du säker? Jag har betalat 49 kronor till Telia och fick 1 poäng.
Det kan avrundas och inte synas kanske men avrundningen kan vara även förmånlig i genomsnitt.
Citera
2019-03-18, 16:19
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mnogodumal
Är du säker? Jag har betalat 49 kronor till Telia och fick 1 poäng.
Det kan avrundas och inte synas kanske men avrundningen kan vara även förmånlig i genomsnitt.

https://www.komplettbank.se/kundservice/#section02#bonus#hur-beraknas-bonus

Hittade det där, står dock bara i butik, så kanske inte gäller online.
Citera
2019-03-18, 17:29
Medlem
Många tips! Tackar för det! Blir en del frågetecken ändå. En sak verkar säker och det är ju att inget kort är bra på allt. Man får helt enkelt skilja på shoppingkort och resekort, och att kontokortet man har idag är inte bra på något... Skulle behöva bekräftelse på några frågor innan jag skaffar nya kort...

Sas Amex Classic - Bra, men mycket tveksam till acceptansen?
Everydaycard - Går det att byta/välja PIN?
Ecster - Verkar bra, men 29:-/aviavgift som man ej kan undgå?
Ullaredskortet (Ecster) - 150:-/år. Går det att byta/välja PIN? (Går ju på Ecsters kort ovan)

Komplett - Bästa tänkbara shoppingkort just nu? Endast reseförsäkring som saknas?

Ska man räkna med att klara sig helt på Kompletts MC och bortse från reseförsäkring (Om en sådan nu är något av värde) Alt komplettera med annat gratiskort (Ex Norwegians VISA) för betalning av resor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in