Citat:
Ursprungligen postat av
Chickolina
Att inte förstå att om man inte betalar skatt på intjänade pengar begår man skattebrott verkar osannolikt när man är 23 år. Att inte ha hört ordet högskola o häkte likaså. Jag vet inte vilken planet du kommer från men antingen har du stora svårigheter eller så gömmer du dig bakom att vara mindre begåvad. Inte vet jag. Men det blir inget bra att framställa sig själv som det sist nämnda i en bransch som verka kräva rätt mkt hjärna. Folk tror då man ljuger.
Jag har en personlig koordinator som hjälper mig med alla myndighetskontakter, även deklaration mm förstår du då hur galet hela åtalet är?
Åklagaren tillät mig inte att ha någon kontakt med denne under 8 månaders häktning. Det vore ju vettigt att tillåta en sådan sak, och det vore ännu vettigare att hålla förhör med de personer som funnits i min närhet.
Jag har varit sjuk i över 10 år så nej, jag har inte samma livserfarenhet som andra personer har i samma ålder. Jag skäms inte över att jag har vissa svårigheter men att en åklagare fullständigt struntar i det under 1 års tid är häpnadsväckande.
Jag har givit godkännande till åklagaren att läsa min journal men det ville dom uppenbarligen inte göra för då skulle hela deras åtal falla i bitar.
Varför skulle jag veta vad högskolan är om jag varit sjuk större delen av mitt liv och dessutom inte ens klarade av gymnasiet utan anpassad studiegång? Ge mig en enda anledning att prata om en högskola då.
Baserat på vad jag just berättat, förklara för mig varför jag skulle vara någon huvudman som skapat ett företag om någonting jag inte ens känner till. Jag har fullt upp med att kämpa med flertalet sjukdomar och att överhuvudtaget ta mig till ett vanligt arbete.
Du bara utgår från ingenting och hävdar massa saker, men du var smart nog att förstå att man antingen ljuger eller har vissa svårigheter, jag har vissa svårigheter och står för det. Det finns gott om bevisning och vittnen för det så lägg gärna ned ditt skitsnack nu.