Citat:
Ursprungligen postat av
firemire
Nu är jag inte helt säker på vad du menar längre, det du har markerat i filen är saker som han antingen måste kännt till sedan innan, eller som gemene man fått reda på?
Att det beslagtagits miljoner stod ju på nätet dagen efter ni blev anhållna. Tidpunkten, samt att ni kommunicerat via KIK kan ju knappast ha varit en nyhet, ni har ju själva anfört att Okänd var närvarande på någon länk under provdagen, alltså måste han rimligtvis känt till detta.
Så detta var vad du menade med att de berättat hela förundersökningen under första häktesförhandlingen?
Vart skulle den informationen finnas menar du? Skulle gärna vilja läsa detaljerade instruktioner om hur pengar hanterats via boxar om det nu skulle varit offentligt vid den tidpunkten.
Hur kunde någon veta att man sett mig posta kartonger osv?
Det du själv säger att man haft sådana presskonferenser är ju rena rama katastrofen. Att vi sitter häktade för att inte påverka utredningen och så håller åklagarna på sådär? Det är inte ok någonstans.
Du kanske inte ser alla de detaljer som jag ser eftersom jag vet vad som hänt och inte du.
Det är väldigt mycket känsligt material som framförs i den häktningsförhandlingen som LKG sedan kan anpassa sig till. Det finns absolut ingenting som tyder på att han överhuvudtaget kände till att jag haft någonting med teknik att göra förens åklagaren matat honom med uppgifter.
Varför skulle jag vara en huvudmisstänkt? Det är väl ingenting som någon någonsin hävdat tidigare? Eller?
Jag förstår inte ens varför jag är huvudmisstänkt, är det då lämpligt av åklagaren att ge dom uppgifterna till andra?
Hela utredningen är tillgjord, det går inte att komma ifrån och jag tänker inte slänga ut varenda argument om det på Flashback. Börja gräv i utredningen själva så får ni se.

Förövrigt så påstår du att du vet vad jag sagt i förhör, men det har du ingen aning om för förhörsledarna har skrivit saker som jag inte sagt och dom har inte låtit mig läsa igenom förhören, trots det skriver dom att jag godkänt dom. Många saker som jag säger som är väldigt betydelsefullt skrevs aldrig ned osv. Min advokat var till och med närvarande när jag blev lovad att bli frisläppt av förhörsledaren. Blev jag frisläppt? Nae.
Ingenting har skötts korrekt i den här utredningen och allt handlar om att få stor medial uppmärksamhet. Innan denna utredning trodde jag att rättssystemet i Sverige fungerade. Jag har fått motsatsen bevisad och jag bevisar det gärna för andra också, men inte just nu.