Läs dina senaste 25 inlägg i den här tråden och pricka för hur många gånger du går till angrepp mot skribent. Sannolikt blir du överraskad. Fast det är ju ett vetenskapligt manligt sätt att tänka, och det tror du inte på. Bättre att du får sitta där och tro att du vet bäst och komma med pekpinnar till andra fast du själv är värst i hela tråden. Ska inte säga vilket kön som är ologiskt, och som älskar pekpinnar...
Jag orkar faktiskt inte med dig längre. Du har uppenbarligen ingenting annat att kommentera än att fortsätta tjata om hur mina inlägg i tråden visar det ena och det andra som är typisk kvinnligt och hemskt.
Jag tycker vi avslutar här.
Jag orkar faktiskt inte med dig längre. Du har uppenbarligen ingenting annat att kommentera än att fortsätta tjata om hur mina inlägg i tråden visar det ena och det andra som är typisk kvinnligt och hemskt.
Det var du som tog upp det, och jag svarade? Är det då jag som tjatar? Jag tror du glömt bort vad du skrivit samma sekund som du trycker Skicka. Kan vara så om man halar upp mobilen på lunchrasten för att kommentera.
Om jag får tid över i veckan ska jag lägga in dina senaste 25 inlägg med alla dina personliga påhopp > 25 st. Du kan inte radera din historik, det är bra, befrämjar sanningen.
Senast redigerad av Paris24 2019-03-18 kl. 13:07.
Ada Lovelace beskrivs ofta som historiens första datorprogrammerare.
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Läs den feministiskt skrivna wiki-artikeln så förstår du att du är missledd. Finns ingenting i dagens datorer som kommer från henne.
”Feministiskt skrivna Wiki-artikeln”? Du skryter ju vitt och brett om att 85-93 % av redigerarna är män. Men då ska jag lägga till i min anteckningsbok att du anser att dessa manliga redigerare besitter kvinnligt tänkande.
Nu till Ada Lovelace:
”Lovelace began to correspond with the inventor and mathematician Charles Babbage, who asked her to translate an Italian mathematician’s memoir analyzing his Analytical Engine (länk) (a machine that would perform simple mathematical calculations and be programmed with punchcards and is considered one of the first computers). Lovelace went beyond completing a simple translation, however, and wrote her own set of notes about the machine and even included a method for calculating a sequence of Bernoulli numbers; this is now acknowledged as the world’s first computer program.” (källa)
Ada Lovelace införde en algoritm för beräkning av serier med Bernouilli-tal med Babbages analytiska maskin. Här är ett diagram för beräkning av Bernoullital. Lite mer fakta om Ada Lovelace kan du läsa här. Särskilt intressant är vad som står under rubrikerna 4-6 och 9-10.
”Bernoullitalen har även en liten roll i datorernas historia, då Ada Lovelace 1842 beskrev en algoritm för att beräkna Bernoullital med den analytiska maskinen. Därmed var Bernoullitalen ämnet för ett av de första datorprogrammen någonsin.” (källa)
Ada Lovelace lade till en serie omfattande anteckningar om Babbages maskin och poängterade att den kunde matas med stegvisa instruktioner till att utföra komplicerade matematiska problem och dessutom kunde instrueras till att använda ord och även symboler till att komponera musik.
Hennes anteckningar är de första beskrivningarna av datorprogrammering och algoritmer, men i åratal har historiker argumenterat om Ada skrev dem själv eller om Babbage var den verkliga författaren. Men i Babbages memoarer står det med önskad tydlighet att Lord Byrons dotter var den som skrev dessa anteckningar.
Jag bör väl nämna i sammanhanget ett annat kvinnligt geni i datorernas barndom - Grace Hopper. Tillsammans med Howard Aiken utvecklade de första datorerna på Harvards universitet i början av 1944. Hon uppfann kompilatorn som översatte skrivet språk till datorkod och myntade begreppen "bugg" (bug) och "avbuggning" (debugging).
De sakfakta som går emot din världsbild kallar du snömos utan att lägga fram motargument som stödjer din ståndpunkt. Kan du belägga dina åsikter med seriösa studier från vetenskapsvärlden? Nej, tänkte väl det.
Det är vetenskapligt bevisat att sociokulturell påverkan existerar. Annars kan inte omgivningens värderingar, regler, förväntningar och attityder ändras över tid och rum. Visst har du helt rätt i att barn anpassar sig till sin omgivning. De utsätts ju för sociokulturell påverkan varje dag.
Evolutionen styr inte normerna. Det är människorna som gör det. Läs mer om vad sociala normer är. Goda normer är till för att utvecklas och förändras till det bättre. Destruktiva normer ska däremot elimineras.
Tror du att de sociala normerna idag är likadana som för hundra år sedan? Numera är det vardagsmat att män blir föräldralediga för att vara hemma och ta hand om sitt lilla barn. Drygt 29 % av föräldraledighetsdagarna togs ut av pappor förra året. Varje dag ser man pappor ta promenader med barnvagnen. 1919 var det helt otänkbart med föräldralediga män. Kvinnliga ingenjörer var extremt sällsynta, för på den tiden ansåg man att kvinnor var intellektuellt underlägsna män.
Självklart är det kvaliteten och användbarheten av en idé som är viktigast. Idéer som kommer från kvinnor är generellt inte sämre än de som män kläcker ur sig. Eller menar du att kvinnors uppfinningsbidrag är av sämre kvalitet än mäns?
Vad har ogranskade bluffartiklar som publicerats i vetenskapliga skrifter med den här diskussionen att göra? Kränkthetsstudier? I Hitlers ”Mein Kampf” kan man byta ut judar mot muslimer och vips får man en skrift som ser ut att vara författad av en islamofob rasist.
Du är ju fan ute och svamlar i det blå.
Sa han som inte brydde sig om att ta reda på vad frågan till honom var utan fes iväg något helt annat.
Och du, de var inte bara granskade, de fick med beröm godkänt också.
Med särskild förtjänstutmärkelse.
Och jo, Mein Kampf var en av dem som skrevs om.
Du är så jävla dum att jag utvisar dig en vecka igen.
Du klarar inte av diskussioner ens en post i rad innan du flippar ur.
Senast redigerad av Flickfotograf 2019-03-18 kl. 14:18.
Ja, flertalet av de krigiska drottningarna var änkor efter minst lika blodtörstiga kungar.
Du kan säkert informera mig vilka kvinnor som fick Djinghis Khan, Karl XII, Napoleon Bonaparte, Hitler, Mussolini, Stalin, Franco, Pol Pot, Saddam och andra blodtörstiga regenter att kriga och erövra i historien? Deras fruar?
Ditt egna kritiska tänkande är det inte så mycket bevänt med när du länkar till Infowars och andra sajter som sprider fejkade nyheter, konspirationsteorier, faktoider och andra sagor.
Du är för pantad för att föra vettiga diskussioner med.
Om det går 999 män och en kvinna på ledarfronten, så kan andelen våldsamma kvinnor fortfarande inom sin grupp vara större.
Eller missade du fem myror är fler än fyra elefanter?
Byggande av komplexa civilisationer är det ingen som gör sådär hux flux, utan det är en mycket långsam process som inleddes redan på stenåldern. Du vet väl att Rom inte byggdes över en natt.
Påståendet att endast män byggde civilisationen är inte sant. Istället är det ett idogt samarbete mellan män och kvinnor som möjliggjort civilisationsbyggande. Utan kvinnors arbetsinsatser inom textilproduktion, matlagning och barnomsorg hade det inte varit möjligt att uppnå dagens avancerade civilisation som vi har idag.
Det finns som tidigare påpekats ingen civilisation som byggts av endast män. Mer info om kvinnors insatser i civilisationsbyggandet kan du läsa i mitt inlägg (länk).
(OT: vibranium är en fiktiv metall som beskrivs i amerikanska seriemagasin.)
Bra slajdat, men som vanligt ger du inget svar på min kontrollfråga. Alltså faller ditt argument om att kvinnor kan bygga komplexa och hållbara samhällen.
Det har aldrig hänt och det kommer troligen aldrig hända heller.
Jag har inget emot kvinnligt tänkande. Det är DU som gör allt för att misstänkliggöra manligt tänkande. Vad har du emot att läsa artikeln om hur manligt tänkande sänkte brottsligheten i NY med 80%? Och istället köra med Venezuela, där kommunismen (super-kvinnlig livsstil med Åt var och en efter hans behov) förstör för alla.
Du säger att du inte har något emot kvinnligt tänkande. Men det hänger inte ihop med följande grodor du rapat upp:
Kan du förklara varför du har följande misogyna åsikter:
• kvinnor är sämre i matematik,
• kvinnor kan inte programmera,
• kvinnor har svårt för avvikande åsikter,
• kvinnor och fakta går inte ihop,
• kvinnligt tänkande fungerar inte på landsnivå,
• kvinnor babblar och ventilerar istället för att föreslå problemlösningar,
• Sverige blir rikare och tryggare utan kvinnlig rösträtt,
• kvinnor forskar aldrig och kommer aldrig med några teorier eller slutsatser om någonting, de hakar bara på manliga tänkare,
• kvinnliga chefer ger kaos och raserar allt,
• ytterst få kvinnor når upp till manlig intelligens
• för kvinnor finns inte moral,
• inkvoterade kvinnor sänker kvaliteten på tidigare fungerande organisationer,
• kvinnor kan inte skapa företag, uppfinna eller forska för att de inte är lagspelare och inte vet hur de får igång spelet,
• östrogen gör att kvinnor klär sig slampigt och går in i hotellrum med fullgubbar,
och så vidare,
• ingenjör har ett innehåll som helt är anpassat till män, vilket gör att kvinnor inte gillar den utbildningen.
Det är helt uppenbart att du nedvärderar kvinnligt tänkande. Kan du förklara varför du gör det?
Alldeles utmärkt att din historik inte kan raderas vilket bevarar sanningen om alla dina anekdoter och ditt misogyna trams till eftervärlden.
De har ”super-kvinnlig livsstil” på Island och i Norge och där är mordfrekvensen mycket låg. I Venezuela är det mycket kidnappningar, paramilitär och kriminella gäng. I historien har samtliga diktatorer i världen varit män. Hitler, Stalin, Mao, Pol Pot, Mussolini, Franco och så vidare. Både kommunister och fascister.
Det var en kombination av både manligt och kvinnligt tänkande som sänkte brottsligheten i New York City. För du kan väl ändå inte inbilla dig att det endast finns manligt tänkande män inom rätts- och polisväsendet samt bland de styrande där? Nuvarande borgmästare Bill de Blasio tillhör det demokratiska partiet. Gissa vilket parti som har det mest kvinnliga tänkandet. Demokraterna eller Republikanerna?
“The New York Police Department recorded 289 murders in 2018, three fewer than the 292 recorded in 2017. Mayor Bill de Blasio said it was the fewest number of homicides in nearly 70 years.”
Visste du att män med lägre testosteronnivåer och mer feminina ansiktsdrag utvecklade verktyg, konst och kultur?
”A new study argues that humanity’s development of tools, art and culture may have coincided with lower levels of testosterone and a more feminine skull shape.” (källa)
Män med mer kvinnligt tänkande. Sådana som ni i antifeministiska högerkretsar kallar för bl a beta-cucks, sojapojkar eller liknande nedsättande epitet.
Du säger att du inte har något emot kvinnligt tänkande. Men det hänger inte ihop med följande grodor du rapat upp:
Kan du förklara varför du har följande misogyna åsikter:
Vem har utmämnt dig till allmän åklagare?
Inget av uttalandena emotsäger påståendet att man inte har något emot kvinnligt tänkande.
Det du får skilja på är "som grupp" och "som individ".
Tills du klarar det har du inget stöd att hämta från mig i alla fall.
Case dismissed!
Det verkar som att du stöter på ungefär samma problem med ganska många.
Tänk om det inte är fel på alla andra?
Det var en kombination av både manligt och kvinnligt tänkande som sänkte brottsligheten i New York City. För du kan väl ändå inte inbilla dig att det endast finns manligt tänkande män inom rätts- och polisväsendet samt bland de styrande där? Nuvarande borgmästare Bill de Blasio tillhör det demokratiska partiet. Gissa vilket parti som har det mest kvinnliga tänkandet. Demokraterna eller Republikanerna?
“The New York Police Department recorded 289 murders in 2018, three fewer than the 292 recorded in 2017. Mayor Bill de Blasio said it was the fewest number of homicides in nearly 70 years.”
Det här var löjligaste nitpicking av statistik jag sett. Vi vet att republikanska Gulliani och Bloomberg var med att sänka mordantalet i New York sedan längesedan, att en demokrat har kommit in och fortsattt med en långvarig utveckling som går tillbaka 20 år, senaste året, ska alltså vara hårdbevis på att "feminina" demokraterna är bättre än "maskulina" republikanerna?
Sedan är samtliga av de mest våldsamma städerna i USA demokratiska förutom en:
MEn även det vore lika falsk selektion av fakta från min sida, då alla dessa städer är svarta städer som alltid röstar på demokraterna.
Det är alltså inte att demokraterna styr Detroit, St Louis, Baltimore och New Orleans som gör de till USAs mest våldsamma städer, utan att dessa är städer med svart majoritet, och du får vara hur känslig du vill med sådan fakta, men så är det.
Likaså är det inte att sossarna styr Malmö som gör Malmö våldsamt (lika lite som att sossarna gör Kiruna och norrländska städer våldsamt!), utan det beror på att Malmö är en stad med invandrarmajoritet (vilket i sin tur leder till att sossarna alltid blir framröstade).
Det gäller alltså att söka tillbaka till vad som är kausal orsak och vad som bara är en symptom av någon djupare problem.
Det är inte som om republikaner eller någon "maskulin parti" kan komma in i Detroit eller Malmö och städa undan, finns inte så bra kirurger i något parti, oavsett hur maskulina/feminina de är.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-03-18 kl. 16:24.
Det verkar som att du stöter på ungefär samma problem med ganska många.
Tänk om det inte är fel på alla andra?
Ganska många, ja jo så kan man ju se det när man förvränger verkligheten. Du och P24, två vuxna karlar som beter er som barnungar på ett debattforum på nätet. Många?
Och ni slutar inte heller, det är uppenbart att det är tjafset ni vill åt. Roa er med nån annan, jag har tröttnat. Tycker mest att det är beklämmande.