2019-03-18, 07:06
Medlem
dumbest-man-alives avatar
Ada Lovelace beskrivs ofta som historiens första datorprogrammerare.
Citera
2019-03-18, 10:43
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Och så blir nordens länder många år efter varandra att bli utsedda till världens bästa länder att leva i.

Usa och England är jättebra för de som har, medan norden är bra gör alla.
Nej, om du är friskt, välutbildad, har ett jobb som är eftertraktat, gillar service eller att konsumera, så är det bättre att bo i USA eller England än i norden. Men det är inte dåligt i norden, jag kommer inte att flytta fast jag uppfyller dessa krav.

Om man inte tala om vädret i Kalifornien kontra Sverige. 275 soldagar i San Jose vid Silicon Valley och San Fransisco där jag kollat villor...
Citera
2019-03-18, 10:49
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Norge och Island är ett av världens mest jämställda länder. Där är mordfrekvensen 0,50 (Norge) respektive 0,30 (Island) per 100 000 invånare. Du har alltför stark övertro på manligt tänkande. Det är detta tänkande som tillåtit gemene man att bära vapen som i USA. Förresten kom jag just på att det är kvinnor som är mest pådrivande och kräver kraftigt skärpta vapenlagar (källa).

Länderna med högst mordfrekvens ligger i Latinamerika med Venezuela i toppen (81,5 per 100 000 invånare) (källa). ”Manligt förbuds-tänkande” fungerar tydligen inte så bra där.

En liten fråga bara: vad har du emot kvinnligt tänkande? Motivera gärna.
Jag har inget emot kvinnligt tänkande. Det är DU som gör allt för att misstänkliggöra manligt tänkande. Vad har du emot att läsa artikeln om hur manligt tänkande sänkte brottsligheten i NY med 80%? Och istället köra med Venezuela, där kommunismen (super-kvinnlig livsstil med Åt var och en efter hans behov) förstör för alla.
Citera
2019-03-18, 10:52
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumbest-man-alive
Ada Lovelace beskrivs ofta som historiens första datorprogrammerare.
Läs den feministiskt skrivna wiki-artikeln så förstår du att du är missledd. Finns ingenting i dagens datorer som kommer från henne.
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ada_Lovelace
Citera
2019-03-18, 10:56
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Vad jag menar är naturligtvis att om ingen av gängens dödsskjutningar hade ägt rum skulle mordfrekvensen ha sjunkit till 0,3-0,5 per 100 000 invånare.
Det ultimata vetenskapliga expert-argumentet som lupac använt ca 1000 gånger på FB. "Om inte...".

Lustigt nog behöver jag aldrig använda det argumentet när jag talar om mäns goda sidor.
Citera
2019-03-18, 10:56
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Nej, om du är friskt, välutbildad, har ett jobb som är eftertraktat, gillar service eller att konsumera, så är det bättre att bo i USA eller England än i norden. Men det är inte dåligt i norden, jag kommer inte att flytta fast jag uppfyller dessa krav.

Om man inte tala om vädret i Kalifornien kontra Sverige. 275 soldagar i San Jose vid Silicon Valley och San Fransisco där jag kollat villor...
Det var det jag menade.
Norden är bra för alla, USA bra för den välmeriterade.

Sen gillar jag vintern.
Citera
2019-03-18, 11:00
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Så de patetiska försök till förolämpningar fungerar alltså inte, så vet du det. Överhuvudtaget har du väldigt lätt att ta till angrepp mot skribent, det är inte särskilt god debatteknik och för med sig att du sjunker avsevärt för säkert fler än mig.
Läs dina senaste 25 inlägg i den här tråden och pricka för hur många gånger du går till angrepp mot skribent. Sannolikt blir du överraskad. Fast det är ju ett vetenskapligt manligt sätt att tänka, och det tror du inte på. Bättre att du får sitta där och tro att du vet bäst och komma med pekpinnar till andra fast du själv är värst i hela tråden. Ska inte säga vilket kön som är ologiskt, och som älskar pekpinnar...
Senast redigerad av Paris24 2019-03-18 kl. 11:02.
Citera
2019-03-18, 11:05
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Det är du som inte förstår ordet ”krasst”. Slå upp det själv.

Om du inte kan bemöta mina argument utan att tramsa och raljera, då drar jag den korrekta slutsatsen att du inte har något vettigt att komma med.
"Krasst" betyder "grov, där man drar alla över en kam" dvs en grov generalisering. Alltså inte en åsikt jag eller någon annan har, men som man kan få om man drar alla argument till sin yttersta spets. Du argumenterar alltså med 100 rader text mot något som ingen tycker. Är du pensionär, med så mycket tid över?
Senast redigerad av Paris24 2019-03-18 kl. 11:07.
Citera
2019-03-18, 11:10
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Fast just att ha ett nätverk istället för en hierarki är ju typiskt kvinnligt så hur skulle det där kunna stämma? Likaså är kvinnor ju de som tävlar "för skojs skull", gärna med att "alla får vinna" och så vidare.

Sen lol kvinnor planera

Både män och kvinnor har nätverk i både yrkesliv och privatliv. Kika in på LinkedIn och Facebook, så får du se.

Killar tävlar för skojs skull, bara för att vinna både berömmelse och några minuter i rampljuset. De ställer upp i löjliga och meningslösa tävlingar, t ex Plockepinn, bära kärring, spotta längst. Kvinnor däremot ställer upp i mer seriösa tävlingar och när det finns pengar att vinna. I t ex frågesporter som Jeopardy och Vem vet bäst.

Kvinnor är generellt inte sämre än män att planera. Kan du ro hit en studie som styrker din åsikt om kvinnors sämre planeringsförmåga?
Citera
2019-03-18, 11:15
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Det ultimata vetenskapliga expert-argumentet som lupac använt ca 1000 gånger på FB. "Om inte...".

Lustigt nog behöver jag aldrig använda det argumentet när jag talar om mäns goda sidor.

Ännu lustigare är det att du aldrig talar om kvinnors goda sidor.
Citera
2019-03-18, 11:22
Medlem
lupacs avatar
Citat:
"Krasst" betyder "grov, där man drar alla över en kam" dvs en grov generalisering. Alltså inte en åsikt jag eller någon annan har, men som man kan få om man drar alla argument till sin yttersta spets. Du argumenterar alltså med 100 rader text mot något som ingen tycker. Är du pensionär, med så mycket tid över?

Och du själv då? En arbetslös ung loser som är uttråkad av ingenting att göra utom att hänga här på Flashback och skriva anekdotiska levnadsbeskrivningar var gång du brister i argumentationen.
Citera
2019-03-18, 11:24
Medlem
Paris24s avatar
Dagens ledare i Expressen.

Citat:
https://www.expressen.se/ledare/konsdiskriminering-i-skolan-maste-tas-pa-storre-allvar/
Var tredje kille som går ut nian i Stockholm får för lågt betyg i matematik. Det doftar diskriminering. Och detta är minsann inte bara något Stockholmsfenomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in