2019-03-18, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Trådsanning? Finns ju med i fup.
Helt oviktigt dock för det innebär inte att hon ville ha trekant med dem även om hon tänder på trekant.

Sen känner jag att det är väl skitsamma vad man googlat på. Speciellt porr, vet inte om jag är intresserad att testa ens 10% av den porr jag sett under mitt liv.

Helt oviktigt kan det ju inte vara? Jag tror nog rätten tar saker i beaktande. Om man till exempel har en kriminell historia så brukar man ju bli straffad annorlunda än om man är helt ostraffad tidigare.
Citera
2019-03-18, 12:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Helt oviktigt kan det ju inte vara? Jag tror nog rätten tar saker i beaktande. Om man till exempel har en kriminell historia så brukar man ju bli straffad annorlunda än om man är helt ostraffad tidigare.

En våldtäkt är alltid en våldtäkt.

Så du menar att det ska dömas olika baserat på vem som blivit våldtagen?

Hur skulle rättssamhället då se ut?
Ska vi ha lägre straff för bankrån mot Nordea än mot SEB pga Nordeas misskötsel, eller hur tänker du?
Citera
2019-03-18, 12:25
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Att det finns med i FUP betyder inte nödvändigtvis att det varit med i rättegången. Det finns inget i domen som indicerar att försvaret har åberopat det som en omständighet av betydelse.
Citera
2019-03-18, 12:30
Medlem
Citat:

Glenn har begått ett riktigt "fulbrott" Bo lider inte mindre för att han tidigare inte dömts för våldtäkt. Domstolen kommer inte ta hänsyn till att Glenn tidigare är ostraffad. Det handlar inte om att han stulit en cykel. Våldtäkt är våldtäkt och bo tidigare dom har inget med detta mål att göra. Så ja det är oviktigt i det avseendet. Med din logik skulle varje person som tidigare dömts för något brott vara ett bättre val för en förövare. Det skulle då ge straffrabatt om nu förövaren inte tidigare är straffad.
Citera
2019-03-18, 13:41
Avslutad
Var det idag dom kommer från HR, eller när var det?
Citera
2019-03-18, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
En våldtäkt är alltid en våldtäkt.

Så du menar att det ska dömas olika baserat på vem som blivit våldtagen?

Hur skulle rättssamhället då se ut?
Ska vi ha lägre straff för bankrån mot Nordea än mot SEB pga Nordeas misskötsel, eller hur tänker du?

Nej det menar jag verkligen inte!
Du får nog ta och läsa det jag skrev igen Det enda jag menar är att rätten tar saker som hänt förut i beaktande. Jag menar alltså inte att man ej kan bli våldtagen om man är dömd för något tidigare
Citera
2019-03-18, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Glenn har begått ett riktigt "fulbrott" Bo lider inte mindre för att han tidigare inte dömts för våldtäkt. Domstolen kommer inte ta hänsyn till att Glenn tidigare är ostraffad. Det handlar inte om att han stulit en cykel. Våldtäkt är våldtäkt och bo tidigare dom har inget med detta mål att göra. Så ja det är oviktigt i det avseendet. Med din logik skulle varje person som tidigare dömts för något brott vara ett bättre val för en förövare. Det skulle då ge straffrabatt om nu förövaren inte tidigare är straffad.

Det är jag som formulerar mig dåligt. Jag menar enbart att rätten tar saker som hänt förut i beaktande. Inte att våldtäktsmän ska gå fria från straff, eller att någon med en kriminell historia inte kan råka illa ut. Detta är flashback och här måste man vara extremt tydlig annars blir man missuppfattad
Citera
2019-03-18, 14:19
Medlem
OweGbgs avatar
Hovrätten fastställer Tingsrättens dom på 3 års fängelse.

https://www.expressen.se/sport/hovratten-fotbollsprofilen-doms-till-tre-ars-fangelse-for-valdtakt/
Citera
2019-03-18, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg

https://www.expressen.se/sport/hovratten-fotbollsprofilen-doms-till-tre-ars-fangelse-for-valdtakt/

Lite förvånad , troode advokaten skulle få ner det lite
Citera
2019-03-18, 14:56
Avslutad
Citat:

Okej, trodde faktiskt att straffet skulle sänkas till 2 år och även ett ngt lägre skadestånd, men där fick man fel.

Det måste helt klart finnas väldigt starka bevis emot GS, 3 år är ett hårt straff.
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-03-18 kl. 15:10.
Citera
2019-03-18, 15:17
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:

Nej, det gör de inte när det gäller skuldfrågan. Det kan dock påverka påföljden i det fall att förövaren har visat på och dömts för återkommande, liknande brott.
Senast redigerad av Richard-III 2019-03-18 kl. 15:24. Anledning: Stavning
Citera
2019-03-18, 15:23
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:

Ja, då är det ju ingen tvekan om rättens bedömning av bevisning och förhör, då 3 år ändå får ses som en väsentlig påföljd. Glenn kan vara ute igen till julen 2020, men tiden går ju fort när man har roligt. Tur att han inte hade ett jobb, så han i alla fall slapp bli av med jobbet samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in