Citat:
Ursprungligen postat av
Dial999
Den här tråden är en skvallertråd och hit hör egentligen inte frågan om varför GS sitter häktad. På Flashback är det högt i tak och går man in och läser här så får man ta åsikterna för vad dom är. GS har hamnat i den här tråden och då blir han utsatt för allsköns skvaller om händelsen i lägenheten och om sin person och får finna sig i det. Jag känner inte GS och har ingen anledning att hata honom. Tycker att straffet som TR har dömt ut är väl tufft. Däremot så anser jag att man här trådskvallret inte ska gå i någon gräddfil bara för att man spelat fotboll och skulle vara mer trovärdig än någon annan. TR har dömt GS för våldtäkt. Domen är mycket välskriven och bygger på den nya samtyckeslagen. Vi får nu se om HR har samma uppfattning.
Börjar med att be dig om ursäkt för att jag utpekat dig som hatisk. Det var lite onödigt hårt av mig.
Tack för en välskriven replik!
Håller med dig i att domen mot GS är väl hård. Särskilt med tanke på att Arnault klarade sig undan med 2 1/2 år.
Ja, det skall bli mycket intressant att se hur HR kommer att se på tingsrättens bedömning. Johan Eriksson är, vad jag förstår, en skicklig advokat. Det hjälpte iofs inte Akilov där det blev livstid, men så lär det väl inte bli för GS, mer än då livslång uthängning..
"Fördelen" med att GS sitter häktad är ju att vi, nyfikna likaväl som blodtörstiga, får ett snabbare besked i saken, detta eftersom han sitter häktad och de målen har förtur.
(det fetade)
Skulle inte den här delen av GS:s liv platsa bättre i en tråd i kriminalavdelningen?
NB! Jag ifrågasätter INTE moderatorerna!