Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Angående: "Man åker i riktning mot där man bor och under resan kommer man stanna vid platsen där båten ligger för att dumpa kroppen."
Det finns väl två möjligheter angående båtens placering i förhållande till "där man bor":
1) Man stannar till vid båten på vägen till där man bor.
2) Man åker mot där man bor men tar först en omväg till båten och sedan till där de bor.
Oavsett så verkar GW tänka att båten inte ligger förtöjd i direkt anslutning till där man bor. Så, man bor på ett ställe men har tillgång till båten på ett annat ställe. Frågan är bara hur långt det kunde ha varit mellan positionerna. Kan kanske vara bra att ha i åtanke när vi tänker vidare.
O'hoj.
En ganska stor båtbrygga som började byggas ca år 1985-1986, är numera småbåthamnen i Hemmingtorp ca 7-800 meter norr om färjeläget fastlandet.
Nybyggnads stugor/villor hade börjat byggas där ett par år tidigare. Hyrde själv båtplats där mellan 1986-1988 samtidigt som vår sommarstuga låg vid Mörtevik ca 3 km från Hemmingtorp fastlandssidan.
Vid årtalet 1992 inhyste denna mini småbåtshamn fritidsbåtar från Skövde, Skara, Lidköping, Örebro, Vara, Hjo och tom från Sthlm.
Mellan Hassle Säby Säteri och färjeläget syd fanns enstaka bryggor med kanske plats för max 4-5 båtar. Ju närmare *br*ha*s marker fram till färjan, ju färre båtbryggor....
Alltså mycket jättevanligt att stugägare hyrde båtplatser ganska långt från hemmaboende/sommarboende.
Mellan Snapen och Hassle Säby nordvart har jag sämre koll på "bryggeriet".
(Personligen säger jag att kustremsan syd om Mariestad torde vara av större intresse för bryggor uppförda lagligt som olagligt. Det var också mycket mycket närmare att ta sig "hem" till, låt säga
Dillö ...än från norr Mariestad-Sundsören samt att rörligheten/tätheten av människor var mycket mindre vid kustremsan syd M-stad)
En psykiskt störd vekling, lögnare, mytoman går fortfarande i frihet pga falska vittnesmål från nära anhörig/a...Sanningen kommer fram en dag, det tror jag hårt på...Hoppas historieböcker i framtid
förtäljer noga vilka släktnamn som genom falska vittnesmål skyddat skyldiga till detta dåd.