Citat:
Ursprungligen postat av
kiriL
Nä, visst är det så. Det var mest för att eliminera antalet möjliga dumpningsplatser, då man får ner antalet båtplatser som 1992 inte kan ha vart så många på fastlands-sidan vid torsö.
Funderar även på detta med att sänka en kropp i vatten å allt sånt. Det är fan inte gjort i en handvändning. Känns det rimligt att GM hade tillgång till allt det som kan tänkas behövas. Säckar, tyngder, rep, tape. Jag får iaf fundera ett tag på vart jag har sånt. Om det gått till såhär så kanske det säger något om GM, att han/hon har sånt liggande i bilen\båten.
Jag har tagit upp detta tidigare vid några tillfällen. Detta låter sig inte göras i en handvändning, men kan hinnas med i "hafs och slafs". Men typ tio kilo sten i en ryggsäck räcker inte på långa vägar för att sänka en kropp. Gaserna som bildas ett par dygn senare lyfter många tiotals kilo - dock med den effekten att kroppen ligger och "släpar" precis utmed ytlinjen. (Alla som har försökt att "dränka" en uppblåst badboll vet vad jag menar.) Men å andra sidan är det inte säkert att gärningsmannen/gärningsmännen tänkte så himla klokt i det där läget. Kvarstår dock frågan om GW har tänkt rätt - Skövde-polisen anser ju inte det.
Men det finns en handfull personer i Mariestad som passar in mycket bra på GW:s beskrivning om "gamla vänner" (i samma ålder som Helena), hade tillgång till båt och allt det där. Bland andra finns det två personer födda 1969 i Mariestad med starka band till Torsö som uppfyller
samtliga av GW:s kriterier (gamla vänner, tillgång till båt etc.). I alla fall den ene av dem var på Stadt. En har ett "känt" efternamn med Mariestads-mått mätt och den andre har ett känt efternamn som återfinns i regeringen.