2019-03-18, 00:32
Medlem
JackFoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Nazistterroristen Brenton tycker han är smartare än alla andra pga av hans hudfärg och att han har gått i livets hårda skola så han sparkar sin advokat och kommer sköta försvaret själv:

https://www.nzherald.co.nz/index.cfm?objectid=12213752&ref=twitter

Försökte ju Breivik med också. Dock i de flesta västerländska länder så är den åtalade oftast tvingad att ha ett ombud eftersom det är så allvarliga anklagelser. Skälet för detta är både att den åtalade är anklagad för allvarliga brott och därför behöver en erfaren försvarare men också för att komplicerade och stora rättegångar blir en huvudvärk för domaren om den åtalade inte har ett ombud utan representerar sig själv.

Jag såg Säpochefen i TV. Han sade att prioriteringen på svenska högerextremister tar ny fart och nazisterna är nu jämställda med islamisterna i Säpos prioritering. Det känns bra. Jag anser att Säpo borde göra en lista, kanske i samarbete med Expo, över kanske 100 potentiella nazistiska terrorister och sedan får Säpo punktmarkera dessa, informera deras arbetsgivare, göra husrannsakan, avlyssna och bugga, omhänderta deras barn osv så att de inte har något svängutrymme alls. Kanske rapporteringsplikt varannan dag hos lokala polisstationen.
Citera
2019-03-18, 00:33
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tapshata
Gärningsmannen är en terrorist, från den kristna sidan. Det är exakt som Jihadister i Islam tänker, "jag gör detta för min religion och mitt folk", EXAKT vad denna terroristen gjorde. Det finns inte en enda skillnad på en muslimsk terrorist eller en kristen terrorist. Terror finns i alla religioner.

Sen att muslimer blir bombade i mellanöstern varje dag och tvingas fly, sen när de flyr hit så vill folk inte ha dem och undrar varför de flydde sina länder istället för att peka på sina egna länder som fortsätter bomba alla muslimer i mellanöstern. Och den största terrorist stödjaren är Saudiarabien, som är allierad med USA såklart, som i sin tur bestämmer över alla era europeiska länder.

Denna kristna terrroist representerar verkligen inte kristendom eller krisna. Han är en terrorist.

Precis som terrorister från mellanöstern inte representerar Islam eller muslimer. Dem är bara efterblivna terrorister som tagit ord ur kontext. Ett litet expempel:

I koranen står det "döda dem vart de än befinner sig". Men direkt efter den meningen står det "De som för krig mot er"... men Jihadister som följer WAHABISM-islam som kommer ur saudiarabien och pakistan osv, dem läser bara den ena delen och går o spränger sig...

För det första var han inte kristen, för det andra utförde han terrordåden mot muslimer just för att det ger mest uppståndelse. Motivet var egentligen att stoppa "the great replacement". Vilket är en faktamässig realitet i Europa.
Ingen konspiration. Det är bara att kolla på statistik från SCB när det gäller Sverige t.ex. 800.000 migranter har kommit hit sedan 2012. 2 miljoner sedan 80-talet.

Det är en invasion.

När det gäller USA osv, så har du rätt. Det borde givetvis inte bomba någon och låta andra länder vara. När det gäller vart riktiga flyktingar flyr, så kan de ta sig till närmaste trygga land.
De som kommer hit tar sig igenom mer än 10 trygga länder för att komma till Sverige. Då är man inte flykting. Dessutom finns inget logik i det, förutom om man är intresserad av att utnyttja systemet.

Dessutom borde man ge tillfälliga uppehållstillstånd. Så de som kommer hit kan resa hem så fort som möjligt, när krigssituationen är över. Inte strössla medborgarskap som konfetti, som den äckliga regeringen har gjort i Sverige.
Senast redigerad av Cryotecher 2019-03-18 kl. 00:36.
Citera
2019-03-18, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Förstår - inte förstod

Precis som när alla lägger skulden på muslimer när en muslim är efterbliven nog att utföra en terrorattack. Dock så skyller jag personligen inte på vita eller kristna, även om denna terroristen va vit och kristen. För jag är inte full av hat mot kristna så som kristna är fulla av hat mot muslimer för så fort det händer något o en muslim är GA då läser man bara negativa saker om hela islam.

Jag som muslim, förstår att denna terrorist inte representerar kristendom, men det är tråkigt när kristna säger att terrorister representerar islam. Och det händer varje gång... (Och för er islamophober här inne, nej koranen talar inte för att döda oskyldiga, varje gång den säger attackera eller döda så är det mot de som förklarat krig mot muslimer först, som "Kill them wherever you find them, Those who are fighting you".. en terrorist läser bara första meningen, samma sak gäller alla islamophober, dem läser exakt som en terrroist.
Citera
2019-03-18, 00:38
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tapshata
Gärningsmannen är en terrorist, från den kristna sidan. Det är exakt som Jihadister i Islam tänker, "jag gör detta för min religion och mitt folk", EXAKT vad denna terroristen gjorde. Det finns inte en enda skillnad på en muslimsk terrorist eller en kristen terrorist. Terror finns i alla religioner.

Sen att muslimer blir bombade i mellanöstern varje dag och tvingas fly, sen när de flyr hit så vill folk inte ha dem och undrar varför de flydde sina länder istället för att peka på sina egna länder som fortsätter bomba alla muslimer i mellanöstern. Och den största terrorist stödjaren är Saudiarabien, som är allierad med USA såklart, som i sin tur bestämmer över alla era europeiska länder.

Denna kristna terrroist representerar verkligen inte kristendom eller krisna. Han är en terrorist.

Precis som terrorister från mellanöstern inte representerar Islam eller muslimer. Dem är bara efterblivna terrorister som tagit ord ur kontext. Ett litet expempel:

I koranen står det "döda dem vart de än befinner sig". Men direkt efter den meningen står det "De som för krig mot er"... men Jihadister som följer WAHABISM-islam som kommer ur saudiarabien och pakistan osv, dem läser bara den ena delen och går o spränger sig...

Nej terrorn finns inte i alla religioner, terrorn bor i människan och i katten.
Människan och katten är dom enda som dödar enbart för nöjets skull, vi dödar inte bara våra egna utan allt och i gross, vi är som katten det är inte bara för maten att man är hungrig utan för njutningens skull.
Kristendomen och dom asiatiska lärorna fostrar människan att inte frossa, att hålla band på sig dvs inte knulla allt som rör sig, att värna om dem svaga.
Man har vetat om människans omättliga natur allt sedan tidernas begynnelse.

Islam?
Citera
2019-03-18, 00:53
Medlem
PixelGuys avatar
Det här postade Brenton Tarrant på Twitter några dagar innan attacken.

Citat:
Video found on the Otago Muslim Associations facebook page: categorized under videos and labelled "Very interesting video. Only for Muslims. Please do not redistribute".

Videon försvann samma dag som attacken.

https://www.facebook.com/206778229358786/videos/451628238207116/

Videon finns på Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=-8xV34Gq0UU
Citera
2019-03-18, 00:55
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Det här postade Brenton Tarrant på Twitter några dagar innan attacken.

Videon försvann samma dag som attacken.

https://www.facebook.com/206778229358786/videos/451628238207116/

Videon finns på Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=-8xV34Gq0UU

Intressant, ville se den. Tack!
Citera
2019-03-18, 01:07
Medlem
Attacken var hemsk och äcklig precis som andra terroristattacker. Den var också ganska misslyckad. En duktig terrorist vill försöka påverka flera olika grupper (publiker). Några grupper vill han skrämma. Andra vill han få att engagera sig och stödja terroristens sak.

Terroristen i NZ gör samma fel, som ISIS och den strategin blir ISIS fall. Det kommer även bli andra terroristers fall. Terrorism handlar inte bara att skrämma alla människor utan även få de som står vid sidan att ansluta sig. En sådan här attack predikar för de redan troende och skrämmer eller gör alla andra arga. Möjligen så kommer det dyka upp någon copy-cat tokstolle men det kommer inte något raskrig där vita går segrande ur.

Jag är glad att högertokar och eller ISIS inte har studerat Collins, Mao, kriget i Algeriet eller för den delen amerikanska frihetskriget. Det är uppenbart att ISIS har gjort några korrekta historiska analyser men är totalt ute cyklar när det gäller annat. Det är därför ISIS kommer förlora. Högertokarna är inte ens med i matchen. De har förlorat redan från start.
Citera
2019-03-18, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackFoley
Försökte ju Breivik med också. Dock i de flesta västerländska länder så är den åtalade oftast tvingad att ha ett ombud eftersom det är så allvarliga anklagelser. Skälet för detta är både att den åtalade är anklagad för allvarliga brott och därför behöver en erfaren försvarare men också för att komplicerade och stora rättegångar blir en huvudvärk för domaren om den åtalade inte har ett ombud utan representerar sig själv.
Framförallt blir det väldigt ont om tid när idioten skall lägga fram hela sin livsfilosofi inför skranket.
Citera
2019-03-18, 01:46
Medlem
dknerks avatar
Ångrade precis att jag tittade det där klippet. Hur mycket hat krävs för att göra deta? Grabben är ju i grunden grovt labil, säkert är han psykopat. Ingen människa med känslor kan väl göra en sån här sak eller? Att gå fram och avrätta kvinnan på gatan efter han har varit inne och totalt slaktat de redan slaktade människorna i högar. Fyfan. Så måste också idioten blanda in Eb*a Åk*erlund och P*wdiepi* i hans massaker. Så har vi också detta. Tror han nu att inget kommer ske som en mottattack? Där också denna gång oskyldiga människor kommer att drabbas. För att såna som honom inte kan tänka som vi normala.
Hur länge tror vi det kommer ta att få veta vad han döms till? Har dom dödsstraff i NZ? Eller allra helst livstid och brutala kåkar, isåfall borde han sättas där och tas om hand av de andra intagna som inte delar samma åsikt.
Citera
2019-03-18, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dknerk
Ångrade precis att jag tittade det där klippet. Hur mycket hat krävs för att göra deta? Grabben är ju i grunden grovt labil, säkert är han psykopat. Ingen människa med känslor kan väl göra en sån här sak eller? Att gå fram och avrätta kvinnan på gatan efter han har varit inne och totalt slaktat de redan slaktade människorna i högar. Fyfan. Så måste också idioten blanda in Eb*a Åk*erlund och P*wdiepi* i hans massaker. Så har vi också detta. Tror han nu att inget kommer ske som en mottattack? Där också denna gång oskyldiga människor kommer att drabbas. För att såna som honom inte kan tänka som vi normala.
Hur länge tror vi det kommer ta att få veta vad han döms till? Har dom dödsstraff i NZ? Eller allra helst livstid och brutala kåkar, isåfall borde han sättas där och tas om hand av de andra intagna som inte delar samma åsikt.

Samma här, ångrar att jag såg videon. Tänker på första offret och kvinnan som skrek help me, help me.

Jag kommer aldrig mer gå till kyrkan, såvida dem inte har vapen att skydda sina besökare från sådana här människor. Man borde införa 24/7 vakter
Citera
2019-03-18, 01:51
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dknerk

Nej det är jävligt fegt och lågt alltså. Men samtidigt var detta väntat med tanke på alla terrordåd mot Européer. Jag förstår hans deseperation att rädda Europa mot invasionen. Dock inte att ge sig på oskyldiga. I synnerhet barn. Barn är alltid oskyldiga.

Läser du manifestet så är det det han vill, dvs skapa mer splittring så att fler attacker sker, bland annat. Det var en av anledningarna att han valde just muslimer att attackera.

5:e april är rättegången. Domen kommer säkert dröja några månader. Det blir väl förmodligen livstids fängelse eller psykvård. Beroende på hur han bedöms. Det kan väl inte bli annat?

Jag gissar att han bedöms normal som Breivik och får fängelse. Psykstörda personer agerar inte så strukturerat och målmedvetet som Branton och Breivik gjort.
Senast redigerad av Cryotecher 2019-03-18 kl. 02:08.
Citera
2019-03-18, 02:04
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nizzka
Beror ju på hur du räknar. Bokassa var ju en massmördare som dödade många tusen. I Rwanda fanns det ju flera som dödade många fler än 50. En av dem blev sedermera korvgubbe i Sverige.

Timothy McVeigh hade ijhäl 168, vilket var det värsta i usa innan 09/11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in