2019-03-17, 21:49
Medlem
0rganets avatar
I videon som filmades inne i moskén efter skjutningen så ser man en person som ligger ner med ett barn vid sig..

Det ska tydligen vara Zulfirman Syah som dog för att skydda sitt barn.
https://www.thetimes.co.uk/article/new-zealand-terror-the-toddler-saved-from-bullets-by-his-daddy-fz268gt3p
(Betalartikel men ni ser bild från videon)
Citera
2019-03-17, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Jag har aldrig hört en enda dold inspelning från en moske. Det är väll lögnhalsarna i Fria tider du lyssnat på. Kan du ge exempel på en inspelning på svenska som du och jagkan förstå/ värdera.
Tänk att rasister alltid ska behöva tänka åt dig.

Undercover Mosque
https://www.dailymotion.com/playlist/x1d2xg

Svensk text och allt.
Citera
2019-03-17, 21:51
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subodiosus
På bilderna med poliserna ser han ut som en dvärg i klänning jämfört med poliserna bredvid, så han kan verkligen inte vara 1.76.

Jag såg på samma sajt att de först hade skrivit att han var 5 foot 6 inches,som verkar stämma bättre, drygt 167 cm sedan ändrades uppgifterna till 5 foot 9,drygt 176,på samma sajt, känns inte riktigt lika övertygande..
Senast redigerad av cece123 2019-03-17 kl. 21:53.
Citera
2019-03-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Du vet inte vad det är du pratar om och jag har försökt att förklara det för dig på ett väldigt tydligt vis.

Varsågod, från wikipedia
Fredagsbönen skiljer sig i uppläggning till viss del från middagsbönen övriga dagar i veckan, men den stora skillnaden utgörs av den*predikan,*khutba, som hålls av*imamen, det vill säga böneledaren, eller någon annan framstående person, före den gemensamma böneritualen. Innehållet i predikan kan handla om både troslära samt samhällsrelaterade ämnen som är relevanta för muslimer.

Det är alltså ett krav att männen ska vara där och lyssna på imamen innan de ber
Ungefär som våran högmässa alltså. Man försöker få dig att bli troende och pratar om vad som händer i samhället. Skillnaden är att det är obligatoriskt om man skall anses vara en god muslim. Ungefär som våra husförhör var förr.
Så fredagsbönen verkar helt ofarlig i terrorsyfte.
Jag tror, utan att veta, attradikaliseringen sker i slutna rum, ungdomsklubbar osv.
Citera
2019-03-17, 21:54
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Jo, du saknar empati och är känslokall

Det var sorgligt att få veta. Lurar jag mig själv kanske?
Citera
2019-03-17, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkvadd
Finns flera verser i koranen där man säger att man ska hugga huvudet av otrogna "unbelievers" d.v.s dom som inte tror på islam, samt hugga av deras fingrar.

Muhammed dödade tex 4 köpmän under den heliga månaden Rajab, han dödade 70 köpmän och 900 män ifrån Mecca.

Jämför honom med Jesus som gick runt och hjälpte fattiga och sjuka.

Det är en jävla pajasreligion.

Tack. Detta är det sorts av muslimer som korkade idioter köper kebab av och åker taxi med. Det är sinnessjukt att ens träffa dessa religösa dårar.
Citera
2019-03-17, 21:55
Medlem
Citat:
Ungefär som våran högmässa alltså. Man försöker få dig att bli troende och pratar om vad som händer i samhället. Skillnaden är att det är obligatoriskt om man skall anses vara en god muslim. Ungefär som våra husförhör var förr.
Så fredagsbönen verkar helt ofarlig i terrorsyfte.
Jag tror, utan att veta, attradikaliseringen sker i slutna rum, ungdomsklubbar osv.

Får jag fråga dig om du är muslim eftersom du så väl vet vad som sägs i mosken
Citera
2019-03-17, 21:57
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Terrordåd eller vansinnesdåd. Tydligen är det fritt fram att välja beroende på vilken politisk agenda man har.

MIN analys utesluter terrordåd.
När jag såg bilden i norska VG - länk nedan - slog det mig hur kort han är. Och direkt så fick jag falshbacks från min skolgån där det fanns en så kort kille i min klass. Han mådd inte bra just pga sin längd. Sen en annan kill när gick på gymnasiet. Samma problem där. BÅDA grabbarna tog ut sina komplex genom att hårdträna och säka sig till polis/väktar/militären.

Den första belv nobbad av polishögskolan pga sin längd. Den andra stötte jag på en lördag när vi var på väg ut på krogen. Han var på väg till ett mål tre mil bort, till fots med tung packning på ryggen och iförd militärkläder..

VISSA vita grabbar som är korta får megaproblem med detta verkar det som och snöar in fullständigt på akiviteter o yrken där de kan få styrka och makt. Där de kan ta ut sina komplex på andra om man ska uttrycka det lite rått.

https://vgc.no/drfront/images/2019/03/16/c=0,0,5304,2790;w=654;h=344;456791.jpg

Ett vansinnesdåd eller ett sinnrikt vad det nu kallas när man gör i två led att så att ingen ska fatta.

Islamister har mest haft ihjäl muslimer, en av den vita rasen som gärningsman i syfte att radikalisera Asiens muslimer, öka spänningarna i Europa och att trigga på något höger-vänster tjafs som dem har i USA.

Ska bli intressant vad dem finner ur den göken och om dom släpper ut vad dem får fram.

Jag kan tänka mig att locket åker på men kom ihåg det här som jag skriver att Tarrant kan vara en ISIS.
Citera
2019-03-17, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
I videon som filmades inne i moskén efter skjutningen så ser man en person som ligger ner med ett barn vid sig..

Det ska tydligen vara Zulfirman Syah som dog för att skydda sitt barn.
https://www.thetimes.co.uk/article/new-zealand-terror-the-toddler-saved-from-bullets-by-his-daddy-fz268gt3p
(Betalartikel men ni ser bild från videon)

Du kanske borde testa att tillföra något i stället för att bara posta länkar och snyftutlåtanden och ledsna smileys?

Börjar bli rätt tjatigt.

Okej, vi har fattat nu, du är jätteledsen för att dessa muslimer dog och de var allihopa helgon i din värld.
Citera
2019-03-17, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Det var sorgligt att få veta. Lurar jag mig själv kanske?
Om man inte respekterar att flera människor mördas av en nassedåre så saknar man empati och är känslokall.
Du får avgöra själv om du lurar dig själv, du har facit i förra raden
Citera
2019-03-17, 21:59
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Får jag fråga dig om du är muslim eftersom du så väl vet vad som sägs i mosken
Har du börjat svara på dina egna inlägg nu också i din iver, är det riktigt illa.....
Citera
2019-03-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Ett vansinnesdåd eller ett sinnrikt vad det nu kallas när man gör i två led att så att ingen ska fatta.

Islamister har mest haft ihjäl muslimer, en av den vita rasen som gärningsman i syfte att radikalisera Asiens muslimer, öka spänningarna i Europa och att trigga på något höger-vänster tjafs som dem har i USA.

Ska bli intressant vad dem finner ur den göken och om dom släpper ut vad dem får fram.

Jag kan tänka mig att locket åker på men kom ihåg det här som jag skriver att Tarrant kan vara en ISIS.

Det där var en oväntad teori minsann.
Men visst en VIT man som av MSM utmålas som en vit högerextremist som egentligen gjorde dådet för att elda på radikala muslimer att börja agera i västvärlden torde ju vara en effektiv katalysator.
Undra om det finns fler med desa teorier...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in