2019-03-17, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Som jag skrev, bönen är bara en liten del, folk är ofta där i flera timmar och imamen predikar om världsläget osv
MEN, nu pratar vi om fredagsbönen
Citera
2019-03-17, 21:32
Medlem
0rganets avatar
Tydligen så är de oroliga för nazistterroristens hälsa i en vanlig fängelse miljö... så han kommer få sitta i isolerad.. Jag hoppas de ändrar sig om detta så nassen får lära känna lite nya personer och vad de kan få honom att göra..

Citat:
“Those sorts of feelings will run high with the prisons. The only thing that Corrections can do is to segregate them and keep them in separate custodial management regimes.”

He said Tarrant would likely be kept in solitary confinement for his own safety.

Verkar som att Nya Zeeland tycker att Australien själva ska ta hand om deras nazistterrorist efter rättegången.

Citat:
It comes as Prime Minister Ardern said she has sought advice on the possible deportation of alleged gunman Brenton Tarrant to Australia.

Ms Ardern was asked by reporters whether Tarrant was likely to be deported to Australia.

“I don’t want to go to far down that track while we’re obviously in early stages. Charges have been laid, we can expect additional charges, he’ll be appearing in the High Court on the 5th of April, so there’s obviously a process that needs to be gone through here.

“But I can say I am seeking advice on what will happen thereafter.”

Nazistterroristens mamma och syster får skyddat boende...
Citat:
Tarrant’s sister and mother have been put under police protection after the attack.

34st får fortfarande vård på sjukhus varav en flicka 4år gammal..
Citat:
Thirty-four injured victims remained at Christchurch Hospital, where officials said 12 were in critical condition. And a 4-year-old girl at a children’s hospital in Auckland was also listed as critical.

https://www.news.com.au/world/pacific/christchurch-mosque-shooting-how-new-zealand-police-tracked-alleged-gunman-moments-after-massacre/news-story/51c1818b5f6e5771e46b38bda1197ede
Citera
2019-03-17, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av unknown250
Kan du länka några citat från KORAREN där profeten säger att vi hugga halsen av otrogna/fiender?
Är det här vad du söker?

Citat:
Quran 8:12 which says, “When your Lord revealed to the angels: I am with you, therefore make firm those who believe. I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them.”

Obs! Jag läser inte Koranen, jag googlar bara.
Citera
2019-03-17, 21:33
Medlem
mr-mystics avatar
Föresten nån som har koll på typ hur snacket går på NZs motsvarighet till flaBac(är kass på engelska själv, om nån typ kan översätta lite isf)?
Senast redigerad av mr-mystic 2019-03-17 kl. 21:35.
Citera
2019-03-17, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Du vet inte vad det är du pratar om och jag har försökt att förklara det för dig på ett väldigt tydligt vis.

Varsågod, från wikipedia
Fredagsbönen skiljer sig i uppläggning till viss del från middagsbönen övriga dagar i veckan, men den stora skillnaden utgörs av den*predikan,*khutba, som hålls av*imamen, det vill säga böneledaren, eller någon annan framstående person, före den gemensamma böneritualen. Innehållet i predikan kan handla om både troslära samt samhällsrelaterade ämnen som är relevanta för muslimer.

Det är alltså ett krav att männen ska vara där och lyssna på imamen innan de ber

Citat:
Kan du länka några citat från KORAREN där profeten säger att vi hugga halsen av otrogna/fiender?

Eller trollar du på heltid?

Bibeln säger ju också en del våldsamma grejen nu valde du ut vad som passa dig.

Men posta gärna citat från koranen för alla muslimer jag känner är emot ISIS m.m

https://www.thereligionofpeace.com/pages/quran/violence.aspx

Varsågod, med källa och förklaring. Så nu har du att läsa i ett par timmar, enjoy.
Senast redigerad av dowhatisay 2019-03-17 kl. 21:45.
Citera
2019-03-17, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Finns massor med bevis på imamers propaganda via dolda inspelningar. Det vet alla som vill veta. Men du kanske är en "liberal" islamistisk medlöpare?
I den mån jag är religös så är jag kristen. Jag är Moderat så mer konservativ än liberal. Kan du amatör psykologen lämna något mer omdöme.

Jag har aldrig hört en enda dold inspelning från en moske. Det är väll lögnhalsarna i Fria tider du lyssnat på. Kan du ge exempel på en inspelning på svenska som du och jagkan förstå/ värdera.
Citera
2019-03-17, 21:40
Medlem
0rganets avatar
Tariq Omar blev bara 24 år gammal... Avrättad av nazistterroristen i fredags:
https://pbs.twimg.com/media/D14snItXgAMEOgg.jpg

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Såg på svt för nån timme sen. Såklart snyftrepotage med extra allt. Tydligen sa en intervjuad att det inte fanns nån motsättning i samhället etc. Enligt Svt rådde stor landssorg osv. Svårt att veta om överdrift existerar såvida ingen flashbackare i NZ el dyl (med känningar) kan bekräffta el dementera?

Inte för att jag är en känslokall o oempatisk individ men har faktiskt lite svårt att bli uppriktigt ledsen när dessa människor fått komma till västerländska NZ o på direkten anslutit sig till en moske med obligatoriska slöjor o manskläningar mm samtidigt som hotet från västfientliga islamister är större än någonsin.
Jo, du saknar empati och är känslokall
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
MEN, nu pratar vi om fredagsbönen
Du vet inte vad det är du pratar om och jag har försökt att förklara det för dig på ett väldigt tydligt vis.

Varsågod, från wikipedia
Fredagsbönen skiljer sig i uppläggning till viss del från middagsbönen övriga dagar i veckan, men den stora skillnaden utgörs av den*predikan,*khutba, som hålls av*imamen, det vill säga böneledaren, eller någon annan framstående person, före den gemensamma böneritualen. Innehållet i predikan kan handla om både troslära samt samhällsrelaterade ämnen som är relevanta för muslimer.

Det är alltså ett krav att männen ska vara där och lyssna på imamen innan de ber
Senast redigerad av dowhatisay 2019-03-17 kl. 21:43.
Citera
2019-03-17, 21:41
Medlem
Citat:

Men posta gärna citat från koranen för alla muslimer jag känner är emot ISIS m.m

Finns flera verser i koranen där man säger att man ska hugga huvudet av otrogna "unbelievers" d.v.s dom som inte tror på islam, samt hugga av deras fingrar.

Muhammed dödade tex 4 köpmän under den heliga månaden Rajab, han dödade 70 köpmän och 900 män ifrån Mecca.

Jämför honom med Jesus som gick runt och hjälpte fattiga och sjuka.

Det är en jävla pajasreligion.
Citera
2019-03-17, 21:44
Medlem
Citat:

Kan du inte läsa själv, ditt lata svin? Finns på nätet, finns i bokform. Faktum är att större delen av koranen handlar om just att döda fienderna (icke-muslimerna). Skillnaden mellan GT och koranen är att muslimer aktivt tror på och följer koranen.
Citera
2019-03-17, 21:45
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Såg på svt för nån timme sen. Såklart snyftrepotage med extra allt. Tydligen sa en intervjuad att det inte fanns nån motsättning i samhället etc. Enligt Svt rådde stor landssorg osv. Svårt att veta om överdrift existerar såvida ingen flashbackare i NZ el dyl (med känningar) kan bekräffta el dementera?

Inte för att jag är en känslokall o oempatisk individ men har faktiskt lite svårt att bli uppriktigt ledsen när dessa människor fått komma till västerländska NZ o på direkten anslutit sig till en moske med obligatoriska slöjor o manskläningar mm samtidigt som hotet från västfientliga islamister är större än någonsin.
Såg på Reddit att det finns IS-krigare som kommit, dvs. blivit radikaliserade, i den här kyrkan. Kan inte intyga äkthet.
https://infostormer.com/christchurch-new-zealand-mosque-recruited-al-qaeda-operatives/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in