2019-03-17, 21:16
Medlem
Det var såhär nazityskland började. När folk har sånt agg mot folkgrupper och inte ser dem som värda något. Jag själv är väl i den kategorin som inte känner något. Men jag är även klok nog att ta lärdom av historien. både nazityskland och balkankriget. Nä, oavsett hur illa vi tycker om muslimer, så förtjänar de inte dö och slaktas. Se det för våran egen skull. Vi kan inte bli värre än de vi föraktar och göra om samma misstag som vi tidigare gjort historiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det sker lite då och då. Det är till exempel vanligt att imamer säger till sin församling att en dag skall vi ta över världen. Men direkt värvning till terrorism sker nog inte öppet nej.
Skall vara ärlig och söga att jag aldrig varit i en moske i samband med fredagsbönen så vet inte hur det är.
Du verkar vara springa där ofta eftersom du vet vad som sägs
Citera
Medlem
ÅTMINSTONE EN AV MOSKERNA SOM DEN VITA KRIGAREN SLOG TILL MOT VAR REKRYTERINGSBAS FÖR TERRORISTER!

https://twitter.com/mattiasreporter/status/1106514755391496192
Citera
2019-03-17, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
SDare förstås
Men tror inte radikaliseringen sker i samband med fredagsbönen eller andra öppna tillställningar. De sker nog mer i ungdomsklubbar och andra slutna sällskap
Det är ju slutna sällskap, endast muslimska män är på plats. Sedan så är bönen bara en liten del utav tiden som spenderas där.
Citera
2019-03-17, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det sker lite då och då. Det är till exempel vanligt att imamer säger till sin församling att en dag skall vi ta över världen. Men direkt värvning till terrorism sker nog inte öppet nej.
Du är nog muslim eftersom du vet vad som sögs och görs i samband med fredagsbönen.
Har aldrig varit i en moske så vet inte vad som sögs där men tror att den radikaliseringen du pratar om sker i det dolda, ungdomsgrupper osv.
Citera
2019-03-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Det är ju slutna sällskap, endast muslimska män är på plats. Sedan så är bönen bara en liten del utav tiden som spenderas där.
Precis! Eftersom vi pratar om fredagsbönen, då skjutningen skedde, så kan vi inte döma ut hela mosken
Citera
2019-03-17, 21:22
Medlem
New Zealand Killer Is a Professed “Eco-Fascist” and Follower of Sir Oswald Moseley, Leader of British Union of Fascists in 1930s UK
Citera
2019-03-17, 21:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkvadd
Vad tror du är bäst för lilla 5åriga Lisa att höra?

Jesus ger mat åt fattiga, säger, vänd andra kinden till.

Eller att hon får höra om muhammed som halshögg sina fiender?

Islam är en sjuk ideologi som inte hör hemma i vårt samhälle.

Kan du länka några citat från KORAREN där profeten säger att vi hugga halsen av otrogna/fiender?

Eller trollar du på heltid?

Bibeln säger ju också en del våldsamma grejen nu valde du ut vad som passa dig.

Men posta gärna citat från koranen för alla muslimer jag känner är emot ISIS m.m
Citera
2019-03-17, 21:23
Medlem
Redas avatar
Citat:
Skall vara ärlig och söga att jag aldrig varit i en moske i samband med fredagsbönen så vet inte hur det är.
Du verkar vara springa där ofta eftersom du vet vad som sägs

Finns massor med bevis på imamers propaganda via dolda inspelningar. Det vet alla som vill veta. Men du kanske är en "liberal" islamistisk medlöpare?
Citera
2019-03-17, 21:24
Medlem
Citat:
Precis! Eftersom vi pratar om fredagsbönen, då skjutningen skedde, så kan vi inte döma ut hela mosken
Som jag skrev, bönen är bara en liten del, folk är ofta där i flera timmar och imamen predikar om världsläget osv
Citera
2019-03-17, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Finns massor med bevis på imamers propaganda via dolda inspelningar. Det vet alla som vill veta. Men du kanske är en "liberal" islamistisk medlöpare?

Så några imamer talar för alla?

Finns massa präster som våldtar barn betyder att alla präster gör det? Nej

Du är efterbliven.

Både Islam och kristendom går ut på godhet.
Citera
2019-03-17, 21:31
Medlem
mr-mystics avatar
Såg på svt för nån timme sen. Såklart snyftrepotage med extra allt. Tydligen sa en intervjuad att det inte fanns nån motsättning i samhället etc. Enligt Svt rådde stor landssorg osv. Svårt att veta om överdrift existerar såvida ingen flashbackare i NZ el dyl (med känningar) kan bekräffta el dementera?

Inte för att jag är en känslokall o oempatisk individ men har faktiskt lite svårt att bli uppriktigt ledsen när dessa människor fått komma till västerländska NZ o på direkten anslutit sig till en moske med obligatoriska slöjor o manskläningar mm samtidigt som hotet från västfientliga islamister är större än någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in