Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-17, 16:30
Medlem
Starbacks avatar
Filmteamet som för fram de tillrättalagda anklagelserna har haft ett riktigt skitigt ärende. På ett tillrättalagt sätt och kemiskt fritt från repliker från sitt offer eller hans familj har man kunna fila och slipa ostört på varje detalj, varje anklagelse i filmen. Den lågbegåvade delen av publiken har svalt allt med hull och hår. Det var nog meningen också. Kan du hitta nåt i filmen som sår tvivel? Hittelön.

Annars tycker jag att hela sagan om Mikael Jackson omgärdas av lögner i smått som i stort. Jag har aldrig inbillat mej att de två barn som gör anspråk på att vara avkomma i rakt nedstigande led efter Jackson är hans biologiska barn. Jag känner "blandrasbarn" och de kan aldrig dölja sitt bruna skinn även om mamman är kritvit. Dom där två barnen tillhör ju båda den vita populationen - det är tydligt. Jag tror att de är hans alibi för gud vet vad.

Jag tror också att visan om hans hudsjukdom var just en visa. Han tycks ha ljugit en hel del för sig själv också. Det är inte sagt som kritik. Det som inte stämde med hans önskade självuppfattning gick att ändra på - näsan som exempel. Den sägs ha varit sönderopererad. Det var den också. Allt som kunde identifiera honom som svart skulle det fixas och trixas med, näsan, läpparna, hudfärgen och hans barn.

Ingenting av detta är sagt som kritik mot artisten. Snarare som ett försvar av honom.
Citera
2019-03-17, 16:56
Medlem
Det verkar vara nya personer i tråden nu. Vad tycker ni om det som skrivs här? Artikel från januari 2019. Anklagelser från ännu en person...

https://www.news.com.au/entertainment/celebrity-life/celebrities-gone-bad/michael-jackson-called-me-his-rubba-rubba-boy-and-abused-me-when-i-was-just-14/news-story/c28595aff4cc45e6666520fabd167864
Citera
2019-03-17, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Har du ens läst boken?
Du länkar till trams.
Vad fan babblar du om? På vilket sätt är det trams? Lite jobbigt att argumentera för sin sak när man får bevis mot sig eller?
Citera
2019-03-17, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag är inte riktigt med, någon har skrivit en bok där en person smörjer in sig med vaselin och får ett finger i röven och därför tror du att robson och safechuck hittat på alltihop?

Är det inte ett rätt så standard sätt att få ett finger i röven som både boken och pojkarna beskriver?
Ja, de enda som beskrivit detta är Wade, Safechuck och den här boken. De andra som anklagat Michael Jackson och faktiskt gått till rättegång med det har inte beskrivit något liknande. Det finns andra likheter mellan den här fiktionella boken och Wade/Safechucks berättelser som inte heller återfinns i några andra anklagelser.
Citera
2019-03-17, 17:37
Medlem
Citat:
Är en psykiskt sjuk negerbög mer trovärdig än normala vuxna män? Visst är det en tolkningsfråga men trovärdigheten har definitivt minskat för MJ, i och med denna dokumentär.

Vad är normala vuxna män?
Citera
2019-03-17, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Det verkar vara nya personer i tråden nu. Vad tycker ni om det som skrivs här? Artikel från januari 2019. Anklagelser från ännu en person...

https://www.news.com.au/entertainment/celebrity-life/celebrities-gone-bad/michael-jackson-called-me-his-rubba-rubba-boy-and-abused-me-when-i-was-just-14/news-story/c28595aff4cc45e6666520fabd167864

Det är väl möjligt att Jacobshagen är ett offer för MJ.
Jag litar dock inte på honom. Och det finns goda anledningar till det.

Den här kvinnan nämner att han (Jacobshagen) Blivit avslöjad I Tysk tv som en bluff och försäljare av falska MJ "merch" (hattar ,skor och så vidare)

https://www.youtube.com/watch?v=IVeTuUiIQKI (38:07)

Jag hittar inte en fungerande länk till det Tyska tv programmet ,men jag hittar en sammanfattning (lägger den i spoiler) Hur mycket sanning det är i sammanfattningen kan jag inte avgöra och jag tänker inte lita på den då jag inte sett programmet.

Edit Tyska tvprogrammet https://www.bitchute.com/video/9EpoE5b1euuw/?fbclid=IwAR16eCzVI-ZmcYNxhs_4VlDaUZpD7WQdAH0B6TvL4tQO0ULtzTFVBhOuPFk (13:03)

Dessutom så hittade jag ett inlägg från Facebook från den 6:e Augusti 2015

Citat:
Beware of Michael Jacobshagen selling "MJ memorabilia" - We are getting reports that he is selling fake MJ signatures, since 2010 (examples in the photos below) Do not be fooled by anyone and surely not this author who took a 2day meeting with Michael Jackson and morphed it into a "lifetime friendship" .. "Will You Be My Friend" - is a fabrication- This man also snuck into Holly Terrace with a german tabloid paparazzi in 2014 - allowed pix to be published in German rag- - This year he bamboozled his way into see Katherine Jackson on the same lying pretext that he was long time friends of her son. If you have been scammed by him, immediately file an IC3 fraud report with FBI and with any local authority in your area. On July 31 he posted that he was going to explain it all and that people were "yealous" - No one is jealous of scammers and liars who sniggle their way into the hearts of MJfan and Jackson fam homes. Heads Up.. Be Alert..

https://www.facebook.com/MJJJusticeProject/photos/a.149442871932919.1073741827.149442808599592/402088003335070/?type=3

Så det verkar ju ligga några korn av sanning i att han sålt/säljer "fake" prylar iallafall.
Senast redigerad av Throwaway1912 2019-03-17 kl. 17:47.
Citera
2019-03-17, 17:45
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dosh777
Vad fan babblar du om? På vilket sätt är det trams? Lite jobbigt att argumentera för sin sak när man får bevis mot sig eller?
Du länkar till en sida som, straxt under efter citatet, visar en Meme på att polacker fortfarande anser att de är polacker på St: Patricks day.

Trollar du eller har du panikgooglat bara?
Citera
2019-03-17, 17:46
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dosh777
Ja, de enda som beskrivit detta är Wade, Safechuck och den här boken. De andra som anklagat Michael Jackson och faktiskt gått till rättegång med det har inte beskrivit något liknande. Det finns andra likheter mellan den här fiktionella boken och Wade/Safechucks berättelser som inte heller återfinns i några andra anklagelser.
Låter lite långsökt, det finns inte så många olika sätt att föra in ett finger i någons röv.
Citera
2019-03-17, 17:48
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Vad är normala vuxna män?
Normala vuxna män är de som kan föra sig som normala personer och leva efter hur en man ska bete sig.

Michael Jackson gjorde inte det, alls.
Citera
2019-03-17, 17:54
Medlem
Citat:
Normala vuxna män är de som kan föra sig som normala personer och leva efter hur en man ska bete sig.

Michael Jackson gjorde inte det, alls.

Dina yttryck kan tolkas som homofobiska, därav min undran.
Normala män som för sig som normala människor?
Citera
2019-03-17, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Låter lite långsökt, det finns inte så många olika sätt att föra in ett finger i någons röv.
Nej, men att de enda som har beskrivit det på samma sätt, "han satte in sitt finger i min röv men slutade när det gjorde ont" tyder ju starkt på att de fått det från den boken.
Citera
2019-03-17, 18:00
Bannlyst
Citat:
Du länkar till en sida som, straxt under efter citatet, visar en Meme på att polacker fortfarande anser att de är polacker på St: Patricks day.

Trollar du eller har du panikgooglat bara?
Det är en bilduppladdningssida. Jag laddade upp utdraget på sidan för att kunna dela länken, andra bilder som andra har laddat upp på samma sida är inte relevanta till min uppladdning, ditt jävla mongo.

Klarar du av att läsa bättre om jag lägger upp den på minfil istället? Du verkar ha grava problem med att komma med vettiga motargument.
Senast redigerad av Dosh777 2019-03-17 kl. 18:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in