Citat:
Det är omöjligt att tolka vad du skriver. Våra senast 10 inlägg handlar om att jag talar om för dig att du borde reflektera över nya forskningsresultat. Att betygen inte fungerar som du tror och att du måste börja tänka kritiskt för att lösa problemen. Allt är inte bra, det visar forskningen. Men du vägrar, utan motivering annat är att du kan bättre än forskare, vilket är absurt.
Jag ifrågasätter studiens validitet. Det är detta du inte tål.
Jag har aldrig dementerat studiens innehåll, jag ifrågasätter det. Med all rätta. Men eftersom du nu inte arbetar i skolan och aldrig har öppnat en läroplan eller ett nationellt prov eller satt ett betyg så förstår du naturligtvis inte detta.
Det finns saker och ting att undersöka i studien men att direkt skrika "diskrimingering" i högan sky är att dra ogenomtänkta slutsatser som man inte kan säkerställa till 100%.
Man kan säga att studien innehållet ett underlag för att undersöka saken.
Faktum kvarstår dock, som jag tidigare skrev, att pojkar presterar generellt sämre än flickor i skolan, om vi nu räknar bort nationella proven i matematik och stockholmsprovet. Det är pojkars inställning som är deras största problem. Och dessa pojkar hjälps verkligen inte av att vuxna karlar vill placera dem i ett offerfack och berätta för dem att de är diskriminerade så att pojkarna ska gå hem och tycka synd om sig själv. Deras problem kommer nämligen att kvarstå.
Sen är det rätt tråkigt att diskutera med dig för du är inte intresserad av någonting annat än att förmedla dina egna halvsanningar. Det är den största anledningen till att konversationerna går i cirklar.