Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
Jämför det med det enda min generation fick veta, som var att man inte skulle ta emot godis från främlingar. Vad en "ful gubbe" egentligen gjorde visste vi inte.
Berättade för min (vuxne) son om gympaläraren vi hade på mellanstadiet, som alltid skulle kontrollera att tjejerna duschade. För honom är det ofattbart ingen reagerade och äldre generationer var stenkorkade.
Jag fick tidigare kritik av dig, att jag skrev mycket. Så jag ska försöka hålla mig lite kortare.
Det är alltså "misstänkt" att en gympalärare alltid ska kolla så att tjejerna duschade.
I tråden har vi fått lära oss att bete sig misstänkt är att vara skyldig.
Problemet med ditt resonemang här, är att när jag var ung på 90-talet så hade vi en kvinnlig gymnastiklärare (åk 4-6) som alltid skulle kolla så att pojkarna duschade. Yngre än det (åk 1-3 )så hade vi en kvinnlig lärare som höll i alla lektioner inklusive "gympa", som alltid skulle kolla att både killar och tjejer duschade.
Är det fortfarande lika misstänkt? I så fall var både Elisabeth(1-3) och Anita(4-6) pedofiler.
Jag är inte helt övertygad.
Citat:
Ursprungligen postat av
MorT2
Ingen mer än jag som reagerat att inga andra får komma till tals i filmen? Den är VÄLDIGT vinklad!
Inte heller de två grabbar som nämns har fått säga sitt - varav den ene stämt HBO för att ha nämnts i dokumentären.
Nej, detta tror jag inte ett skvatt på.
Kan tillägga att jag inte är ett Jacksons-fan. Utan rätt ska vara rätt.
Denna skandal kommer leda till en enorm källkritikdebatt!
Jo det är precis det många av oss reagerar på.