Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-17, 03:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det har jag inte heller begärt, det räcker med att du har koll på inlägget du svarar på.

Om det är nåt allmänt tyckande behöver du inte citera mig.

Men förklara nu vad du menar med detta och varför du riktar det specifikt till mig. Det är mitt i natten och nu får du lov att vara tydlig om jag ska bry mig.

"Victor Gutierrez bok "Michael Jackson Was My Lover". Här är ett utdrag: https://i.imgur.com/7gHPrl0.png

Låter rätt bekant om man sett dokumentären?"
Jag förklarade ju det? Mycket av lögnerna i dokumentären kommer direkt från en fiktionell bok som skrevs av NAMBLA-förespråkaren Victor Gutierrez.
Citera
2019-03-17, 03:19
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dosh777
Jag förklarade ju det? Mycket av lögnerna i dokumentären kommer direkt från en fiktionell bok som skrevs av NAMBLA-förespråkaren Victor Gutierrez.

Nä, det gjorde du verkligen inte. Om du tror jag ska kunna lista ut av ditt slemmiga lilla citat, när jag faktiskt pratar om nåt helt annat. En porrbok där nån fantiserar om ett sexliv med MJ? jaja... Och vad fan är NAMBLA då? Om det överhuvudtaget har med saken att göra så förklara ordentligt, slösa inte bort min tid på obegripliga skitinlägg.
Citera
2019-03-17, 03:21
Bannlyst
Citat:
Nä, det gjorde du verkligen inte. Om du tror jag ska kunna lista ut av ditt slemmiga lilla citat, när jag faktiskt pratar om nåt helt annat. En porrbok där nån fantiserar om ett sexliv med MJ? jaja... Och vad fan är NAMBLA då? Om det överhuvudtaget har med saken att göra så förklara ordentligt, slösa inte bort min tid på obegripliga skitinlägg.
Men är du efterbliven eller? Det är ett klart och tydligt svar på punkterna du tagit upp i tråden. Man kan väl för fan inte bli så här förvirrad bara för att jag råkade citera ett inlägg där du pratar om en annan författare?
Citera
2019-03-17, 03:25
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Varför anser du att en rimlig reaktion från en pappa vars son har blivit våldtagen är att be om pengar istället för att sätta pedofilen bakom galler? Motivet var uppenbarligen pengar.

"Vem skulle det annars vara"? Det utsatta barnet kanske? Pappan var tydlig från början med att han ville ha pengar. I ett inspelat telefonsamtal så säger pappan att "det fanns ingen anledning för honom [Michael Jackson] att sluta ringa mig" samt att han inte bryr sig om hur detta kommer att påverka hans son. Låter det som en pappa till ett våldtaget barn? Är du korkad? Uppenbarligen var det drama mellan pappan och Michael Jackson som ville klippa banden med familjen, och det tyckte han inte om och sökte därför hämnd.

Pappan kanske ville MJ skulle försöka sig på övergrepp för att kunna pressa honom på pengar? Hans primära mål med stämningen behöver inte alls vara att få MJ bakom galler, även om sonen blev våldtagen.
Citera
2019-03-17, 03:32
Bannlyst
Citat:
Pappan kanske ville MJ skulle försöka sig på övergrepp för att kunna pressa honom på pengar? Hans primära mål med stämningen behöver inte alls vara att få MJ bakom galler, även om sonen blev våldtagen.
Det var den mest långsökta förklaringen jag hört i hela mitt liv.
Citera
2019-03-17, 03:52
Medlem
shitinmyasss avatar
Klart att wanna be vit lurade småpojkar till lite runk, små pojksnoppar eller en förvitad negerballe sket han i, nu är han jävligt död och lär så förbli ett tag framöver, som icke peddobög uppskattar jag hans bortgång mer än hans skitmusik.
Citera
2019-03-17, 03:53
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Det var den mest långsökta förklaringen jag hört i hela mitt liv.
Vill passa på att tacka för att du står upp för sanningen så pass starkt och aktivt som du gör. Kollar igenom alla dina inlägg i tråden och du bryter ner lögn efter lögn. Inte alltid på ett särskilt respektfullt sätt vilket förvisso hade varit önskvärt, men jag delar frustrationen som uppstår när lögnerna fortsätter poppa upp trots att man redan slagit hål på dem gång på gång. Så tack för att du inte låter påhitten stå oemotsagda!
Citera
2019-03-17, 04:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Vill passa på att tacka för att du står upp för sanningen så pass starkt och aktivt som du gör. Kollar igenom alla dina inlägg i tråden och du bryter ner lögn efter lögn. Inte alltid på ett särskilt respektfullt sätt vilket förvisso hade varit önskvärt, men jag delar frustrationen som uppstår när lögnerna fortsätter poppa upp trots att man redan slagit hål på dem gång på gång. Så tack för att du inte låter påhitten stå oemotsagda!
Man får anpassa sin attityd till hur motdebattören beter sig, och i det här ämnet verkar det vara många agressivt korkade personer av nån anledning.
Citera
2019-03-17, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snafu72
Det är helt obegripligt att du överhuvudtaget skriver i tråden om du inte sett dokumentären. Tråden handlar om filmen så det ör en ganska bra utgångspunkt, sen kan du naturligtvis ha precis vilka åsikter du vill om innehållet, det är ju det som diskussionen handlar om. Att du sen inte fattar att propagandaspelet spelas från alla möjliga håll är ju bara rent tragiskt.

Du har alltså läst allt jag skrivit i tråden ?
Det är tydligt att du inte har gjort det,varför går du ifrån dina egna premisser om att man måste sett allt i det specifika fallet för att skapa sig en uppfattning ?

Jag förstår mycket väl att propaganda kommer från alla håll.
I detta fallet är det dokumentären som skall diskuteras och därför kommenterar jag den. Inte all annan propaganda.

Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Du är helt enkelt förvirrad och vill vara smart men är bara hal.

Filmen kan väcka känslor och värme eller långa mentala, döda försvarstal att snärja in sig i där "jag har rätt och du har fel". Att se båda sidorna är skönt och tack MJ för all glädje och tack för de medverkande som växte upp under sin resa. Mycket sevärd film i min värld

Det är fullt möjligt att jag är förvirrad. Och jag har inget direkt behov att "vara smart".
Det har ju dock inte med tråden att göra, vill du diskutera det så kan vi ta det i PM.

Jag bryr mig heller inte ett skit om att få "rätt" eller "fel" i det här fallet.
Det är inte vad diskussion går ut på. Jag är här och diskuterar för att det finns olika infallsvinklar att lyfta fram.
Citera
2019-03-17, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Men då får vi LITA på Lisa's ord. Bevis på genomförd samlag med MJ har vi inte, bara hennes ord. Varför ska vi tro Lisa, mera än de två unga män i dokumentären? Konstigt, att han gjorde provrörsbefruktning med den vita tanten, varför inte naturligt? Du fattar väl, att det är 'ugglar i mosen'?

Skillnaden är att dessa två herrar har miljoner skäl att ljuga.
Inte för att jag menar att jag tar Lisa på orden heller. Men pengarna som dessa två herrar möjligen kan få om de "ljuger tillräckligt väl" borde vara skäl nog att ifrågasätta deras sanningshalt.
Citera
2019-03-17, 06:21
Medlem
Isnatts avatar
Har sett. Var alldeles för lång och utdragen. Det som blir sagt kunde sagts på 90 min.
Citera
2019-03-17, 06:34
Medlem
MorT2s avatar
Ingen mer än jag som reagerat att inga andra får komma till tals i filmen? Den är VÄLDIGT vinklad!
Inte heller de två grabbar som nämns har fått säga sitt - varav den ene stämt HBO för att ha nämnts i dokumentären.
Nej, detta tror jag inte ett skvatt på.
Kan tillägga att jag inte är ett Jacksons-fan. Utan rätt ska vara rätt.

Denna skandal kommer leda till en enorm källkritikdebatt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in