Citat:
Du får gärna använda ett annat ord än ”hatar” om du vill. Men faktum är att vänstern alltid haft som mål att krossa familjen. Det kan du omöjligen förneka eftersom detta framgår tydligt av både Karl Marx och Frankfurtskolan. Och det finns bara en typ av riktiga föräldrar. De biologiska i form av man och kvinna. Två homofiler kan inte få barn tillsammans. Barn har rätt till den trygghet och identitet som bara biologiska föräldrar kan ge. Det är ingen rättighet att få bli förälder genom adoption utan det är barn som har rättigheter.
Adoptivföräldrar är inte riktiga föräldrar alltså, ok det kan man ju hävda. Men att påstå att "trygghet och identitet" (vad det nu exakt betyder) enbart kan komma från ens biologiska föräldrar är så klart trams.
Jag förnekar visst att vänstern någonsin har haft som mål att krossa familjen. Vad Frankfurtskolan sa har jag ingen aning om, det har jag aldrig brytt mig om att sätta mig in i, men många marxister skulle säga att kärnfamiljen är ett fenomen som uppkom på grund av kapitalismen för att tillgodose kapitalismens behov. Att i ett icke-kapitalistiskt samhälle (tänk nordamerikanska indianer innan koloniseringen) så har man någon form av primitiv kommunism där barnen tas om hand om gemensamt. Och så skulle det kunna vara eller inte, men oavsett hur det står i den frågan så är kärnfamiljen i värsta fall ett symptom av kapitalismen, det är inte något som i sig är meningsfullt att bekämpa. Möjligtvis finns det kommunister som faktiskt anser att kärnfamiljen är något man ska försöka bli av, jag har inte sett sådana men det är möjligt att de finns. Kommunister är relativt ovanliga dock, de representerar en väldigt liten andel av vänstern.
Jag håller med om att man inte har någon rätt att adoptera, eller att skaffa barn alls för den delen. Men man har en rätt att inte ha särskilda hinder uppsatta för sig på grund av sånt som sexuell läggning (och innan någon tycker att den är smart och säger det så givetvis bör pedofiler inte tillåtas adoptera just för att de är pedofiler).