2019-03-17, 00:06
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Utlovad, till exempel. Men det kryllar ju av dem.

I de flesta trådar i Terrorism-delen av forumet är alla rörande överens om ett aktuellt terrordåds vidrighet. Sedan är alla kanske inte överens om varför ett terrordåd skett, och definitivt inte vad som kan göras för att förhindra att liknande dåd sker i framtiden.

Där skiljer sig den här tråden, där det finns användare som gett uttryck för stöd för terrordådet, och andra som skriver hur de garvat och liknande. Var lite samma sak med Utøya-tråden. Jag kan förstå att det triggar en nerv, en vilja att debattera, när det finns vissa som stöder, eller uttrycker någon form av glädje, över terrordådet. Det betyder för den sakens skull inte att man inte tycker att exempelvis Massakern i Kaduna var lika vidrig. Men någon debatt om det terrordådet finns inte på Flashback, vad jag vet.

Personligen brukar jag heller inte skriva i trådar att jag tycker att dådet (mer ofta vanligt brott än just terrordåd) är vidrigt eller fruktansvärt. Det behöver inte sägas.
Citera
2019-03-17, 00:07
Medlem
vallpojkens avatar
Visst lär han väl ha gått in i andra moskén också? Inte bara skjutit utanför som det påståtts av somliga i tråden. I aftermath-filmen ligger det ju tomhylsor på golvet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Du måste ta dig i kragen och posta lite i tråden om vad du tycker om att en Nazist, år 2019, avrättar 49 personer, bara för att han tycker de tillhör fel religion?

Syed Jahandad Ali, 34 Avrättad i moskén..
https://pbs.twimg.com/media/D1yeboQWkAQ7wM8.jpg

(Dags för dig att kolla medicineringen... Jag har inte haft några åsikter om Syrien?? Då jag inte är speciellt insatt i det området.. Tror jag endast postat om Syrien var en fråga när det blev lite hett mellan Iran och Israel och fick svar på min fråga.. Fast rätt trevligt att du tror att du har kolla på mig blir lite rörd!)

Du är inte insatt nej därför att du inte bryr dig. Du struntar i IS och muslimsk terrorism. Du hatar däremot nazister så mycket så att du håller på att få hjärnblödning.

Jag kan bara säga att antalet offer för muslimsk terrorism är enormt mycket högre än för högerextrem under de senare decennierna. Det är enkelt av visa med statistik. Dessutom är den ofta ännu mer bestialisk. Man har skurit halsen av människor och bränt dem i burar.

Som HBTQ-person så borde du faktiskt vara lite rädd för muslimerna. De gillar inte sådana som du.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Ja presis som sagt är extremt sällsynt historiskt sätt med vita terrorister i muslimska länder. Dvs dom kan känna sig jävligt trygga vad rasfrämmande våld anbelangar.

Som sagt när då?
Du verkar inte ens förstå allvaret vid den första hämndattacken på senare tid?
Citera mig och nämna saker som jag inte ens citerade med. GL med VPN eller TOR, inget av det hjälper ”oss” nationalister nu. ”Tänk på Nya Zeeland.”
Senast redigerad av BibelSkribent 2019-03-17 kl. 01:05.
Citera
2019-03-17, 00:08
Medlem
Är det bara en film? han var ju i två mosker, sluta han livesända efter första?
Citera
2019-03-17, 00:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Typ denna sorts killar som i islams namn håller i kniven här:

https://www.documentingreality.com/forum/f166/young-scandinavian-woman-being-beheaded-morocco-194170/

Länk till inlägget:

(FB) Flera döda vid attack mot moské i Nya Zeeland (2019-03-15)

Tror du missförstod. Min fråga gällde var alltså vem eller vilka som fördömer på grund av att GM är vit, men är tysta på grund av att GM är svart. Jag menade inte att jag ville ha ett exempel på terrordåd med svart GM.
Citera
2019-03-17, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Du måste ta dig i kragen och posta lite i tråden om vad du tycker om att en Nazist, år 2019, avrättar 49 personer, bara för att han tycker de tillhör fel religion?

Syed Jahandad Ali, 34 Avrättad i moskén..
https://pbs.twimg.com/media/D1yeboQWkAQ7wM8.jpg

(Dags för dig att kolla medicineringen... Jag har inte haft några åsikter om Syrien?? Då jag inte är speciellt insatt i det området.. Tror jag endast postat om Syrien var en fråga när det blev lite hett mellan Iran och Israel och fick svar på min fråga.. Fast rätt trevligt att du tror att du har kolla på mig blir lite rörd!)

Kan du inte lägga upp lite bilder på de 10 döda barnen i Nice också? De som blev söndermanglade av en muslim i en lastbil.
Eller kanske lite bilder på gruppvåldtagna vita flickor? Eller misshandlade vita pojkar? Eller varför inte några tortyrbilder från Bataclan?

Muslimerna har kommit till våra länder och det ovanstående är vad de gör med oss och våra barn.

Det ska inte ens finnas några moskéer på Nya Zeeland eller i resten av västvärlden. Där är problem nummer ett.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Jag fattar inte hur folk kan försvara det här, oavsett var man står politiskt.

1. Attackerna mot västerlänningarna kommer öka
2. Man kan inte legitimera terrordåd mot oskyldiga pga vad andra gör i helt andra delar av världen

Framför allt lyfts frågan var högerextrema står moraliskt i förhållande till IS och andra militanta islamister. Uppenbarligen på samma nivå med argument som att det är OK att skjuta ihjäl oskyldiga människor, oavsett om det är norska barn på Utöya, svenska barn på Drottninggatan eller muslimska barn och oskyldiga människor i Nya Zealand.
Citera
Medlem
Lite lattjo att man tillåter Muhammedaner bygg två Moskeer i en stad som heter Christ Church " den kristna församlingen som bäddat för bråk...
Citera
2019-03-17, 00:10
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Varifrån kommer den uppgiften?

Rykten och efterhandskonstruktioner för att man ska kunna rättfärdiga det här hemska på något sätt.
Citera
2019-03-17, 00:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du är inte insatt nej därför att du inte bryr dig. Du struntar i IS och muslimsk terrorism. Du hatar däremot nazister så mycket så att du håller på att få hjärnblödning.

Jag kan bara säga att antalet offer för muslimsk terrorism är enormt mycket högre än för högerextrem under de senare decennierna. Det är enkelt av visa med statistik. Dessutom är den ofta ännu mer bestialisk. Man har skurit halsen av människor och bränt dem i burar.

Som HBTQ-person så borde du faktiskt vara lite rädd för muslimerna. De gillar inte sådana som du.

Vid terrordådet i Christchurch dödades fler muslimer, än vad som var offer för islamistisk terrorism, och det är det tråden handlar om. Det är inte rimligt att begära av alla skribenter i tråden att de ska ta avstånd från islamistisk terrorism, för det är inte vad tråden handlar om.
Citera
2019-03-17, 00:11
Medlem
langaocbs avatar
Jag förstår inte vem mer det var som greps. Har det framgått än?

Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Fake news. Framgar inte i video. En lognaktig muzze som vill framsa som en hjalte han inte är.

Det ska ju ha skett i den andra moskén. Där filmade han inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
De har nyligen hittat ett till offer, så de är nu uppe i 50 döda...Samtidigt så håller (riktiga) högerextrema politiker i Australien på och lägger skulden på muslimerna...

Var kan man läsa om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in