2019-03-16, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag kom in, tack.

Citat från artikeln:

Känns inte som att de har ett intresse av att utmåla moskén som ett terrornäste.

Lite sökningar bland mer etablerad media visar dock att det verkar stämma att två terrorister (muslimska konvertiter) var besökare i aktuell moské. Det framgår dock inte att det var i moskén de radikaliserades. Det är ju ganska vanligt att radikaliseringen sker snarare över nätet, än genom predikanter som man träffar i moskén.
Antar att vi får veta mer om moskén snart.
Citera
2019-03-16, 23:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Vem stöder terrordådet i NZ?

Jag påvisar bara hyckleriet hos alla dessa idioter som nu kryper fram ur sina gömmor helt plötsligt och ska börja fördöma terrordåd. Jag såg inte röken av dem förra året när muslimer utförde 1976 dödliga terrorattacker som skördade över 20.000 offer. Då var det tyst. Men nu, när förövaren har vit hud och offren är muslimer, då vaknar plötsligt hela landet till liv och alla "goda" människor ska fördöma terrordåd. De hade 1976 chanser förra året.

Det verkar faktiskt vara en del som stöder terrordådet.

Vet inte riktigt vilka idioter du menar? Till exempel 0rganet, du eller jag har ju faktiskt ingen aningen om vad han eller hon sagt om islamistisk terror?

Men det allra mest sannolika är förstås att hen tycker det är vidrigt. Alla sunda människor fördömer naturligtvis islamistisk terror.
Citera
2019-03-16, 23:46
Medlem
Troians avatar
Citat:
Titta, förövaren är en vit man. Dags att fördöma!

Titta, förövarna är inte vita män. Shhh...

Vem eller vilka är det du syftar på?
Citera
2019-03-16, 23:47
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Det verkar faktiskt vara en del som stöder terrordådet.

Vet inte riktigt vilka idioter du menar? Till exempel 0rganet, du eller jag har ju faktiskt ingen aningen om vad han eller hon sagt om islamistisk terror?

Men det allra mest sannolika är förstås att hen tycker det är vidrigt. Alla sunda människor fördömer naturligtvis islamistisk terror.

Ja, inte på forumet i alla fall. Det är först nu jag ser dem.
Citera
2019-03-16, 23:48
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Vem eller vilka är det du syftar på?

Alla idioter som sitter och fördömer detta dåd och ignorerar de övriga 113 terrorattacker som skett de senaste trettio dagarna, eller de 1976 terrorattacker som skedde förra året.
Citera
2019-03-16, 23:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Du borde söka hjälp för din självprojektion inget av det du skriver stämmer men jag har inte sett dig fördöma en enda alt-nasse terrorist och du fortsätter hylla denna australienska terroristnazist som reste utomlands och avrättade denna 3-åring, Mucad Ibrahim:
https://pbs.twimg.com/media/D1ybXw7WkAAFsKV.jpg

Och denna 33årige nyblivna fadern, Atta Elayyan:
https://pbs.twimg.com/media/D1ycnGyWsAEO8W4.jpg

Och denna hjärtkirug, Amjad Hamid:
https://pbs.twimg.com/media/D1yg7qXWwAI45a8.jpg

Tro mig du är en skam för mänskligheten och ingen kommer sakna dig!

Jo, det stämmer. Jag har inte sett dig fördöma terrordådet i Stockholm eller andra terrordåd riktade mot västerlänningar. För det passar inte din agenda, ditt lilla fanskap. Du har även tagit tydlig ställning för de "moderata rebellerna" i Syrien d.v.s. Isis och liknande grupper. Det skulle inte förvåna mig om du bokstavligen grät när de ryska trupperna gick in i Syrien.

Nya Zeeland grundades för övrigt av australier och de kulturella och genetiska skillnaderna mellan länderna är minimala. Så du kan sluta upprepa mantrat "utomlands" som en aspie. Ok?

Det finns så många människor i världen att tycka synd om. Personer som på normal arbetstid hänger i ökända terroristmoskéer hamnar långt ned på den listan.

Du skiter naturligtvis i dem. De är bara ett verktyg för psykopater som dig.
Citera
2019-03-16, 23:51
Medlem
Citat:
Jag kom in, tack.

Citat från artikeln:

Känns inte som att de har ett intresse av att utmåla moskén som ett terrornäste.

Lite sökningar bland mer etablerad media visar dock att det verkar stämma att två terrorister (muslimska konvertiter) var besökare i aktuell moské. Det framgår dock inte att det var i moskén de radikaliserades. Det är ju ganska vanligt att radikaliseringen sker snarare över nätet, än genom predikanter som man träffar i moskén.

Det är inte det minsta förvånande om det skulle ha värvats Al Qaida eller IS medlemmar i denna moské. Det händer ju över allt i massor av moskéer. Inte minst i vårt eget land.
Dessutom så hade den första moskén som attackerades delat ut någon information till medlemmarna som inte fick spridas till ickemuslimer, vilket ju också tyder på att de höll på med något fuffens.
Citera
2019-03-16, 23:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ja, inte på forumet i alla fall. Det är först nu jag ser dem.

Vem? Vem är det du menar?
Citera
2019-03-16, 23:52
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Vem? Vem är det du menar?

Utlovad, till exempel. Men det kryllar ju av dem.
Citera
2019-03-16, 23:52
Medlem
mr-mystics avatar
Ingen som vet hur det snacket går på dom lokala pubarna är Nya Zeeland etc? Är många nya zelendare arbetskamrater med muslimer osv?
Citera
2019-03-16, 23:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Alla idioter som sitter och fördömer detta dåd och ignorerar de övriga 113 terrorattacker som skett de senaste trettio dagarna, eller de 1976 terrorattacker som skedde förra året.

Jag anser inte att man är en idiot för att man fördömer ett terrordåd med 50 döda, inklusive barn. Jag tror att de allra flesta som fördömer detta terrordåd, också fördömer flertalet andra dåd.
Citera
2019-03-16, 23:54
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BibelSkribent
Då kan vi nog vänta på fakta.

Attentatsmannen sköt sin sidoruta med ett 12-gauge, detta utan öronskydd, tror inte han hade blivit skrämd av en gubbe som kastar ett av hans avfärdade vapen mot hans ruta.

Men jag kan ha fel.

Ja det är ju intressant, hur Fan skulle sidorutan gå. Sönder av det kastade tomma hagelgeväret, om skytten redan hade skjutit sönder det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in