2019-03-16, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subaruu1231
Det står även i koranen det du skriver att Gud täcker över öron, ögon och hjärtan så dem i ingenting förstår.
Jag förstår koranen, men du har stora problem med att förstå bibeln.
Citera
2019-03-16, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
GT och NT är överens om det mesta.
Varför har då ni kristna slutat att följa GT?
Citera
2019-03-16, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Koranen är oförändrad medan människor har förvanskat delar av Bibeln. Det är alltså i Koranen du hittar Guds oförvanskade budskap, om du är intresserad av det.
Det är totalt oviktiga saker som har ändrats, som hur många soldater deltog och annat som inte påverkar sanningshalten i Guds verkliga budskap. Får det er att vackla (citat ur bibeln).
Citera
2019-03-16, 15:28
Medlem
Citat:
Varför har då ni kristna slutat att följa GT?
För att lagen inte gäller för kristna. Moses förbund är ett lagFÖRBUND, medan förbundet med Kristus är ett ANNAT förbund. Att vissa idioter vägrar fatta att det är två olika FÖRBUND är ert problem. Kristus är slutet på lagen.
Citera
2019-03-16, 15:30
Medlem
Det står i koranen

vem talar ett skönare språk än den som kallar människorna till tron som lever rättskaffens och som säger jag underkastar mig Guds vilja.

Der betyder att man kan prata vilket språk man vill när man predikar/ber men koranen är oförändrad på arabiska tillskillnad från tex muslim appen där myndigheter ändrat översättningarna för att göra fitnah dajjal
Citera
2019-03-16, 15:32
Medlem
Citat:
För att lagen inte gäller för kristna. Moses förbund är ett lagFÖRBUND, medan förbundet med Kristus är ett ANNAT förbund. Att vissa idioter vägrar fatta att det är två olika FÖRBUND är ert problem. Kristus är slutet på lagen.
Står det i GT att Kristus är slutet på lagen?
Citera
2019-03-16, 15:33
Medlem
Citat:
Du har flera gånger blandat ihop ande och själ, och kallat det jag kallar ande för själ. Du förkastar alltså profeternas ord, som har OLIKA ord för själ och ande. Bibeln är inte fabricerad. Koranen och haditerna är delvis påhitt eftersom vissa delar inte stämmer överens med bibeln, medan GT och NT är överens om det mesta.

Vart har jag blandat ihop själ med ande? En själ är en ande. Bara att andarna är osynliga själar det är du som inte förstår. Osynliga väsen som du pratar om är tex änglar med själar
Citera
2019-03-16, 15:35
Medlem
Citat:
Du har flera gånger blandat ihop ande och själ, och kallat det jag kallar ande för själ. Du förkastar alltså profeternas ord, som har OLIKA ord för själ och ande. Bibeln är inte fabricerad. Koranen och haditerna är delvis påhitt eftersom vissa delar inte stämmer överens med bibeln, medan GT och NT är överens om det mesta.

Köttet är ett tempel för anden ( själen) som det står i bibeln gå och läs på lite innan du kommer hit och leker Präst
Citera
2019-03-16, 15:36
Medlem
Citat:
Står det i GT att Kristus är slutet på lagen?
Nej, men vi har fått ett ANNAT förbund genom Kristus! Svårt att fatta eller?
Citera
2019-03-16, 15:37
Medlem
Citat:
Vart har jag blandat ihop själ med ande? En själ är en ande. Bara att andarna är osynliga själar det är du som inte förstår. Osynliga väsen som du pratar om är tex änglar med själar
Själ och ande är olika ord och betyder olika saker. På ALLA språk!
Citera
2019-03-16, 15:41
Medlem
Citat:
Själ och ande är olika ord och betyder olika saker. På ALLA språk!

Gå och läs längre upp.

Du måste sluta ändra dig och slingra hela tiden en köttet är ett tempel för anden ( själen ) som det står i bibeln du har förlorat disskutionen nu vi kan gå vidare till nästa av dina frågor.
Citera
2019-03-16, 15:44
Medlem
Citat:
Köttet är ett tempel för anden ( själen) som det står i bibeln gå och läs på lite innan du kommer hit och leker Präst
Nej, du har fortfarande inte fattat att människan HAR en EGEN ande som INTE är Guds ande.

1Kor 2
11Vem utom anden i människan vet vad som finns i människan? Ingen utom Guds ande vet heller vad som finns i Gud.

Vad Paulus skriver är att bara DU känner till dina innersta tankar, och det är med din ande (tankeförmåga) du utforskar ditt inre. Den som har fått Guds ande tänker alltså Guds tankar.

1Kor 2
16Vem känner Herrens tankar (svar = den som fått Guds ande) så att han kan upplysa honom? Men vi tänker Kristi tankar.

Och genom att få Kristi ande tänker vi Kristi tankar.

Så du blandar ihop Guds ande med din egen ande när du säger att DIN ande är ett tempel för köttet. Sanningen är att den som fått Guds ande är ett tempel för Guds ande. Din egen ande är bara din egen tankeförmåga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in