2019-03-16, 14:54
Medlem
Vad finns vid sidan av sanningen annat än lögn och misstag? Hur kan ni förmå er att vända den ryggen?"/ koranen
Citera
2019-03-16, 15:05
Medlem
Du pratar som att du vet allt det är därför dem versen ni inte förstår ändrar ni dem så att ni ska förstå för människan är en otålig varelse som det står i koranen.

Kunskapen gör oss uppblåsta/ bibeln

Den som som att han har kunskap har ännu inte fått den/ bibeln
Citera
2019-03-16, 15:08
Medlem
Dindoonuffin, Islam är den raka vägen. Det är förklarande.
Citera
2019-03-16, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subaruu1231
Ja har inte ifrågesattt att osynliga väsen (andar/änglar) har en själ? Djävulen beskrivs som en osynlig väsen utan skuld, en ängel i koranen tills han gick emot Guds befallning.

Storhets vansinne? Haha du är rolig du. Storhetsvansinne kan du säga till dem som styr inte till någon som underdonerat sin vilja till Gud och läser skriften såsom den ska läsas. Allt det där du postar är fabricerat måste du inse och förstå att du blivit lurad. Vad är viktigast att ha rätt eller hitta sanningen? Det finns hur många lögner som helst det kan vi komma överens om, men det finns bara EN SANNING.
Fattar du illa? Själ (nefesh) och ande (ruach) är INTE samma sak! Gud ÄR en ande och Gud HAR en ande. Och Gud HAR en själ.

3 Mos 26:11
Och jag skall uppresa min boning mitt ibland eder, och min själ skall icke försmå eder.

And I will set my
tabernacle among you: and
my soul shall not abhor you.

3 Mos 26:30
Jag skall ödelägga edra offerhöjder och utrota edra solstoder; jag skall kasta edra döda kroppar på edra eländiga avgudars döda kroppar, ty min själ skall försmå eder.

And I will destroy your
high places, and cut down
your images, and cast your
carcases upon the carcases
of your idols, and my soul
shall abhor you.

Du skrev själv att du tror att du tänker stort. Därför frågade jag om du drabbats av storhetsvansinne. Du säger emot din egen tro och koranen, som säger att muslimer ska erkänna alla profeter. Trots det förkastar du profeternas ord.
Citera
2019-03-16, 15:15
Medlem
Citat:
Du pratar som att du vet allt det är därför dem versen ni inte förstår ändrar ni dem så att ni ska förstå för människan är en otålig varelse som det står i koranen.

Kunskapen gör oss uppblåsta/ bibeln

Den som som att han har kunskap har ännu inte fått den/ bibeln
Jag ändrar ingenting.

Den som inte förstår vad han läser har inte fått den rätta kunskapen, men för oss som har fått Guds ande uppenbaras och förklaras allt.

Luk 8:10
och han svarade: ”Ni har fått gåvan att lära känna Guds rikes hemligheter, men de andra får dem som liknelser, för att de inte skall se, fast de ser, och inte förstå, fast de hör.

Att ni inte förstår är alltså förutsagt av profeterna.
Citera
2019-03-16, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Dindoonuffin, Islam är den raka vägen. Det är förklarande.
Nej, islam säger emot bibeln på många punkter. Det beror på er brist på tro.
Citera
2019-03-16, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Fattar du illa? Själ (nefesh) och ande (ruach) är INTE samma sak! Gud ÄR en ande och Gud HAR en ande. Och Gud HAR en själ.

3 Mos 26:11
Och jag skall uppresa min boning mitt ibland eder, och min själ skall icke försmå eder.

And I will set my
tabernacle among you: and
my soul shall not abhor you.

3 Mos 26:30
Jag skall ödelägga edra offerhöjder och utrota edra solstoder; jag skall kasta edra döda kroppar på edra eländiga avgudars döda kroppar, ty min själ skall försmå eder.

And I will destroy your
high places, and cut down
your images, and cast your
carcases upon the carcases
of your idols, and my soul
shall abhor you.

Du skrev själv att du tror att du tänker stort. Därför frågade jag om du drabbats av storhetsvansinne. Du säger emot din egen tro och koranen, som säger att muslimer ska erkänna alla profeter. Trots det förkastar du profeternas ord.

Hur har jag förkastat profeternas ord? Jag dyrkar ingen annan än Gud. Jag har inte sagt att Gud inte har en själ du lägger ord som jag inte sagt jag säger bara att man ska inte hitta på egna utsagor omformulerat för det kan hända att det är fel och en stor del av bibeln är fabricerat därför väljer jag att följa det som vi har gemensamt till stor del.
Citera
2019-03-16, 15:18
Medlem
Citat:
Jag ändrar ingenting.

Den som inte förstår vad han läser har inte fått den rätta kunskapen, men för oss som har fått Guds ande uppenbaras och förklaras allt.

Luk 8:10
och han svarade: ”Ni har fått gåvan att lära känna Guds rikes hemligheter, men de andra får dem som liknelser, för att de inte skall se, fast de ser, och inte förstå, fast de hör.

Att ni inte förstår är alltså förutsagt av profeterna.

Det står även i koranen det du skriver att Gud täcker över öron, ögon och hjärtan så dem i ingenting förstår.
Citera
2019-03-16, 15:19
Medlem
Citat:
Nej, islam säger emot bibeln på många punkter. Det beror på er brist på tro.
Koranen är oförändrad medan människor har förvanskat delar av Bibeln. Det är alltså i Koranen du hittar Guds oförvanskade budskap, om du är intresserad av det.
Citera
2019-03-16, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Koranen är oförändrad medan människor har förvanskat delar av Bibeln. Det är alltså i Koranen du hittar Guds oförvanskade budskap, om du är intresserad av det.

Stämmer bra! Koranen på arabiska!
Citera
2019-03-16, 15:22
Medlem
Citat:
Hur har jag förkastat profeternas ord? Jag dyrkar ingen annan än Gud. Jag har inte sagt att Gud inte har en själ du lägger ord som jag inte sagt jag säger bara att man ska inte hitta på egna utsagor omformulerat för det kan hända att det är fel och en stor del av bibeln är fabricerat därför väljer jag att följa det som vi har gemensamt till stor del.
Du har flera gånger blandat ihop ande och själ, och kallat det jag kallar ande för själ. Du förkastar alltså profeternas ord, som har OLIKA ord för själ och ande. Bibeln är inte fabricerad. Koranen och haditerna är delvis påhitt eftersom vissa delar inte stämmer överens med bibeln, medan GT och NT är överens om det mesta.
Citera
2019-03-16, 15:23
Medlem
Citat:
Stämmer bra! Koranen på arabiska!
Ja, på arabiska 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto