Citat:
Ursprungligen postat av
subaruu1231
Ja har inte ifrågesattt att osynliga väsen (andar/änglar) har en själ? Djävulen beskrivs som en osynlig väsen utan skuld, en ängel i koranen tills han gick emot Guds befallning.
Storhets vansinne? Haha du är rolig du. Storhetsvansinne kan du säga till dem som styr inte till någon som underdonerat sin vilja till Gud och läser skriften såsom den ska läsas. Allt det där du postar är fabricerat måste du inse och förstå att du blivit lurad. Vad är viktigast att ha rätt eller hitta sanningen? Det finns hur många lögner som helst det kan vi komma överens om, men det finns bara EN SANNING.
Fattar du illa? Själ (nefesh) och ande (ruach) är INTE samma sak! Gud ÄR en ande och Gud HAR en ande. Och Gud HAR en själ.
3 Mos 26:11
Och jag skall uppresa min boning mitt ibland eder, och min själ skall icke försmå eder.
And I will set my
tabernacle among you: and
my soul shall not abhor you.
3 Mos 26:30
Jag skall ödelägga edra offerhöjder och utrota edra solstoder; jag skall kasta edra döda kroppar på edra eländiga avgudars döda kroppar, ty min själ skall försmå eder.
And I will destroy your
high places, and cut down
your images, and cast your
carcases upon the carcases
of your idols, and my soul
shall abhor you.
Du skrev själv att du tror att du tänker stort. Därför frågade jag om du drabbats av storhetsvansinne. Du säger emot din egen tro och koranen, som säger att muslimer ska erkänna alla profeter. Trots det förkastar du profeternas ord.