Citat:
Ursprungligen postat av
subaruu1231
Skapat av anden ja inte avlat av andan*
Sen vet vi inte om man efter döden blir en ande i form av en ängel som sedan sätts in i en människokropp i nästa liv tänker du?
Det saknas underlag för det vad vi vet nu är att vi alla är Guds tjänare inklusive Jesus. I det här livet ska vi alla tjäna Gud, profet människa eller fågel spelar ingenroll.
Sålänge du inte har någon skrift som är oförändrad delvis trovärdig källa så kan vi inte utgå från något annat. Såvida Gud inte sänder en annan profet med en ny skrift så är det koranen och riktiga evangeliet som gäller.
Lär dig svenska. FÖDD av Anden.
Nej, människan är skapad i Guds avbild. Så Gud ser ut som en människa.
2 Mos 33:23
Då skall jag ta bort min hand och du skall se mig på ryggen. Men mitt ansikte får ingen se.”
Så Herren har händer, en rygg och ett ansikte. Och Gud är en ande.
2 Kor 3:17
Herren, det är Anden, och där Herrens ande är, där är frihet.
En ande ändrar inte form när den blir en ängel. Ordet ängel betyder budbärare, så anden får ett uppdrag, den ändrar inte form. Läs 1Kor 15:35-56. Stycket börjar med frågan vilken slags KROPP vi får vid uppståndelsen. Jesus sa att vi blir som änglar, alltså andar. Paulus skriver att uppståndelsekroppen INTE är av kött och blod. Vid uppståndelsen, när vi föds av Anden (Joh 3:6) BLIR vi en ande, dvs som en ängel, för änglar är andar.
Bara för att du inte förstår betyder inte att det är något fel på evangeliet.