2019-03-16, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Nu överdriver du väl något? Tror du verkligen att flashback skulle hylla en snorvalp till tonårsgrabb som funnit ett kreativt sätt att skolka från skolan?

Jag tycker att Greta-jippot talar om så mycket som är fel med vår media, rätt skulle vara att de söker hylla någon ung person som pluggar stenhårt för att bli miljötekniker och kommit med någon kreativ och billig lösning som kan göra att länder som Kina slutar elda kol. Lite mer fokus på merit istället för lös predikan utan någon som helst know-how om vad som krävs för att vända på utvecklingen.

Istället så sittar man och hyllar ett barn som saknar logiska lösningar på några av de komplexa problem som egentligen måste lösas i länder som inte ens vet om att Greta existerar. Kanske hon borde stå utanför en kinesisk kolgruva och säga åt alla kinesiska arbetarna att sluta elda kol för att värma huset, så att de istället blir arbetslösa eller deras småbarn kanske dör i influensa?

Allvarligt, klimatfrågan kommer inte lösas av tom predikan. Behövs teknologiska innovationer, och de behövs snabbt, barn måste då gå i skolan för i helvete.

Word!

Men, nej då. Det där med att arbeta fram oraktiska lösningar och faktiskt göra något åt saken, det är ju kvinnohat. Du ska sätta dig ner och känna känslor istälket, helst gott hat. Sen skyller du allt på någon annan.
Citera
2019-03-16, 02:34
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag tycker självklart inte att det beteendet är speciellt positivt.
Men till skillnad mot dig så är jag rätt säker på att det är ytterligt få kvinnor som medvetet försöker lura en man under en sexakt att göra henne gravid mot hans vilja.
Men blir hon gravid och behåller barnet så har hon en kaskad av män och kvinnor som säger: Det är risken med sex, ta ditt ansvar som man.

Citat:
Detta därför att incitamentet till detta inte är speciellt stort, hon vet då att hon skaffar ett barn som enbart hon själv måste ta hand om praktiskt, inte så många kvinnor, eller män för den delen, som är så sugna på den framtiden.
Bättre än att ljuga och säga att man åkte till Danmark för att insinueras av sperma.

Citat:
Så jag vill mena betydligt fler kvinnor blir ensamstående pga att faders 1. dör 2. försvinner dvs dumpar sitt barn till mamman att ta hand om.
Dumpar "sitt" barn. Inte hennes barn då?

Citat:
Betydligt fler kvinnor stannar med sitt barn efter en skilsmässa än män, a fact.
"a fact" är också att många kvinnor använder barnen som medel för att få vårdnaden. Nejmen, nu fick jag även in "toxic femininity".

Citat:
Men? hur var det nu någon skrev....kvinnor saknar ansvarsförmåga, är bara män som kön som kan ta ansvar...bla bla.
Ansvarsförmåga? Så länge som den delas 50/50 ja.

Citat:
Vad tycker du om män som medvetet har sex med en kvinna utan skydd, eller lurar en kvinna via att ta av sig kondomen ex, eller våldtar kvinnor?
100% beslutsfattande har kvinnan. Inte mannen.

Citat:
För incitamentet för den handlingen världen över är fan så mycket högre än motsatsen, eftersom män betydligt enklare bara kan dumpa allt ansvar på kvinnan, så män som lurar kvinnor, eller tvingar på dem oönskade graviditeter är betydligt fler än kvinnor.
Vad var det nu, ingen bestämmer över kvinnans kropp? Då får hon också ta 100% ansvar över sin kropp.

Citat:
Vad anser du om det?
Blir du aldrig trött på att skylla på män hela tiden?
Citera
2019-03-16, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Det beror på vad som menas med ytterst få..Jag har sett det rätt ofta.Kanske inte att kvinnor blivit gravida vid ons men under kortare relationer där mannen inte har varit säker på om han vill ha barn.Resonerar du likadant med våldtäkter förresten? Endast ett fåtal av alla samlag är ju våldtäkter.

Verkligen? Du har sån insikt i exakt hur människors samlag går till att du med säkerhet vet att kvinnan försöker lura mannen?

Vill en man inte få oönskade barn så ska han skydda sig, det är exakt lika mycket hans ansvar.
HAN inte HON är fertil 100% av tiden.

Citat:
Konsekvenstänket är inte så stort. Kvinnan chansar och hoppas att mannen skall stanna. I många fall stannar mannen för att han känner ett ansvar över barnet även om han egentligen inte hade velat skaffa barn med just den kvinnan.

Jag är rätt övertygad om att kvinnors konsekvenstänk gällande just vad som ev kan drabba dem efter ett oskyddad samlag är betydligt större än mäns, Det finns också forskning som påvisar att män skyddar sig i betydligt mindre omfattning än kvinnor. Och sorry men överlåter man ansvaret för ens egen risk att få oönskade barn på halsen på en helt annan part så...ja då får man faktiskt skylla sig själv.

Citat:
1.Nej, fler kvinnor blir inte ensamstående för att mannen dör 2. En man dumpar inte sitt barn till en kvinna som han älskar och drar. Något är seriöst fel i den relationen och mannen har inte varit intresserad av barn till att börja med. Nu hör det väl till saken att kaka söker maka och det här handlar ju ofta om två ansvarslösa WT föräldrar där ingen egentligen borde ha licens att skaffa barn.

Nej han dumpar bara sitt barn....som sagt. Hans känslor för ev moder hör ju inte hit.

Citat:
Förjävligt.

För 100 år sedan hade jag hållt med dig. Idag när det finns dagen efter piller och möjligheter till abort håller jag inte med dig längre.

Så män försöker inte lura på kvinnor oönskade barn...för " det finns dagen efter piller och möjligheter till abort "?? Vad har dessa möjligheter för kvinnor med hans intentioner/ slarv att göra?
Citera
2019-03-16, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
"Någon"? En känd psykiatriker som har många års erfarenhet och är allmänt erkänd, världen över?

J P är mig veterligen psykolog inte psykiatriker. Och hur många psykologer tror du världen har? Och har alla dessa samma uppfattningar tror du i dessa frågor? så? Nå OM nu psykolog skulle vara detta rättesnöre att gå efter om det går att lita på vad någon påstår vem av alla dessa? kanske 300 000 psykologer i världen ska vi lite på? hmm?

JP är känd som en samhällsdebattör och i min mening provokatör. Hur många av dessa tror du det finns...? etc etc.
Så JA! Någon.

Citat:
Jag fattar. Dock blir frågan; läste du ens vad jag skrev? Eller ignorerade du det bara för att sedan svara exakt samma sak som i ditt föregående inlägg? Konkurrensen är dock också en del av mänskligheten... varför försöker du anta något annat?
Du har alltså inte läst vad jag skrev?
VAD JAG SKREV ÄR ALLTSÅ ATT KVINNORS SÄTT ATT ERÖVRA OCH FÅ MAKT ÄR GENOM DET VERBALA, T.EX. GENOM ATT HÅNA, FÖRLÖJLIGA, SVARTMÅLA OCH STÄNGA UTE - DETTA MEDAN MÄN ISTÄLLET ALLT OFTARE BRUKAR VÅLD. Har du läst nu? Och förstått? Eller säger du emot? Förstår du NU vad jag menar?

Läs helst vad jag skrivit innan du svarar igen.

Fast återigen....löjlig åsikt. För allt omkring dig av historia och samhällsstrukturer talar ju emot detta.

1. Verbal förmåga är bevisen ALLA vid makt metod att skaffa makt på. Utan undantag skulle ajg hävda.
2. Och hån och förlöjligande HALLÅ! Vilket kön har ägnat 2000 år att offentligt håna kvinnor? Ta detta forum som ex. vilket kön sitter här och hånar hela könet kvinnor dagligen?
Behövs kvinnor?
Ska kvinnor ha rätt rösta?
är kvinnor bra på något överhuvudtaget?
Kvinnor gillar att våldtas...
etc etc-----vad är detta om inte just hån?

Stänga ute?...ja just! DEN metoden har ju inte män använt flitigt genom historien och fortsatt så på de flesta delar av världen. Där finns ingen kvinna som menat att män bör uteslutas från div beslutsorgan, där har funnit massor av män och finns! som seriöst menar att kvinnor ska och bör uteslutas från det mesta.

Seriöst! skärp dig och lär dig att iaktta hur världen faktiskt ser ut INNAN du sitter och öser ur dig detta inlärda trams.

Citat:
Faktum är att vi inte gör det. Och när vi lyckas kontrollera våra känslor; våra rädslor, vår osäkerhet, och när vi kan bortse från det här med att vi vill vara vänliga och vill lags - det är DÅ vi lyckas klättra i karriären. Det är när man har lite storhetsvansinne, ett stort ego, när man är en ångvält som är både en god beslutsfattare och som ändå inte faller för människors känslor - det är då man lyckas få bra chefstjänster (lite därav jag hänvisade till "YouTube-klippet med 'vem som helst' som säger något på samma sätt som jag själv")!

Det kallas för att tro på sig själv och sina förmågor, och det skaffar man sig oftast tack vare hur man växer upp, dvs vilken back-up man får.
Vidare handlar det om vad som anses vara prioriterade egenskaper av de som nu väljer.

Citat:
Empati, men till vilken nivå - och hur definierar du det? Starka ledare brukar oftast beskrivas som ganska hårda och känslokalla - medan vi kan hitta en motsats i, låt säga curlingmorsor. Är den hårda per se mindre empatisk bara för att denne är hård och ställer höga krav?

Hm... jag vet inte vad ditt sista här har med något att göra. Självfallet har vi ingått olika typer av överenskommelser genom samarbeten som har gjort oss smarta och fört oss framåt. Det säger jag inte emot.
Samtidigt vill feministerna fortfarande sparka ner män till botten och ge sig själva förtur till toppen.

En liten reminder (igen): Läst helst vad jag skrivit denna gång. Och OM du känner dig osäker, FRÅGA framför att anta något rent idiotiskt. Tack!

Slår du upp empati så får du:

"Empati (sökande till kärlek) betecknar förmågan att uppleva och förstå andra kännande individers känslor. Empatibegreppet är nära besläktat med inlevelse och medkänsla. Empati handlar om en psykisk förmåga att förstå och känna med andra, vare sig personen håller med eller inte; till exempel en psykolog kan ha empati med en brottsling utan att bli likadan eller vara likadan."

Det är alltså i stort en förmåga som man kan välja att sen uttrycka på olika sätt, eller inte.
Och det anses av forskare vara A och O för alla mer intelligenta sociala flockdjur, för utan detta så funkar det inte speciellt väl leva i flock.
Så jag skulel säga precis tvärtom, en förutsättning för en bra ledare för en grupp är att
1.Hen har ett genuint intresse för sin grupps välmående, och inte har tagit denna maktposition för att suga ut max till sig själv.
2. Hen har sunda kognitiva förmågor och här ingår ex empati. Dvs klarar se, tänka, förstå och känna in.
3. Hen har personlig förmåga/ kunskap att agera på rätt sätt i sin kontext.

En av djurvärlden absolut bästa ledare skulle jag tippa är matriarken hos elefanter....
empati, intelligens samt kunskap.

Utan detta så har du en rätt kass ledare.

Sen återigen, du har ju sjukt konstiga föreställningar om världen. VAR någonsin! har feminister försökt sparka ner män till botten? Ursäkta men
Där finns inga politiska planer hos feminister att ta bort mäns mänskliga rättigheter, eller politiska eller juridiska eller etc etc. Den typen av idéer – som sagt! – är det män vid makt som sysslat och sysslar! med.
Det feminister sysslat med och sysslar fortsatt med överallt på detta klot är att få lika rättigheter som män gett sig själva.
Citera
2019-03-16, 10:42
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Verkligen? Du har sån insikt i exakt hur människors samlag går till att du med säkerhet vet att kvinnan försöker lura mannen?

Vill en man inte få oönskade barn så ska han skydda sig, det är exakt lika mycket hans ansvar.
HAN inte HON är fertil 100% av tiden.

Du är så fruktansvärt arg på män. Varför? Ta ett djupt andetag och försök förstå vad jag försöker skriva istället. Du läser ju bara in vad du vill läsa.
Citera
2019-03-16, 10:44
Medlem
Citat:
Du är så fruktansvärt arg på män. Varför? Ta ett djupt andetag och försök förstå vad jag försöker skriva istället. Du läser ju bara in vad du vill läsa.
Inte alls, jag är arg på idioterna på detta forum. högerextrema rasister och kvinnohatare.
Män är jag inte ett skit arg på.

Och? Varför frågar du mig detta?
Varför frågar du inte ex World Warrior varför han är så arg på kvinnor?
Är han som startat denna tråd där han lägger skit påståendet att kvinnor förstör nationer.
Inte jag.
Senast redigerad av Merapi 2019-03-16 kl. 10:49.
Citera
2019-03-16, 10:52
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
J P är mig veterligen psykolog inte psykiatriker. Och hur många psykologer tror du världen har? Och har alla dessa samma uppfattningar tror du i dessa frågor? så? Nå OM nu psykolog skulle vara detta rättesnöre att gå efter om det går att lita på vad någon påstår vem av alla dessa? kanske 300 000 psykologer i världen ska vi lite på? hmm?

JP är känd som en samhällsdebattör och i min mening provokatör. Hur många av dessa tror du det finns...? etc etc.
Så JA! Någon.
JP är en av de 50 mest produktiva psykologerna i världen med över 10k citeringar och en bit över hundra publiserade vetenskapliga artiklar om psykologi. Ge mig ett exempel på en mer välrenomerad psykolog med åsikter som aviker från Jordan Petersons?
Citera
2019-03-16, 11:02
Avslutad
Citat:
JP är en av de 50 mest produktiva psykologerna i världen med över 10k citeringar och en bit över hundra publiserade vetenskapliga artiklar om psykologi. Ge mig ett exempel på en mer välrenomerad psykolog med åsikter som aviker från Jordan Petersons?

Merapi hatar JBP för att han har mage att invalidera dagens feminism. Allt annat kvittar..
Citera
2019-03-16, 11:09
Medlem
Citat:

Nja jag skulle nog hävda att han skulle äga alla denna popularitet även om han inte var utbildad psykolog.
det räcker att ha nån form av högre utbildning och akademisk status och sitta och hävda nått gravt kränkande om kvinnor eller muslimer så booom! är du superpoppis hos x antal pantade människor där ute.

Det gör INTE att ens påståenden hit eller dit därför garanterat är korrekta.

Det enda som garanterar sånt är genuint seriös, väletablerad och av flera upprepad forskning.
Och sorry men den typen har vi inte kring frågor som ex:; skvallrar kvinnor mer än vad män skvallrar.

Det är en alldeles för komplex fråga där en rad grundläggande saker måste redas ut först, ex VAD är skvaller.

Och lycka till med det.
Senast redigerad av Merapi 2019-03-16 kl. 11:48.
Citera
2019-03-16, 11:21
Avslutad
Citat:
Inte alls, jag är arg på idioterna på detta forum. högerextrema rasister och kvinnohatare.
Män är jag inte ett skit arg på.

Och? Varför frågar du mig detta?
Varför frågar du inte ex World Warrior varför han är så arg på kvinnor?
Är han som startat denna tråd där han lägger skit påståendet att kvinnor förstör nationer.
Inte jag.

Citat:
Nja jag skulle nog hävda att han skulle äga alla denna popularitet även om han inte var utbildad psykolog.
det räcker att ha nån form av högre utbildning och akademisk status och sitta och hävda nått gravt kränkande om kvinnor eller muslimer så booom! är du superpoppis hos x antal pantade människor där ute.

Det gör INTE att ens påståenden hit eller dit därför garanterat är korrekta.

Det enda som garanterar sånt är genuint seriös, väletablerad och upprepad forskning.
Och sorry men den typen har vi inte kring frågor som ex:; skvallrar kvinnor mer än vad män skvallrar.

Det är en alldeles för komplex fråga där en rad grundläggande saker måste redas ut först, ex VAD är skvaller.

Och lycka till med det.

Som vanligt använder du ras och religion som sköld för dina argument.. Kan du hålla dig till bara feminismen utan att dra in andra gruppers lidanden som argumentatoriska slagträn??
Citera
2019-03-16, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovesight
Jordan Peterson fick nyligen titeln: "En av vår tids intellektuella storheter", han har arbetat på Harvard och har inom 2 år blivit den mest omskrivna mannen på flera decennier med miljontals följare.

Merapi är bara lite bitter för att han säger saker som inte går så bra ihop med hennes feministiska indoktrinering, vilket gör att hon blir "provocerad" således kallar honom "provokatör", kvinnohatare och rasist?

Det är sannerligen underhållande att se Merapi trassla in sig själv i sina tankar, hon är stereotypen av en kvinna: Hybris, kan inte styra sina känslor, extrema utslag av irrationalitet.

Kolla blodtrycket kära Merapi, jag tror inte flashback är så bra för dig, jobbigt när man blir krossad i debatter va?

Jag tror att även Stalin och Hitler fick samma titlar....

Om Stalin sades det att han var "en stor vetenskapsman"... CH Hermansson den svenska kommunistledaren myntade det 1953.

Jaja...

Vad gäller hybris... vad kallade du Jordan??
Citera
2019-03-16, 15:25
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
"sitta och hävda nått gravt kränkande om kvinnor eller muslimer så booom! Så är du superpoppis hos x antal pantade människor där ute."
Ännu en patologisk lögn från dig.
Vem ska nånsin kunna ta dig på allvar när du tror att du kan begå såna här övertramp hela tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in