Citat:
Ursprungligen postat av
Hexenhammer
"Någon"? En känd psykiatriker som har många års erfarenhet och är allmänt erkänd, världen över?
J P är mig veterligen psykolog inte psykiatriker. Och hur många psykologer tror du världen har? Och har alla dessa samma uppfattningar tror du i dessa frågor? så? Nå OM nu psykolog skulle vara detta rättesnöre att gå efter om det går att lita på vad någon påstår vem av alla dessa? kanske 300 000 psykologer i världen ska vi lite på? hmm?
JP är känd som en samhällsdebattör och i min mening provokatör. Hur många av dessa tror du det finns...? etc etc.
Så JA! Någon.
Citat:
Jag fattar. Dock blir frågan; läste du ens vad jag skrev? Eller ignorerade du det bara för att sedan svara exakt samma sak som i ditt föregående inlägg? Konkurrensen är dock också en del av mänskligheten... varför försöker du anta något annat?
Du har alltså inte läst vad jag skrev?
VAD JAG SKREV ÄR ALLTSÅ ATT KVINNORS SÄTT ATT ERÖVRA OCH FÅ MAKT ÄR GENOM DET VERBALA, T.EX. GENOM ATT HÅNA, FÖRLÖJLIGA, SVARTMÅLA OCH STÄNGA UTE - DETTA MEDAN MÄN ISTÄLLET ALLT OFTARE BRUKAR VÅLD. Har du läst nu? Och förstått? Eller säger du emot? Förstår du NU vad jag menar?
Läs helst vad jag skrivit innan du svarar igen.
Fast återigen....löjlig åsikt. För allt omkring dig av historia och samhällsstrukturer talar ju emot detta.
1. Verbal förmåga är bevisen ALLA vid makt metod att skaffa makt på. Utan undantag skulle ajg hävda.
2. Och hån och förlöjligande HALLÅ! Vilket kön har ägnat 2000 år att offentligt håna kvinnor? Ta detta forum som ex. vilket kön sitter här och hånar hela könet kvinnor dagligen?
Behövs kvinnor?
Ska kvinnor ha rätt rösta?
är kvinnor bra på något överhuvudtaget?
Kvinnor gillar att våldtas...
etc etc-----vad är detta om inte just hån?
Stänga ute?...ja just! DEN metoden har ju inte män använt flitigt genom historien och fortsatt så på de flesta delar av världen. Där finns ingen kvinna som menat att män bör uteslutas från div beslutsorgan, där har funnit massor av män och finns! som seriöst menar att kvinnor ska och bör uteslutas från det mesta.
Seriöst! skärp dig och lär dig att iaktta hur världen faktiskt ser ut INNAN du sitter och öser ur dig detta inlärda trams.
Citat:
Faktum är att vi inte gör det. Och när vi lyckas kontrollera våra känslor; våra rädslor, vår osäkerhet, och när vi kan bortse från det här med att vi vill vara vänliga och vill lags - det är DÅ vi lyckas klättra i karriären. Det är när man har lite storhetsvansinne, ett stort ego, när man är en ångvält som är både en god beslutsfattare och som ändå inte faller för människors känslor - det är då man lyckas få bra chefstjänster (lite därav jag hänvisade till "YouTube-klippet med 'vem som helst' som säger något på samma sätt som jag själv")!
Det kallas för att tro på sig själv och sina förmågor, och det skaffar man sig oftast tack vare hur man växer upp, dvs vilken back-up man får.
Vidare handlar det om vad som anses vara prioriterade egenskaper av de som nu väljer.
Citat:
Empati, men till vilken nivå - och hur definierar du det? Starka ledare brukar oftast beskrivas som ganska hårda och känslokalla - medan vi kan hitta en motsats i, låt säga curlingmorsor. Är den hårda per se mindre empatisk bara för att denne är hård och ställer höga krav?
Hm... jag vet inte vad ditt sista här har med något att göra. Självfallet har vi ingått olika typer av överenskommelser genom samarbeten som har gjort oss smarta och fört oss framåt. Det säger jag inte emot.
Samtidigt vill feministerna fortfarande sparka ner män till botten och ge sig själva förtur till toppen.
En liten reminder (igen): Läst helst vad jag skrivit denna gång. Och OM du känner dig osäker, FRÅGA framför att anta något rent idiotiskt. Tack!
Slår du upp empati så får du:
"Empati (sökande till kärlek) betecknar förmågan att uppleva och förstå andra kännande individers känslor. Empatibegreppet är nära besläktat med inlevelse och medkänsla. Empati handlar om en psykisk förmåga att förstå och känna med andra, vare sig personen håller med eller inte; till exempel en psykolog kan ha empati med en brottsling utan att bli likadan eller vara likadan."
Det är alltså i stort en förmåga som man kan välja att sen uttrycka på olika sätt, eller inte.
Och det anses av forskare vara A och O för alla mer intelligenta sociala flockdjur, för utan detta så funkar det inte speciellt väl leva i flock.
Så jag skulel säga precis tvärtom, en förutsättning för en bra ledare för en grupp är att
1.Hen har ett genuint intresse för sin grupps välmående, och inte har tagit denna maktposition för att suga ut max till sig själv.
2. Hen har sunda kognitiva förmågor och här ingår ex empati. Dvs klarar se, tänka, förstå och känna in.
3. Hen har personlig förmåga/ kunskap att agera på rätt sätt i sin kontext.
En av djurvärlden absolut bästa ledare skulle jag tippa är matriarken hos elefanter....
empati, intelligens samt kunskap.
Utan detta så har du en rätt kass ledare.
Sen återigen, du har ju sjukt konstiga föreställningar om världen. VAR någonsin! har feminister försökt sparka ner män till botten? Ursäkta men
Där finns inga politiska planer hos feminister att ta bort mäns mänskliga rättigheter, eller politiska eller juridiska eller etc etc. Den typen av idéer – som sagt! – är det män vid makt som sysslat och sysslar! med.
Det feminister sysslat med och sysslar fortsatt med överallt på detta klot är att få lika rättigheter som män gett sig själva.