2019-03-16, 09:00
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Det är inte tiden som är problemet, det är att den buggar. Som van datoranvändare är jag ganska snabb, vilket leder till att animationen buggar. Det är alltså det som stör mig i första hand, inte tiden som animationen tar.

Vad kör du för OS och webbläsare?
Har inte noterat detta när jag rapporterar inlägg.

Edit: Tittade på din gif nu, det är inget jag själv noterat på min dator. Då har det varit trådar där jag rapporterat flera inlägg i följd. Det kan förstås vara så att jag helt sonika inte tänkt på det förstås.
Senast redigerad av Neroxx 2019-03-16 kl. 09:05.
Citera
2019-03-16, 09:01
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Här är en gif som illustrerar vad som händer:

https://giphy.com/gifs/piJVrHvapATnpCgs35

Det är inte jag som stänger rapportrutan i slutet, utan den stänger sig själv (och det är detta som är buggen). Muspekaren hamnar snett i videon pga 4k-skärm.

OK. Händer som sagt inte här, så bugg på Flashback eller hos användare låter jag vara osagt.

Hänger dock fortfarande upp mig på begreppet animering.
Citera
2019-03-16, 09:13
Medlem
Citat:
När man trycker på rapportera inlägg så spelas animationer upp där bilden fejdar till mörktonad samt rutan glider in uppifrån.

Detta gör det krångligt och segt att rapportera inlägg. Jag skulle vilja att animationen tas bort.

Den är dessutom buggig: Om man försöker rapportera flera inlägg i rad ganska snabbt så sker följande:

1. Klicka på rapportera inlägg
2. Animationen spelas
3. Välj anledning och klicka på rapportera
4. Klicka snabbt på rapportera inlägg igen
5. Animationen spelas igen
6. Rutan försvinner och man kan inte rapportera inlägget, utan måste klicka ännu en gång.

Ta bort skiten så vi kan jobba effektivt med rapporteringar.

Det verkar stämma att det blir så. Har aldrig tänkt på att det är en "animation" eller att det är något problem med den.

För min del kan gärna "animationen" tas bort om det är upphov till "buggen". Dock finns andra saker jag prioriterar högre, som till exempel återinförd ignore-funktion.
Citera
2019-03-16, 09:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
OK. Händer som sagt inte här, så bugg på Flashback eller hos användare låter jag vara osagt.

Hänger dock fortfarande upp mig på begreppet animering.

Att man scrollar in en popup, sänker ljusstrykan på det bakom popupen med en fade är absolut något man kallar för animation i UI-branschen, även om det inte är Kalle Anka som sprattlar med benen.

Kör Chrome och OSX.

Hell seger!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här