2019-03-15, 14:01
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
När man trycker på rapportera inlägg så spelas animationer upp där bilden fejdar till mörktonad samt rutan glider in uppifrån.

Detta gör det krångligt och segt att rapportera inlägg. Jag skulle vilja att animationen tas bort.

Den är dessutom buggig: Om man försöker rapportera flera inlägg i rad ganska snabbt så sker följande:

1. Klicka på rapportera inlägg
2. Animationen spelas
3. Välj anledning och klicka på rapportera
4. Klicka snabbt på rapportera inlägg igen
5. Animationen spelas igen
6. Rutan försvinner och man kan inte rapportera inlägget, utan måste klicka ännu en gång.

Ta bort skiten så vi kan jobba effektivt med rapporteringar.

Har aldrig sett den där animationen. Direkt jag klickar för rapporteringen så kommer en vit ruta upp direkt och jag kan omdelbart skriva eller välja i listan.

Använder iPhone och iPad. Har 3 iPhones (4,6,7) och på ingen av dessa inklusive iPaden uppstår animationen. Är det på en mobil eller dator du har problemet?
Citera
2019-03-15, 14:01
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Har aldrig sett den där animationen. Direkt jag klickar för rapporteringen så kommer en vit ruta upp direkt och jag kan omdelbart skriva eller välja i listan.

Använder iPhone och iPad. Har 3 iPhones (4,6,7) och på ingen av dessa inklusive iPaden uppstår animationen. Är det på en mobil eller dator du har problemet?

Det är på dator.
Citera
2019-03-15, 14:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Det är på dator.

Är det så för alla?

Seg dator? Seg uppkoppling?

Kanske man kan göra någon inställning på datorn för att minska på det du kallar för animation?
Citera
2019-03-15, 14:06
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Om du inte har tid att vänta på den ens så måste du mata kopiösa mängder rapporter.

Det är inte tiden som är problemet, det är att den buggar. Som van datoranvändare är jag ganska snabb, vilket leder till att animationen buggar. Det är alltså det som stör mig i första hand, inte tiden som animationen tar.
Citera
2019-03-15, 15:26
Medlem
sommarlovs avatar
Jag provade att rapportera ditt inlägg, nästan hela vägen fram.
Animationen du nämner märks knappt, tar kanske 0,3 sekunder.

Vad har du för dator och webbläsare som segar så mycket?
Citera
2019-03-15, 16:17
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Är det så för alla?

Seg dator? Seg uppkoppling?

Kanske man kan göra någon inställning på datorn för att minska på det du kallar för animation?

Jag förstår vad TS menar. Vid tryck på rapportknapp växlar bilden över till något mörkare och rapporteringsrutan kommer ner uppifrån som en rullgardin. Skulle inte kalla det animering, men ändå.

Dock har jag inga som helst problem med det, tvärtom. Allt går på någon halvsekund och ser bara snyggt ut. Buggar inget alls och sinkar inget.

Sitter själv på Androidplatta med Opera.
Citera
2019-03-15, 16:21
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det jag menar är att om man rapporterar så många inlägg att animationen blir ett problem, då finns det garanterat okynnesrapporter där. Så låg är inte kvaliteten här att det måste rapporteras sida ut och sida in.

Det kan inte ha med rapporteringen att göra öht. Det måste vara hos TS egna utrustning det laggar.

Faktum är också att det inte ens är möjligt att rapportera med den frekvensen, så spam är uteslutet. Detta oavsett korrekt rapport eller okynnes.
Citera
2019-03-16, 05:51
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det kan inte ha med rapporteringen att göra öht. Det måste vara hos TS egna utrustning det laggar.

Faktum är också att det inte ens är möjligt att rapportera med den frekvensen, så spam är uteslutet. Detta oavsett korrekt rapport eller okynnes.

Prova detta:

1. Klicka på rapportera på mitt första inlägg i tråden.
2. I rutan som kommer upp, välj en anledning.
3. Klicka på rapportera för att skicka in rapporten.
4. Klicka på rapportera på mitt inlägg igen (det är här buggen uppstår alltså, om du väntar 2-3 sec så sker säkert inget, men om du är snabb så buggar den)
5. Vänta (det som sker hos mig är att rapporteringsanimationen spelas upp och formuläret kommer upp igen, för att sen försvinna automatiskt igen)
Citera
2019-03-16, 06:22
Medlem
ImTheMans avatar
testat att slå av eller på hårdvaruacceleration i webbläsaren?
Citera
2019-03-16, 06:31
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
testat att slå av eller på hårdvaruacceleration i webbläsaren?

Det gör ingen skillnad. Märkligt att ni har så svårt att återskapa det. Ska försöka sätta ihop någon gif eller mp4 som visar problemet.
Citera
2019-03-16, 08:49
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Prova detta:

1. Klicka på rapportera på mitt första inlägg i tråden.
2. I rutan som kommer upp, välj en anledning.
3. Klicka på rapportera för att skicka in rapporten.
4. Klicka på rapportera på mitt inlägg igen (det är här buggen uppstår alltså, om du väntar 2-3 sec så sker säkert inget, men om du är snabb så buggar den)
5. Vänta (det som sker hos mig är att rapporteringsanimationen spelas upp och formuläret kommer upp igen, för att sen försvinna automatiskt igen)

Nej, det händer inget speciellt.
Citera
2019-03-16, 08:56
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, det händer inget speciellt.

Här är en gif som illustrerar vad som händer:

https://giphy.com/gifs/piJVrHvapATnpCgs35

Det är inte jag som stänger rapportrutan i slutet, utan den stänger sig själv (och det är detta som är buggen). Muspekaren hamnar snett i videon pga 4k-skärm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in