2019-03-15, 09:14
Medlem
Stig-Britts avatar
När man trycker på rapportera inlägg så spelas animationer upp där bilden fejdar till mörktonad samt rutan glider in uppifrån.

Detta gör det krångligt och segt att rapportera inlägg. Jag skulle vilja att animationen tas bort.

Den är dessutom buggig: Om man försöker rapportera flera inlägg i rad ganska snabbt så sker följande:

1. Klicka på rapportera inlägg
2. Animationen spelas
3. Välj anledning och klicka på rapportera
4. Klicka snabbt på rapportera inlägg igen
5. Animationen spelas igen
6. Rutan försvinner och man kan inte rapportera inlägget, utan måste klicka ännu en gång.

Ta bort skiten så vi kan jobba effektivt med rapporteringar.
Citera
2019-03-15, 09:52
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
När man trycker på rapportera inlägg så spelas animationer upp där bilden fejdar till mörktonad samt rutan glider in uppifrån.

Detta gör det krångligt och segt att rapportera inlägg. Jag skulle vilja att animationen tas bort.

Den är dessutom buggig: Om man försöker rapportera flera inlägg i rad ganska snabbt så sker följande:

1. Klicka på rapportera inlägg
2. Animationen spelas
3. Välj anledning och klicka på rapportera
4. Klicka snabbt på rapportera inlägg igen
5. Animationen spelas igen
6. Rutan försvinner och man kan inte rapportera inlägget, utan måste klicka ännu en gång.

Ta bort skiten så vi kan jobba effektivt med rapporteringar.

Om det gör ditt rapporterande långsamt så är du en spammer.
Citera
2019-03-15, 09:53
Avslutad
Jag har aldrig upplevt något problem med rapporterings-funktionen.
Citera
2019-03-15, 10:12
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Om tre inlägg är off-topic och ligger på samma sida, då är jag en spammer om jag rapporterar alla tre?
Citera
2019-03-15, 10:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Om tre inlägg är off-topic och ligger på samma sida, då är jag en spammer om jag rapporterar alla tre?

Om det är tre hinner du inte förlora någon tid värd att bråka om. Skriver du inte motiveringar när du rapporterar?
Citera
2019-03-15, 10:16
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Om det är tre hinner du inte förlora någon tid värd att bråka om. Skriver du inte motiveringar när du rapporterar?

Jag bråkar inte om något - jag föreslog något som effektiviserar rapportering av regelöverträdelser.

Jag skriver aldrig motiveringar om överträdelsen är tydlig (om någon ex. dyker upp i en tråd om skattesatser och skriver "lol jävla losers mina apelsiner är fett goda" så skriver jag så klart inte en motivering då jag förutsätter att moderatorn inte är efterbliven).
Citera
2019-03-15, 12:27
Medlem
Jag upplever inga animationer utöver att rutan som man får rapportera inlägget kommer när jag klickar på Rapportera.
Citera
2019-03-15, 13:46
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Att rapportera korrekt gör en inte till en spammer oavsett hur mycket man rapporterar.
Citera
2019-03-15, 13:47
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Att rapportera korrekt gör en inte till en spammer oavsett hur mycket man rapporterar.

Om man rapporterar så mycket att animationen blir ett problem, så spammar man.
Citera
2019-03-15, 13:48
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Jag upplever inga animationer utöver att rutan som man får rapportera inlägget kommer när jag klickar på Rapportera.

Jag tror TS menar precis det han skriver: "bilden fejdar till mörktonad samt rutan glider in uppifrån".

Jag skulle inte vilja kalla det animationer och jag upplever heller ingen som helst buggighet över det.
Citera
2019-03-15, 13:49
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Om man rapporterar så mycket att animationen blir ett problem, så spammar man.

Återigen så handlar det om dumma användare som skriver felaktiga inlägg som behöver rapporteras. Det är enbart de som är spammare i så fall, definitivt inte rapportören.
Citera
2019-03-15, 13:51
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Återigen så handlar det om dumma användare som skriver felaktiga inlägg som behöver rapporteras. Det är enbart de som är spammare i så fall, definitivt inte rapportören.

Det jag menar är att om man rapporterar så många inlägg att animationen blir ett problem, då finns det garanterat okynnesrapporter där. Så låg är inte kvaliteten här att det måste rapporteras sida ut och sida in.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in