Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-16, 03:36
Medlem
Dom ljuger självklart. Den här dokumentären är mycket bättre tycker jag.

https://www.youtube.com/watch?v=PW7sco5AnyA
Citera
2019-03-16, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz

Vidare blev Robson också beordrad att lämna in sina dagbok/blogg till rätten som bevis. I dom hade han skrivit att anklagelserna mot Michael Jackson kanske kunde rädda hans misslyckade karriär "by making him reletable and relevant". Han skrev också: "Its time for me to get mine". When questioned under oath about what he’d meant when he wrote that, he refused to answer"

Just det här rimmar även väl med vad Brandi Jackson (Michael Jacksons systerdotter) kommenterar på sin Twitter här

Brandi Jackson
‏ @BJackson82

Wade: You constantly talked about wanting to be “relevant”. You’ve burned so many bridges that now the only time you are #relevant is when you headline with my family’s name next to yours. It’s time to stop these lies and live your own life.
#LiesRunSprintsButTruthsRunMarathons
13:08 - 11 feb. 2019

https://twitter.com/BJackson82/status/1095067049125044224

Det är väl ingen "smoking gun" direkt men det är ytterligare en omständighet som får mig att ifrågasätta sanningshalten i "dokumentären"
Senast redigerad av Throwaway1912 2019-03-16 kl. 04:15.
Citera
2019-03-16, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Fast liiite konstigt är det väl när en man på 30+ har ett privat Disneyland för att locka småpojkar som han sen sover naken med i sängen? Men det kanske är normalt i din värld?

Men visst, solklart att det finns en massa advokater och löst folk som ser chansen att tjäna pengar på Jacksons umgänge med småpojkar...

Du gör samma logikvurpa som så många andra här i tråden. Du brukar dock skriva inlägg som jag uppfattar som genomtänkta så det förvånar mig lite.

Det ÄR konstigt som fan att han sover med barn.
Det är skitkonstigt att han hade ett eget "Disneyland"
Han var definitivt konstig som fan.

Det är inte synonymt med pedofili.
Det stärker inte Robsons och Safechucks argumentation.
Det gör inte propaganda "dokumentären" saklig,ovinklad och faktabaserad.

Nedan inte riktat specifikt till dig Drozd

Jag kommer att överdriva något för att få fram poängen som jag försökt få fram hela tiden ,men som gått Långt över huvudet på det flesta av er,helt på grund av att ni ser det påstådda brottet som så vidrigt att ni förlorar hela konceptet med kritiskt tänkande.
Ja, pedofili är fullständigt genomvidrigt!
Men ni kan inte tillåta er själva att få tunnelseende för det.

Kör Mob-rules ni, det har ju aldrig gått åt helvete förut? Kommer ni ihåg någonting historiskt sett? Ignorance is bliss!

Förkasta basala saker som kritiskt tänkande, ifrågasättande, saklighet och objektivitet. Men vem behöver det i ett "rättssamhälle" ? Ignorance is bliss!
Hoppas bara ni är extremt skickliga på att försvara er själva om det skulle behövas. Inte för att det kommer hjälpa, "mobben" kommer döma er utan pardon och utan att bry sig om ni är skyldiga eller inte.

Det syns ju på er att ni är skyldiga! Titta bara på ert skinn så konstigt det ser ut. Och så konstigt som ni beter er! Klart ni är skyldiga! Samla ihop dom i läger och ha ihjäl dom! Ignorance is bliss!

Ni inte bara ger "mobben" tillåtelse att döma baserat på tyckande, utan säkra bevis, här och nu.
Ni deltar dessutom aktivt i mobben!
Ni borde fan skämmas.

"And yet to insist that Michael Jackson is not – or was not to use grammar – innocent is to deny the very basis of civil rights and justice.
For we are all innocent until proven guilty. For those still alive, for we cannot libel the dead, it is actually libellous to insist otherwise."
Senast redigerad av Throwaway1912 2019-03-16 kl. 05:16.
Citera
2019-03-16, 06:17
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Du gör samma logikvurpa som så många andra här i tråden. Du brukar dock skriva inlägg som jag uppfattar som genomtänkta så det förvånar mig lite.

Det ÄR konstigt som fan att han sover med barn.
Det är skitkonstigt att han hade ett eget "Disneyland"
Han var definitivt konstig som fan.

Det är inte synonymt med pedofili.
Det stärker inte Robsons och Safechucks argumentation.
Det gör inte propaganda "dokumentären" saklig,ovinklad och faktabaserad.

Nedan inte riktat specifikt till dig Drozd

Jag kommer att överdriva något för att få fram poängen som jag försökt få fram hela tiden ,men som gått Långt över huvudet på det flesta av er,helt på grund av att ni ser det påstådda brottet som så vidrigt att ni förlorar hela konceptet med kritiskt tänkande.
Ja, pedofili är fullständigt genomvidrigt!
Men ni kan inte tillåta er själva att få tunnelseende för det.

Kör Mob-rules ni, det har ju aldrig gått åt helvete förut? Kommer ni ihåg någonting historiskt sett? Ignorance is bliss!

Förkasta basala saker som kritiskt tänkande, ifrågasättande, saklighet och objektivitet. Men vem behöver det i ett "rättssamhälle" ? Ignorance is bliss!
Hoppas bara ni är extremt skickliga på att försvara er själva om det skulle behövas. Inte för att det kommer hjälpa, "mobben" kommer döma er utan pardon och utan att bry sig om ni är skyldiga eller inte.

Det syns ju på er att ni är skyldiga! Titta bara på ert skinn så konstigt det ser ut. Och så konstigt som ni beter er! Klart ni är skyldiga! Samla ihop dom i läger och ha ihjäl dom! Ignorance is bliss!

Ni inte bara ger "mobben" tillåtelse att döma baserat på tyckande, utan säkra bevis, här och nu.
Ni deltar dessutom aktivt i mobben!
Ni borde fan skämmas.

"And yet to insist that Michael Jackson is not – or was not to use grammar – innocent is to deny the very basis of civil rights and justice.
For we are all innocent until proven guilty. For those still alive, for we cannot libel the dead, it is actually libellous to insist otherwise."

Hur förklarar du att även Jacksons syster (förutom många av barnen) indirekt bekräftar pedofili? https://m.youtube.com/watch?v=9_1tGqn4jXc
Senast redigerad av Passepartout 2019-03-16 kl. 06:27.
Citera
2019-03-16, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Hur förklarar du att även Jacksons syster (förutom många av barnen) indirekt bekräftar pedofili? https://m.youtube.com/watch?v=9_1tGqn4jXc

Det är inte så bevisbördan fungerar.
Det är upp till de som menar att MJ är pedofil att bevisa och förklara att/varför han var pedofil.

Jag har dessutom varit noga med att säga:

Om MJ var pedofil, är han död och kan inte skada någon mer. Bra
Om han inte var det, är han död och kan inte ta illa upp av falska anklagelser . Bra
Det är därmed inte sagt om jag tror, eller inte tror att han var pedofil. Men det är återigen inte vad som skall diskuteras här om du läser Moderatormeddelandet. Faktum är att jag är förvånad att "omröstningen" får ligga kvar. (den är dessutom märkligt formulerad.)

Det är dessutom postat en hel del inlägg i tråden som menar att LaToya sagt både att MJ är pedofil och att hon ljugit om att han skulle vara pedofil för att hennes förra man tvingat henne. Och för pengars skull.

Endryt bland annat har skrivit en del om det i tråden. Var sen Endryt fått detta ifrån vet inte jag, jag kan heller inte bekräfta det för just nu hittar jag ingen egen källa som säger varken bu eller bä, men det går bra att fråga Endryt om källan.

Edit inlägg #1302 (FB) Leaving Neverland- Mer om Michael Jacksons påstådda pedofili
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt

1. La Toya tog tagit tillbaka allt. Hon har öppet bett om ursäkt till MJ. Hon säger att hon blev tvingad av sin man att ljuga, och att de gjorde det för pengarnas skull-

2. Hon tänkte sälja "bevis" för 500 k USD. Tidningarna budade, men drog sig ur när de såg att det inte fanns några som helst bevis.

3. La Toya och MJ umgicks flitigt sista åren.

Jag tror helt enkelt inte på dokumentären, "huvudpersonerna" i den, eller de som skapat den.
Jag tror inte att den är objektiv och det menar jag gör att den propagerar för en sida av saken.
Alltså är det enligt mig propaganda. Och jag sväljer inte propaganda helt okritiskt oavsett i vilket format det utspelar sig.
Senast redigerad av Throwaway1912 2019-03-16 kl. 07:26.
Citera
2019-03-16, 07:26
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Det är inte så bevisbördan fungerar.
Det är upp till de som menar att MJ är pedofil att bevisa och förklara att/varför han var pedofil.

Jag har dessutom varit noga med att säga:

Om MJ var pedofil, är han död och kan inte skada någon mer. Bra
Om han inte var det, är han död och kan han inte ta illa upp av falska anklagelser . Bra
Det är därmed inte sagt om jag tror, eller inte tror att han var pedofil. Men det är återigen inte vad som skall diskuteras här om du läser Moderatormeddelandet.

Det är dessutom postat en hel del inlägg i tråden som menar att LaToya sagt både att MJ är pedofil och att hon ljugit om att han skulle vara pedofil för att hennes förra man tvingat henne. Och för pengars skull.

Endryt bland annat har skrivit en del om det i tråden. Var sen Endryt fått detta ifrån vet inte jag, jag kan heller inte bekräfta det för just nu hittar jag ingen egen källa som säger varken bu eller bä, men det går bra att fråga Endryt om källan.

Edit inlägg #1302 (FB) Leaving Neverland- Mer om Michael Jacksons påstådda pedofili

Jag tror helt enkelt inte på dokumentären, "huvudpersonerna" i den, eller de som skapat den.
Jag tror inte att den är objektiv och det menar jag gör att den propagerar för en sida av saken.
Alltså är det enligt mig propaganda. Och jag sväljer inte propaganda helt okritiskt oavsett i vilket format det utspelar sig.

Du kan tro vad du vill, men du har inget att komma med, förutom din "tro". Det finns däremot flera vittnesmål som säger att Jackson förgrep sig på barn; inte bara i diskuterad film (även om den så att säga är spiken i kistan).

Han är död ja, men inte de som blivit utsatta.
Citera
2019-03-16, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Du kan tro vad du vill, men du har inget att komma med, förutom din "tro". Det finns däremot flera vittnesmål som säger att Jackson förgrep sig på barn; inte bara i diskuterad film (även om den så att säga är spiken i kistan).

Han är död ja, men inte de som blivit utsatta.

fast nu försöker du vrida det igen. Och det är direkt ohederligt att diskutera på det sättet.
Det är du som tror. Jag tror INTE.
Du tror på dokumentären. Jag gör det inte.

Det finns dessutom flera vittnesmål som säger att Jackson inte förgrep sig på barn ; inte bara i diskuterad film utan i rättegångar.
Senast redigerad av Throwaway1912 2019-03-16 kl. 07:51.
Citera
2019-03-16, 07:54
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt vad du vill få sagt.
.

Men herregud vad du skriver..... Varför lägga ner en sån möda för att såga en film du inte sett?

Egentligen bryr jag mig inte.... Det känns inte lönt diskutera mer med dig, men ska ge ett sista svar eftersom du inte förstår hur jag menar.

Vår diskussion har handlat om personer som har en åsikt om filmen redan innan de sett den. Utöver det självklara, att de är MJ-fans som inte vill veta, har vi aspekten att det finns en utbredd misstänksamhet här på FB att allt som SvT sänder är vinklat och propaganda. Trodde du varit medlem här länge nog för att veta det.

Citerar mig själv:
"Att så många är negativt inställda till filmen utan ens ha sett den, tror jag har att göra med kopplingen

SvT = statsfinansierad MSM = propaganda = sågning.

Tycker inte alls att medlemmarna i tråden sväljer propaganda med hull och hår. De som sett filmen vill diskutera för de är äcklade, förvirrade och vill ha klarhet."

Jag tycker det är en vinklad dokumentär, inte propaganda.

Varför du drar in den här hjärnskadade 55-åringen fattar jag inte riktigt. MJ hade inte ett förståndshandikapp som gjorde honom barnslig, han var smart och dessutom omgiven av människor som såg till han fick allt som han ville. Det finns inga paralleller och det hade varit solklart om du sett filmen.
Citera
2019-03-16, 08:16
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jag har inte sett hela första delen av den här dokumentären så jag undrar, skyller han sin fars självmord på MJ, eller gör han inte det??

Jag läser lite hastigt på en sajt att han ska ha gjort det och sagt att hans far tagit livet av sig pga sonens sexuella relation med MJ. Det stämmer inte med tidslinjen isf, fadern dog långt innan Wades påstådda uppvakande att det som hände var fel och olagligt. Så fadern kan inte ha begått självmord pga det, han hade sina egna demoner/psykiska problem och jag tror det var isf pga dessa han dog.

Jag uppfattade det inte som att pappan tog livet av sig för att MJ förgrep sig på sonen. Pappan var manodepressiv och det tar man upp. Däremot kom familjens liv och speciellt sonens och mammans att kretsa kring MJ, de var starstruck. De tyckte pappan var en blek och misslyckad figur i jämförelse. Wade hade varit närmast besatt av MJ sen han var 5 år, lärde sig dansa som han, klädde sig likadant.

När Wade, mamman och dottern flyttade till USA för MJs skull tog han livet av sig, så det var långt innan uppvaknandet. Möjligt att pappan misstänkte något, men det var familjens splittring och hans depression som orsakade självmordet.
Citera
2019-03-16, 08:27
Medlem
Thelonegunmans avatar
Nu har även jag sett Leaving Neverland och den är väldigt övertygande. Efter att ha läst lite motargument och försvar av MJ måste jag ändå säga att MJ framstår (tyvärr) som skyldig till sexuella övergrepp på barn. Utöver männens egna berättelser så var det två sekvenser i Leaving Neverland som jag tycker var riktigt creepy.

1 "Intervjun" mellan James Safechuck och MJ på planet från Hawaii. Samtalet låter inte någonstans som en nära vänskap mellan en vuxen man och ett barn. Intonationen i "I love you James" låter snarare som någon som är överlyckligt kär.

2 Detsamma gäller MJs "pojkvänner" som han hade en åt gången. Samspelet mellan MJ och den pojke som för stunden hade vunnit MJs gunst ser också ut som något slags parförhållande av nykära där den "gamla" pojk-vännen ratats och förpassats. Så ser inte vanlig vänskap ut.
Citera
2019-03-16, 08:59
Medlem
Citat:
Jag vet inte riktigt vad du vill få sagt.
Är det alltså bara SVT som är propaganda enligt dig ?
Kan vi enas om att dokumentären är vinklad ?
Kan vi enas om att dokumentären inte är objektiv och tar upp båda sidor av saken ?
Kan vi enas om att det är HBO som delvis finansierat den ?
Kan vi enas om att Weinstein och HBO har något gemensamt via Oprah, som är bra vän med Weinstien och jobbar för HBO ?
ÄR det då helt osannolikt att det är propagerat av HBO och Oprah att lyfta denna dokumentären för att tona ner Weinstien dokumentären ?

Är det då inte propaganda ?

Hade det varit en objektiv dokumentär som tog upp båda sidorna av saken,då hade jag kunnat tänkt mig att titta på den. Nu fattade jag redan långt innan (när jag insåg att den lyftes för att tona ner Weinstien dokumentären) att den inte skulle vara objektiv och det är därför jag benämner den som propaganda.

Jag nämner alltså inte ens vad jag tror om MJ
Om han var pedofil så är han död och kan inte skada någon mer,bra.
Om han inte var det så kan han inte ta åt sig av falska anklagelser ,bra.
Att MJ var skitkonstig, Ja det var han. Men det i sig bevisar inte att han var pedofil.

Bara som referens.
Jag känner en man,han är i 50-55 års åldern nu, som fick så mycket stryk när han var liten,så att han fick rätt svåra hjärnskador.
Han har även någon form av autistisk störning. Han beter sig jävligt konstigt,och har fastnat i en 8-10 -årings mentala stadie.

Skulle någon få för sig att anklaga honom för att vara pedofil,eller nåt annat oavsett vad det är, så hade han knappt kunnat greppa vad det rör sig om. Än mindre argumenterat sin egen sak och försvarat sig. Han har fan knappt förstått konceptet sex och har extrema problem med mänsklig kontakt generellt.

Han är skitkonstig,men samtidigt den mest genuint snälla människa jag någonsin mött.

Det är helt obegripligt att du överhuvudtaget skriver i tråden om du inte sett dokumentären. Tråden handlar om filmen så det ör en ganska bra utgångspunkt, sen kan du naturligtvis ha precis vilka åsikter du vill om innehållet, det är ju det som diskussionen handlar om. Att du sen inte fattar att propagandaspelet spelas från alla möjliga håll är ju bara rent tragiskt.
Citera
2019-03-16, 09:00
Medlem
Som sagt; follow the money.

Här är den stora anledningen till varför Safechuck ljuger om övergreppen:

År 2013, från ingenstans, väljer Safechuck att stämma MJs estate. Varför? Vad hände 2013 som fick Safechuck att stämma MJ? Följ pengarna!

Familjen Safechuck har alltid varit i sophämtningsbranschen, även vid tidpunkten när de träffade MJ.
Sea/Sue INC hette deras lilla företag, som sysslade med sophämtning. Företaget styrdes av James föräldrar tillsammans med en man vid namn Andersson. Anderssons systrar Laura och Lauren övertygades om att investera i sophämtningsföretaget. Systrarna köpte aktier i företaget; och levde som pensionärer till stor del på avkastningen i många år. Men i maj 2010 hände något! Safechuck och Andersson vägrade betala ut vinst och utdelning till aktieägarna. Inga mer pengar till delägarna Laura och Lauren.

Systrarna blir tokiga; varpå Safechuck och Andersson säger sig vara villiga att köpa ut systrarna, men till ett pris av 18% av marknadsvärdet. Safechuck och Anderssons drag är att betrakta som bedrägeri redan nu. Men det fortsätter. Systrarna får stora skattetillägg, för all vinst företaget gör - trots att de inte får någon utdelning. 2013 får systrarna nog och stämmer sin bror och Safechuck (Ventura County: 56-2013-00435786-CU-MC).

Man stämmer Safechuck på 840 086 USD, nästan en miljon dollar! Rättegångspapper visar hur även James Safechuck mamma beskrivs som en av bedragarna.

Vad ska James och hans föräldrar nu göra? Går stämningen igenom blir det konkurs för företaget och för dem personligen. Vad ska familjen nu göra - familjen som inte har någon utbildning eller gjort något annat i sina liv än varit sophämtare?

Det är i denna veva Safechuck tar kontakt med Robson. Tillsammans utarbetar de med advokater en stämning på 1,7 billion dollar mot MJJ inc. Glöm lotto - går den stämningen igenom blir det Jackpot! Flera miljarder per skalle. aldrig mer behöva jobba, istället för att vara luspank och ha sina föräldrar boendes hos sig.

Sammanfattning - År 2013 - läget hur et ser ut strax innan stämningen mot MJ

Safechucks stäms på nästan 13 miljoner SEK i dagens pengavärde för bedrägeri.
Safechucks riskerar personlig konkurs liksom företagskonkurs
Safechucks föräldrar tvingas bort från huset och flyttar in till sin son
Safechucks är vid detta tillfälle redan luspanka; med stora låneskulder.
Safechucks har fått sparken från två regijobb och läser distanskurs i programmering

Ekonomiskt motiv? Underdrift deluxe!
Och det är i denna veva Safechuck tar kontakt med Robson och efter ett tag stämmer
MJJ inc på 1,6 miljarder DOLLAR.
Senast redigerad av Endryt 2019-03-16 kl. 09:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in