Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-15, 23:24
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Var står det klart? De som nu anklagar honom tokljuger utan tvekan. De har misslýckats i livet och tar nu sin sista chans för att bli tokrika.

Fast liiite konstigt är det väl när en man på 30+ har ett privat Disneyland för att locka småpojkar som han sen sover naken med i sängen? Men det kanske är normalt i din värld?

Men visst, solklart att det finns en massa advokater och löst folk som ser chansen att tjäna pengar på Jacksons umgänge med småpojkar...
Citera
2019-03-15, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
USA stämmer man alla hit å dit
Det e inte som Sverige
Att de stämmer på pengar har inget med om de ljuger eller inte
Klart det har. Om de inte ljugit ihop anklagelserna så skulle de ju inte kunna stämma MJs estate öht.

Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Helt naturligt att man stämmer där
Något du inte kan förstå
Nej det är inte naturligt ens där att stämma någon på så mycket pengar när man inte har mycket att komma med förutom rena lögner.
Citera
2019-03-15, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Fast liiite konstigt är det väl när en man på 30+ har ett privat Disneyland för att locka småpojkar som han sen sover naken med i sängen? Men det kanske är normalt i din värld?
Nej det är inte särskilt normalt men MJ hade ju ingen normal barndom heller. Ganska uppenbart att han inte var pedofil dock. Snarare asexuell.
De som nu anklagar MJ är lögnaktiga losers.
Citera
2019-03-15, 23:34
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det är inte särskilt normalt men MJ hade ju ingen normal barndom heller. Ganska uppenbart att han inte var pedofil dock. Snarare asexuell.
De som nu anklagar MJ är lögnaktiga losers.

Bra, då vet vi det. Var du själv gäst i hans sovrum eller dusch?
Citera
2019-03-15, 23:39
Medlem
Citat:
Bra, då vet vi det. Var du själv gäst i hans sovrum eller dusch?
Nej men vad jag kommer ihåg så var den tvngsta anklagelsen mot MJ från Chandler att MJ nuddat hans penis i duschen.. Det gav familjen Chandler över 20 miljoner dollar. Inte konstigt Robson och Safechuck kryddade till sina historier några varv till och stämde MJ estate för ännu mer pengar.
Citera
2019-03-15, 23:51
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Märkligt ändå hur de två offren för MJ i intervjuerna hela tiden bedyrar sin kärlek och att de alltid längtade efter honom. Konstaterar bara detta utan att försvara MJ för en sekund, men det mänskliga psyket är allt bra underligt...

Patetiskt att se alla dessa frälsta "fans" som försvarar sin idol med total fanatism ttrots att det står klart till 100% att han haft sex med småpojkar. Sorglig masspsykos bland dessa fårskallar.
Nejdå, detta är inte alls märkligt.

De här utsatta pojkarna älskade helt säkert sin förövare.
Helt säkert gjorde de det! Och gör det kanske än idag.Det mänskliga psyket fungerar så.
De älskade honom! Han hade förmått dem att älska honom. Den enormt, ofattbat store MJ, världens oslagbart största megastjärna, gav just dem dem uppmärksamhet, överflöd av "kärlek", gåvor, vänskap, intresse, känslan av att vara utvald, speciell.

Försök själva att tänka er in i deras situation.
Citera
2019-03-15, 23:57
Medlem
Mikeyjamess avatar
Har nu sett andra delen och slås av hur Wade har mage att ljuga helt öppet om Jordan och Gavin. Det bevisades ju att deras föräldrar ljög men här påstår han att de faktiskt blev utsatta. What the fuck?!

Hur tänkte han komma undan med det faktumet?
Citera
2019-03-16, 01:54
Medlem
Har ni sett den här? Hans reaktion 1996 när han blev anklagad.
Michael Jackson was asked on camera whether he's a pedophile
https://www.youtube.com/watch?v=JSj_hJlxDl8
Citera
2019-03-16, 02:23
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Har ni sett den här? Hans reaktion 1996 när han blev anklagad.
Michael Jackson was asked on camera whether he's a pedophile
https://www.youtube.com/watch?v=JSj_hJlxDl8
Tänkte precis länka! En väldigt bra video för att se hur han reagerar på dessa anklagelser. Jämför denna med t.ex R.Kelly’s intervju när han reser sig upp och gör en oscarnominerad scen. Det är sånt här som skiljer oskyldig och skyldig åt.
Citera
2019-03-16, 02:48
Medlem
Jag har inte sett hela första delen av den här dokumentären så jag undrar, skyller han sin fars självmord på MJ, eller gör han inte det??

Jag läser lite hastigt på en sajt att han ska ha gjort det och sagt att hans far tagit livet av sig pga sonens sexuella relation med MJ. Det stämmer inte med tidslinjen isf, fadern dog långt innan Wades påstådda uppvakande att det som hände var fel och olagligt. Så fadern kan inte ha begått självmord pga det, han hade sina egna demoner/psykiska problem och jag tror det var isf pga dessa han dog.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-03-16 kl. 02:52.
Citera
2019-03-16, 03:04
Medlem
Sedan tänker jag på det han berättade om oralsex åt bägge hållen. Jag tror inte jag köper det. Skulle MJ hade sugit av honom, hallå det finns väl inget på en 7 åring att ens suga av. Och att han frivilligt, för att han ÄLSKADE Michael J, sög av honom många gånger och utan att förstå att det var onormalt. Det låter inte heller trovärdigt. Hur många barn, speciellt pojkar skulle suga av någon frivilligt och göra det många gånger dessutom. Är koriografen gay eller, för svaret är att nej det är han inte. Och att han älskade Michael och gjorde allt för att behaga honom, nä....

Blir inte barn som blivit sexuellt utnyttjade oftast trasiga själar? Wade Robson är varken alkoholist, drogmissbrukare, eller liknande. Utan är en fullt fungerande individ som hela tiden jobbat/dansat. (Rätta mig om jag har fel)
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-03-16 kl. 03:11.
Citera
2019-03-16, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Att så många är negativt inställda till filmen utan ens ha sett den, tror jag har att göra med kopplingen

SvT = statsfinansierad MSM = propaganda = sågning.

Tycker inte alls att medlemmarna i tråden sväljer propaganda med hull och hår. De som sett filmen vill diskutera för de är äcklade, förvirrade och vill ha klarhet.

Jag vet inte riktigt vad du vill få sagt.
Är det alltså bara SVT som är propaganda enligt dig ?
Kan vi enas om att dokumentären är vinklad ?
Kan vi enas om att dokumentären inte är objektiv och tar upp båda sidor av saken ?
Kan vi enas om att det är HBO som delvis finansierat den ?
Kan vi enas om att Weinstein och HBO har något gemensamt via Oprah, som är bra vän med Weinstien och jobbar för HBO ?
ÄR det då helt osannolikt att det är propagerat av HBO och Oprah att lyfta denna dokumentären för att tona ner Weinstien dokumentären ?

Är det då inte propaganda ?

Hade det varit en objektiv dokumentär som tog upp båda sidorna av saken,då hade jag kunnat tänkt mig att titta på den. Nu fattade jag redan långt innan (när jag insåg att den lyftes för att tona ner Weinstien dokumentären) att den inte skulle vara objektiv och det är därför jag benämner den som propaganda.

Jag nämner alltså inte ens vad jag tror om MJ
Om han var pedofil så är han död och kan inte skada någon mer,bra.
Om han inte var det så kan han inte ta åt sig av falska anklagelser ,bra.
Att MJ var skitkonstig, Ja det var han. Men det i sig bevisar inte att han var pedofil.

Bara som referens.
Jag känner en man,han är i 50-55 års åldern nu, som fick så mycket stryk när han var liten,så att han fick rätt svåra hjärnskador.
Han har även någon form av autistisk störning. Han beter sig jävligt konstigt,och har fastnat i en 8-10 -årings mentala stadie.

Skulle någon få för sig att anklaga honom för att vara pedofil,eller nåt annat oavsett vad det är, så hade han knappt kunnat greppa vad det rör sig om. Än mindre argumenterat sin egen sak och försvarat sig. Han har fan knappt förstått konceptet sex och har extrema problem med mänsklig kontakt generellt.

Han är skitkonstig,men samtidigt den mest genuint snälla människa jag någonsin mött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in