2019-03-15, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Kanske läste på Spectator.org 22 februari 2018 då?

https://spectator.org/nellie-ohr-woman-in-the-middle/

Så nej, fortfarande tycks in Q vara först med detta. Men det är i alla fall verifierat att Q tycks kunna läsa.

Det är ju först när kongressen häver hemligstämpeln på förhöret/utfrågningen av Nellie Ohr som genomfördes 19/10 -18, som det är offentligt att Nellie Ohr är/var CIA. Sedan kan det ju finnas många källor om det sen tidigare, däribland Q..
Citera
2019-03-15, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Det är ju först när kongressen häver hemligstämpeln på förhöret/utfrågningen av Nellie Ohr som genomfördes 19/10 -18, som det är offentligt att Nellie Ohr är/var CIA. Sedan kan det ju finnas många källor om det sen tidigare, däribland Q..

Exakt. Flera källor har skrivit om det tidigare, Q kom inte med någonting nytt och således kunde inte detta verifiera något om Q förutom att denna tycks kunna läsa.
Citera
2019-03-16, 07:15
Medlem
Citat:
Nej, precis som jag skriver anser jag det omöjligt att via retweets kunna peka ut hur mycket påverkan någon har. Jag vet inte hur jag ska förklara det tydligare än jag redan gjort (ditt upprepande om BEVIIIIIS antar jag är någon slags pik mot någon, men bespara mig gärna det tramset).

https://trends.google.com/trends/explore?geo=US&q=Greta%20Thunberg,Quanon

Greta Thunberg vs Quanon på Google Trends, baserat på sökningar i USA. Greta tycks oerhört mer populärt att googla.

Om du fortfarande vill diskutera retweets, vänligen gör det med någon annan. Jag har visat exakt varför det är ett oerhört svårt sätt att mäta med hjälp av retweets och har inget mer att tillägga.

Edit: Qanon vs Greta Thunberg: https://trends.google.com/trends/exp...Thunberg,Qanon

Du tillhör de i tråden som ofta säger att Qanon är ett perifert backvattenpeddlande obetydligt fenomen (eller liknande) som inte har genomslag.

Och parar det med att inte vilja diskutera frågan vidare

EDIT: sen om du hade brytt dig om att stava Qanon rätt så hade du fått detta resultat, Qanon är sjuhelsikes mer populärt än Greta Thunberg.
https://trends.google.com/trends/explore?geo=US&q=Greta%20Thunberg,Qanon
Citera
2019-03-16, 07:18
Medlem
Citat:
Haha, sorry! Mitt fel! Dock var jag ju oerhört snäll och gjorde undersökningen på bara USA. Mer rättvist är såklart i hela världen:

https://trends.google.com/trends/explore?q=Greta%20Thunberg,Qanon

Nu har vi väl tidigare mest diskuterat USA men skall vi diskutera hela världen så tycker jag nog att Greta Thunberg och Qanon var ganska jämförbara som jag sa från början.

Rätt smart att para söktrender och retweets.
Citera
2019-03-16, 07:20
Medlem
Citat:
Exakt. Flera källor har skrivit om det tidigare, Q kom inte med någonting nytt och således kunde inte detta verifiera något om Q förutom att denna tycks kunna läsa.

Vi får ju inte låta detta faktum förta budskapet att Nellie Ohr varit CIA, det är väl det som är viktigt?
Citera
2019-03-16, 07:28
Medlem
Citat:
Eller så läste Q Washington Post den 18 september 2018?

https://www.washingtonpost.com/powerpost/nellie-ohr-who-worked-for-the-firm-behind-trump-russia-dossier-to-meet-with-house-committees/2018/09/17/b770dfa2-ba97-11e8-a8aa-860695e7f3fc_story.html?utm_term=.c4957d6e3f9d

De tycks alltså vara lite före att rapportera om Ohrs kopplingar till CIA än Q....

Fast han har väl hintat om det tidigare?
Farmen är väl en ganska tydlig referens.

Citat:
Q !!mG7VJxZNCI ID: e7ed77 No.2799288 📁
Aug 30 2018 11:59:17 (EST)
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1035148684432953346📁
Everything stated has meaning.
What is the significance of Nellie Ohr being fluent in Russian?
Is Russian a common language to learn?
Why might this language be studied?
What position might this language be useful?
The FARM requires select skill-sets.
Q

EDIT: var sist på den bollen såg jag nu...
Senast redigerad av Africanized 2019-03-16 kl. 07:38.
Citera
2019-03-16, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Vi kan konstatera att flertalet i denna tråd aldrig bör syssla med statestik eller trendanalyser. Gissningar är fint, men sällan användbart eller verklighetsförankrat.

Vad vi kan konstatera är att denna tråd som är kärnan av Q rörelsen i Sverige har ett fåtal aktiva användare som tror på Q. Hade rörelsen haft något momentum i Sverige hade man kunnat anta att det var fler aktiva eller åtminstone ökande, men tvärtom är de minskande.

Att ens mäta retweets som någon måttstock för hur stort intresse allmänheten har i en specifik fråga är tämligen efterblivet då allt för många faktorer som påverkar är okända, och de allra flesta människor använder inte Twitter till att börja med. Men när man lever på hoppet så läser man gärna in sina förhoppningar när man sitter där och gissar.

Något väldigt intressant är dock hur Q-anhängarna tycks känna behov att försvara Qs relevans. Om man nu är så säker på att rörelsen går som på räls så behöver man bara luta sig tillbaka. Istället är det full försvarsställning och enträgna försök att 'bevisa' att Q är av intresse utanför de fåtal tusen Q anhängare som finns. Det är nästan så man kan tro att det är ett desperat försök att övertyga sig själv om att man inte känslomässigt investerat sina ägg i fel korg.

Detta är som sagt det enda intressanta med Q i dagsläget; när ska följarna inse att det inte fanns något av substans, vare sig i konspirationsteorierna eller i rörelsens genomslag?

Hej Orax, hur tycker du vi skall mäta Q relevans?

Vi försökte med google search trends och det visade sig inte fungera felfritt.

Nu har jag drivit om vi kan mäta med retweets men den enda respons i tråden är liknande din ovan, dumförklara metoden + säga att Q är irrelevant.

Det hjälper ju inte diskussionen framåt utan snarare bromsar den vilket vore olyckligt för vi vill ju alla veta vilket genomslag Q har.
Citera
2019-03-16, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej inte alls.
Det jag menade var att Q rimligtvis uppmärksammar de intressantaste. / sensationellaste / bästa tweetsen, precis som resten av befolkningen..

Om t.ex Trump twittrar någon spännande så är det givetvis troligt att många inklusive Q uppmärksammar det, och då kan man rimligen inte veta att uppmärksamheten beror på Q..

Men visst, om Trump skriver ett inlägg som Q uppmärksammar två veckor senare och det utbryter en retweet-storm, då skulle det förstås vara troligt att Q var orsaken.

Ok, om vi håller oss till Doug Collins tweet, han killen som normalt fick 100-300 retweets och drog ned 10 000 retweets efter att Q lyfte honom.

Det du menar är att någon uber-känd (tex. Trump) tidigt retweetade Doug Collins original-tweet och att det således är han som står bakom lyftet, inte Q?

Nu har jag kollat Trumps feed och han retweetade inte Doug Collins, eftersom du hade en poäng med Ghidra, så kan du ju om du vill. Kan du inte visa på att det stämmer i fallet Doug Collins istället för att flyta en teori som direkt visade sig vara fel?

Sen tillbaka till ursprungsfrågan som ingen vill diskutera, hur tycker du att vi skall mäta Q popularitet?

EDIT: lägger till att tittar man på själva twitterfeeden på de tweets Q lyfter så är det ju Q meme-bombarnas julafton och det får nog anses tala för att retweets också kommer från Q.
Senast redigerad av Africanized 2019-03-16 kl. 07:55.
Citera
2019-03-16, 07:52
Medlem
Det här är också av intresse om vi anser att HRC är on topic, en utredning av HRC email server försvårades för FBI.

Med tanke på att anställda på Clinton Foundation själva gått ut och sagt att allt inte står rätt till så är det rejält uppseendeväckande att FBI inte fick fullt mandat att utreda tycker jag.

Värt att notera att Nellie Ohr och Strzok vittnesmål som nu släppts varit mer i linje vad Trump och Q hävdat än vad som tidigare kommit fram (tycker jag).

Det verkar också mest vara FOX som är intresserade av dessa explosiva vittnesmål, någon etablerad MSM har skrivit vad Trump tycker om Strzok vittnesmål.
Citera
2019-03-16, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Du tillhör de i tråden som ofta säger att Qanon är ett perifert backvattenpeddlande obetydligt fenomen (eller liknande) som inte har genomslag.

Och parar det med att inte vilja diskutera frågan vidare

EDIT: sen om du hade brytt dig om att stava Qanon rätt så hade du fått detta resultat, Qanon är sjuhelsikes mer populärt än Greta Thunberg.
https://trends.google.com/trends/explore?geo=US&q=Greta%20Thunberg,Qanon

Nej jag har aldrig påstått det du skriver. Däremot tycks du, av någon oerhört märklig anledning, verka vilja att jag ska ha påstått att Q är ett obetydligt fenomen. Det stämmer dock inte.

Dina övriga upprepningar om retweets är meningslösa att besvara eftersom du inte tycks läsa/förstå svaren du får. Men jag anser fortfarande att ditt försök att räkna ut antalet Q-följare baserat på retweets är en dålig metod. Gå gärna tillbaka i tråden och läs varför så slipper det bli ännu fler upprepningar.
Citera
2019-03-16, 08:32
Medlem
Vad tror ni om den här?

14 Mars,
Citat:
Q !!mG7VJxZNCI ID: 31414e No.5684025 📁
Mar 14 2019 15:37:38 (EST)
Anonymous ID: 09445f No.5684007 📁
Mar 14 2019 15:37:03 (EST)
>>5683938
hack the planet hack the gibson
>>5684007
Good movie.
ZEROCOOL.
Q

ZEROCOOL som söktrend 14 Mars,
https://trends.google.com/trends/explore?date=now%207-d&geo=US&q=ZEROCOOL

Nu vore det såklart kul att se hur många gånger det söktes på ZEROCOOL men det lyckas inte jag med, google keyword planner visar det om man är aktiv och söktrender har inte det.

Någon som kan visa antal sökningar på ZEROCOOL 14 Mars?

Det enda jag kan visa på är den vanliga R. Kelly vs. ZEROCOOL
https://trends.google.com/trends/explore?date=now%207-d&geo=US&q=ZEROCOOL,R.%20Kelly
Citera
2019-03-16, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Vi får ju inte låta detta faktum förta budskapet att Nellie Ohr varit CIA, det är väl det som är viktigt?

Q-follower verkade dock tycka att det var Q:s ”avslöjande” som var viktigast då hen påpekade att detta verifierade Q. Det jag gjorde var bara att visa att andra varit före Q om detta och att det således enbart verifierade att Q kunde läsa som också skrev om det senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in