Citat:
Ursprungligen postat av
Mzzo
Vad säger ni om muslimen som försökte övermanna honom då? Dåre eller hjälte? Blev ju big fail men var nära att han lyckades kanske?
Jag körde den på repeat några gånger. Det kan vara så att han försöker slänga sig förbi skytten och ta sig därifrån men jag tror inte det. Det ser faktiskt ut som att han försöker slänga sig på honom men blir skjuten två-tre gånger i axeln/överarmen/kanske till och med runt nyckelbenet och segnar ner. Sedan gör skytten processen kort med honom.
Vad hade han för val egentligen? Trycka som fångad råtta i ett hörn och bli avrättad? Hade människor agerat rationellt så hade de som grupp övermannat honom, två-tre stycken hade dött men resten hade överlevt. Så fungerar dock inte människor och nu gick det som det gick, tycker mig skymta ett barn med sin pappa på bänken i det hörn där det finns en ingång till ett annat rum. Det berörde mig rätt illa. Ser ut som pappan försökt skydda sonen med sin kropp (jag bara antar att det är så det gått till och att de är familj, har ingen aning, behöver inte vara ett barn heller för den delen).
Jag är lite förvånad över hur folk utanför moskén reagerar så lugnt när de ser honom och även de i entrén som rimligen borde ha sett en vit man med gevär komma gåendes. Men när det smäller så tar det fart och det verkar som att mussarna i stora bönerummet redan förstått att det är en eller flera attentatsmän på väg in eftersom de försöker trycka i ena hörnet och ta sig genom utgången i andra hörnet.