Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
Mår illa? Det här var ju en oerhört städad och human film jämfört med typ allt från Mellanöstern med ISIS & Co eller jämfört med filmer från Mexiko och andra latinamerikanska länder där de under glada tillrop styckar människor levande.
Jag sitter knappast hemma och konsumerar mord. Vad du tittar på som gör dig så avtrubbad, står inte för alla andra. Jag tittar knappt på videovåld och får pausa nu när jag ska kolla American horror story.
Bara för att du kanske tittar på alla möjliga vidrigheter så ska du inte utgå från att alla andra är lika förtappade. Ett stort problem med Flashback. Att jag såg filmen är något av ett undantag då jag en kortare period kollat mer våldsamma klipp men jag följer inte IS, Latinamerika eller Mexiko osv. Inte för att jag inte vågar utan för att jag är rädd om mina gränser, jag inte bryr mig om IS och Mellanöstern mer än i vissa debatter. Jag är inte ett fantastiskt eller räddhågsen följare.
Och ja, att ligga i sängen för att försöka sova och istället se någon skjuta ihjäl mängder av människor, gjorde mig något illamående. Sedan kan du skryta med hur tuff du är hur mycket som helst, jag är inte ens för ett fritt internet eftersom jag anser att det skadar människor som dig som inte kan hantera frihet utan att förstöra er själva med det som finns. Man behöver inte söka på allt. Inte se allt och inte bli så omänsklig att man inte bryr sig alls över att se människor dö inför ens ögon. Precis som de önskar att ni ska för att ta in våldet mer i samhället.