2019-03-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Hur då? Det är ändå försent att rösta bort västvärldens problem så vad spelar det för roll?

Jo det är sant förvisso, men varför då ens bemöda sig med detta manifest och försök till politiskt ”upprop” om det ändå inte spelar någon roll?
Då kunde dom ju bara gått bananz på random muslimer om syftet bara var att skapa kaos och döda några muslimer.
Lone gunman scenariot, absolut då hade jg köpt det, men...

Jag ser ett tillvägagångssätt som påminner om breivik, terrorattacken i frankrike, koordinerat, planerat, genomtänkt.

Jag kan inte sätta fingret på det men det hela ser väldigt...märkligt ut
Citera
2019-03-15, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag menar/gissar att 3-1 ratio kommer från empiriska studier. Kring sent 1980-tal kom nog det mesta data från andra världskriget, Korea och Vietnam. Men en sak kvarstår. Den morbida matematiken bygger på skadade i förhållande till döda. Om man efter skadan skjuter mot gärningsmannen borde spela mindre roll.

Menar du att en generisk skottskada är mindre dödlig om du kan skjuta tillbaka?

Jag borde ju inte uppmuntra dig, men:

Du jämför äpplen och päron, massmord och krig. Du försöker applicera data från en viss situation på en helt annan, ej jämförbar situation.

I strid mellan två beväpnade grupper kan det vara klurigt att skjuta/döda sin motståndare för att de försöker samtidigt skjuta dig. Folk missar och blir skadade, avstånden är stora etc.

Om man skjuter fiskar i en tunna (eller muslimer i en moské) så är det inte helt orimligt att antalet döda gentemot antalet skadade blir högt (om det nu är skyttens avsikt).
Citera
2019-03-15, 21:11
Medlem
Orkar inte scrolla igenom hela tråden. Någon som vet vilken låt han lyssnade på i bilen, lät som något från balkan.
Citera
Medlem
Callebiltes avatar
Undrar om det blir hämndaktioner nu.

Kanske lite kyrkskjutningar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Där måste man säga att han misslyckades helt. Nu sitter han inlåst och kan inte bidra alls med fortplantningen. Kanske nån sunkig brud som blir ihop med en babbe istället! ingen djingis khan direkt.
Det intressant är att han förutspått alla dessa "argument" och har besvarat dem i sitt manifest. Nu försvarar jag inte honom på något sätt, men vänsterns retorik är påfallande enkel att förutspå.

Han kunde alltså nästan ordagrant citera det du skrivit, innan du skrev det.
Citera
2019-03-15, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det där med att det skulle vara bekräftat att det utförts av en grupp personer stämmer ju inte, men kommer ändå visa sig snart så ser inte mycket poäng att ödsla tid på att diskutera det.

Att man inte kan säga något om motivet är ju också fel. I tråden har det länkats till ett manifest, där han motiverar sina handlingar. Ta en titt på det.

..förstår inte vad du vill med ditt inlägg..?
Såg både liveleak filmen i morse samt manifestet..vad är det i mitt inlägg som är fel..?
Citera
2019-03-15, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genpolen
https://pbs.twimg.com/media/D1tU3vXX0AMSRSz.jpg:large

Varför i hela friden skulle han tycka om pakistanier som består av i princip de värsta muslimska avskum vi har i den här världen? Måste vara fejkbilder eller? Såg de postas runt i alla fall.

Någonting märkligt här.
Läs manifestet. Är det bortom ditt förstånd att människor kan uppskatta olika kulturer i kombination med viljan att bevara sin egna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är konstigt att GM har radikaliserats på sina resor runt om i världen. Det borde ju bli tvärt om när man ser hur trevliga alla människor är runt om i världen och hur mycket vi har gemensamt.
Det beror på var man reser och sin egen sinnesstämning. Är mitt humör inte på topp, blir jag knappast inbjudande och när människor speglar det svarar jag ännu mer på det. Enkel psykologi. Sedan måste han haft resmål, jag gissar att det inte var Goa han åkte till, eller Mallorca. Som sagt, människor kan hjärntvätta dem själva rätt ordentligt numera.

Se bara hur känslostyrt folk utgår ifrån att deras frånvaro av sympati, legitimerar attentatet. De till och med köper hämndkonceptet när det enda som skett, förutom döda civila är en markant ökning av terrorhot riktade mot dem själva. De har inte vunnit eller demonstrerat något alls. Självklart kan dessa individer sedan radikaliseras åtminstone ett par, när volymen för deras egna smärta, rädsla och vrede maxats av att någon slår tillbaka. Då är det inte lika tufft som här i tråden med att låta som skolgårdsmobbare. Att inte bry sig lika mycket om det man inte relaterar till not det man känner igen är naturligt, däremot inte något majoriteten skryter med eller viftar i ansiktet på människor som råkar illa ut. Svaga människor gör så och svaga människor är lättare byten genom att sedan visa dem en annan värld (samhörighet). Riktigt simpelt.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Enligt nya uppgifter är det nu 42 personer som fortfarande får vård för sina skador, bland dem ska det finnas små barn.
Måste vara skottskador om de fortfarande vårdas?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
En svensk vapenindustri som är med möjliggör att en massa människor kan gå på socialbidrag här i Sverige ja.

Svenska vapen säljs till länder och inte till terrororganisationer. Om vapnen sälj vidare i andra led är inte Sveriges problem. Högteknologisk vapenindustri ger ett land spinoff effekter inte bara i inkomster utan även för teknikutveckling i den civila industrin vilket du och jag på olika sätt tjänar på som medborgare i Sverige.
Den svenska vapenindustrin har själva sagt att det är problematiskt att sälj vapen för dagens vän kan bli morgondagens fiende.

Tänk er hur mycket svenska, amerikanska och israeliska vapen som Bashar kommit åt från IS. Nu kan Kina, Ryssland och Iran sno den teknologin
Citera
2019-03-15, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genpolen
https://pbs.twimg.com/media/D1tU3vXX0AMSRSz.jpg:large

Varför i hela friden skulle han tycka om pakistanier som består av i princip de värsta muslimska avskum vi har i den här världen? Måste vara fejkbilder eller? Såg de postas runt i alla fall.

Någonting märkligt här.

Läs manifestet. Han har inget emot andra kulturer eller människor SÅ LÄNGE dom håller sig i sina egna länder.
Citera
2019-03-15, 21:15
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Kan någon länka videon?

Nedanstående länk funkat för närvarande annars finns klippet säkert på tex Liveleak och liknande sidor
https://minfil.com/J2b6e0x1bb/Streamed_from_my_GoPro_with_https_-_live4.io_v_LIVE4gopro-2350426065176752_mp4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in