Citat:
Ursprungligen postat av
eyecreate
Det hela känns väldigt surrealistiskt.
Vapnen är målade som ett COD spel samtidigt som han agerar väldigt målmedvetet och sänker människor på håll med singla skott, inga bursts.
Likheterna med norgeattentatet är slående. Breivik agerade ungefär likadant enligt vittnesmål, och han själv.
Precis som i Norge så utfärdade landet politiska påtryckningar mot israel strax innan attentaten (om vi sk luta oss åtben konspiration)
http://www.jwire.com.au/new-zealand-votes-for-eight-un-anti-israel-resolutions/?utm_source=share&utm_medium=ios_app
Det närmaste fiction till verklighet jag kan komma är bourne filmerna som beskriver hur dessa mkultra offer kanske kan agera.
Eller så var han bara galen.
Men jävligt märkligt sammantaget hur som helst.
Det är inte helt otänkbart att fjärrstyrning är inblandat.
Fjärrstyrning handlar om att etablera kontakt med personer via nätet och få dem till att utföra handlingar, det tricket har ju pedofiler sysslat med länge nu, ISIS gör likadant.
En av våra konfliktforskare (glömt hans namn) tog upp om detta redan för tio år sedan som ett framtida säkerhetsproblem.
Det är ett redigt arbete att finna spindeln i nätet då en styrning kan gå igenom en mängd led, det kan vara ISIS, det kan vara en främmande makt, eller att det kan vara en storpsykopat som besitter dem kunskaper som krävs och gör det för sitt eget höga nöjes skull.
Det är därför jag vände mig emot att man omgående angående enstöringar drar kopplingar på manifest och vilka webbsidor som den har besökt osv, att söka och säkra kopplingar det är sådant som underrättelsetjänster har att jobba i det tysta med.