2019-03-15, 11:18
Medlem
Koyaks avatar
Var det bara en av dom fyra som filmade ?
Citera
2019-03-15, 11:19
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gregersnegrer
Googla på The great replacement.pdf
Med understreck _ mellan. Orsaken till att jag skrev just detta är att Google mfl kommer se till att plocka bort dem så så länge någon ny lägger upp dem så kommer de förmodligen heta samma sak.
Citera
2019-03-15, 11:19
Medlem
Waross avatar
Finns ingen logik i att hämnas på ett terrordåd genom att göra ett nytt terrordåd. Hade gärningsmännen faktiskt velat hämnats hade de kunna gjort det på många sätt. Ex. genom att strida mot IS på riktigt, inte skjuta ihjäl oskyldiga människor
Citera
2019-03-15, 11:20
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Nej, du har fel.
Det är redan bekräftat att detta dåd är utfört av en grupp personer.
Om det är kopplat till "högerextrem miljö" är dock oklart.
Man kan inte i detta skede dra någon slutsats om motivet, men det skulle mycket väl vara ett svar på muslimers utbredning och att det finns personer/grupper som säger ifrån..

Det där med att det skulle vara bekräftat att det utförts av en grupp personer stämmer ju inte, men kommer ändå visa sig snart så ser inte mycket poäng att ödsla tid på att diskutera det.

Att man inte kan säga något om motivet är ju också fel. I tråden har det länkats till ett manifest, där han motiverar sina handlingar. Ta en titt på det.
Citera
Medlem
styrlunds avatar
Har ju börjat florera filmer där man ser två skyttar. Ingen av dessa har någon hjälm på sig.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Nu har det säkert redan diskuterats men man ser ju i videon att det står "For Ebba Åkerlund" stort på hans vapen. Men ni har säkert redan uppmärksammat det. Kuslig detalj när jag såg videon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Helt klart en fake attack. Ni kan se på videon hur människorna redan ligger ner. Inget blod.

Skön låt dock, han spelar Barry Lyndon-soundtracket under attackens gång.

Sedan säger han också: "Shoutout to PewDiePie".

Detta är en false flag för att banna PewDiePie från youtube samt införa mer censur.

https://kiwifarms.net/data/video/694/694847-518a3baf6096388726e4e9ac7ca0336f.mp4

Återigen, blod sprutas ej vid träffar ifrån vanliga gevär, explosioner av granater leder ej till en boll av flammande eld, och folk skriker oftast inte efter blviit träffade i magen- då lungorna punkteras. Du har sett för många actionfilmer eller spelat för många shooters på datorn.
Citera
2019-03-15, 11:21
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nu har det säkert redan diskuterats men man ser ju i videon att det står "For Ebba Åkerlund" stort på hans vapen. Men ni har säkert redan uppmärksammat det. Kuslig detalj när jag såg videon.

Det står i hans manifest. Vilket du bör läsa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Har ju börjat florera filmer där man ser två skyttar. Ingen av dessa har någon hjälm på sig.

Var?
Endast sett ett klipp, killen i bilen med musiken, klottrade gevär , börjar med hagel

länk till dom andra?
Citera
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenmedG
Lika lågt som att gå in på en konsert och skjuta vilt mot alla "otrogna" tonåringar? Snäppet högre skulle jag vilja säga. Men helt klart en olaglig handling. Vilket skall bestraffas.

Jag är kluven. Tycker på sätt och vis att jag kan förstå honom på ett plan. Någon gång ska väl den vita rasen få slå tillbaka, och möta ont med ont.

Men samtidigt tycker jag synd om alla islamistiska flyktingar som flyr från sina hemländer ifrån våld.....

Eller....Nej.....Jag tycker nog inte det.

Tuffing. Undrar om du resonerat på samma sätt ifall någon av offren var dina anhöriga eller familj.

Alla oskyldiga som dör i terrorattacker är offer, oavsett etnisk eller religös bakgrund.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Går inte att jämföra eftersom muslimer har inget att göra här i europa. De har lika lite rätt till våra hemländer som vita har till deras. Om en muslim våldtar min dotter så är det antivita personer som du som bär ansvaret tillsammans med muslimerna. Anledningen att man mörkar invandrares våld mot vita och inte vill visa bilder och filmer vita barn och kvinnor som mördas av bruna män. Är bland annat att vita mäns fadersinstinkter riskeras att triggas. Vad vita gör mot andra vita kan inte förhindras på samma sätt och är vårat ansvar.

Vilka är det som bombar, invaderar och dödar vilka?

Flashback-intelligentsian är allt annat än intelligent.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Helt klart en fake attack. Ni kan se på videon hur människorna redan ligger ner. Inget blod.

Driver du med mig eller? Viss blir skjutna när de står, någon blir skjuten när hon kryper och man ser i allra högsta grad blod. Speciellt när han återkommer till moskén.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in