Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,65%
829 röster
Nej
19,54%
281 röster
Är osäker
15,65%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-15, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Nej. Allt tyder och pekar på att han är skyldig.

Du tycker det ja. För att du låter ditt subjektiva tyckande och dina känslor bestämma, istället för att se på hård, kall, objektiv fakta.

"Peddos är äckliga och konstiga, och MJ var ju äcklig och konstig, därför måste han varit pedofil och skyldig". Ungefär så begränsat är ditt resonemang.
Senast redigerad av Endryt 2019-03-15 kl. 17:58.
Citera
2019-03-15, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Haha, apropå det bemötande som filmen får. Tänk om man även till vardags hade tvingats stå ut med såna som MJ – och hans supportrar:.

Media och folk:
"Michael har inte vitiligo - han bleker huden"
Facit och sanningen; Han hade vitiligo enligt rättsläkaren vid obuktionen

Pojkarna som anklagade:
"MJ:s penis är omskuren och svartfläckig samt röd/rosa inslag"
Facit: MJ:s penis var icke omskuren var brunfärgad med vita fläckar

Media och folk:
"MJ hade massor av barnporr, djurporr och våldsporr".
Facit och sanningen: Åklagare, polis och domstol har konstaterat att så inte var fallet

osv osv...

Folk och media har kommit med så mycket lögner genom åren så att det inte är klokt.
Man påstår att MJ ljuger ihjäl sig - när det är media och folket själva som står för lögnerna!

Knappast MJ och supportrar som har stått för lögnerna.
Senast redigerad av Endryt 2019-03-15 kl. 18:44.
Citera
2019-03-15, 18:26
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Nej, men du har en fått flera förklaringar till varför MJ har betalat. Och hans egen.
Om du anser att det är trovärdig eller inte, det är upp till dig.
Då får jag väl klargöra en gång till att jag INTE tycker MJ är trovärdig. Det är väl liksom det hela debatten handlar om?
Citera
2019-03-15, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Då får jag väl klargöra en gång till att jag INTE tycker MJ är trovärdig. Det är väl liksom det hela debatten handlar om?

Se hela bilden.

Utredningen visar:

Chandlers far blev svartsjuk på MJ, han tyckte att hans son var för mycket med MJ istället för med honom. Han ber frun och sonen att detta skall ändras, men de nekar. Tiden går... Chandler Sr pratar i telefon och beskriver detaljerat för en nära bekant om att han nu minsann har skaffat "världens bästa advokat" som minsann "ska göra så att MJ aldrig mer kommer att sälja en enda skiva till"... "Det enda jag bryr mig om är pengarna - jag gör det för pengarna".

Chandler-familjen begär olika summor av MJ. MJ nekar och säger att han tänker ta det hela i rättegång för att han inte har något att dölja, något som bekräftas genom att MJ inställt sig till förberedande rättsförhandlingar. Samtidigt skall snart andra legen på turnén dra igång- miljarder står på spel för MJ och konsertarrangören. MJ får rådet att förlika, då advokaterna menar att hela turnén kommer att få ställas in med gigantiska förluster som följd. 23 miljoner USD är trots allt mindre än en dryg miljard.

Några år efter bryter Chandler-familjen helt med pappan. Chandler Jr skickar ett öppet brev till MJ och ber om förlåtelse och att det var hans far som hade tvingat honom att ljuga om övergrepp. Chandler Sr tar sedan efter ett par år sitt liv.

Detta är faktan. Objektiv fakta. Hård kall fakta. Men du tycker fortfarande fullständigt orimligt att MJ skulle gå med på förlikning i detta fall, med all den här faktan på bordet?
Citera
2019-03-15, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Tack.

Jag sätter en ära i att hålla mig till objektiv fakta. Hårda kalla bevis. Inte subjektivt tyckande.

Om man skall tro på youtubeklippet

https://youtu.be/w7TpMVNO-5E

är ju uttalandet om att fbi granskat mj i 10 år väldigt slarvigt. 2 gånger under 10 års period är mer korrekt.

Jag har följt youtube och allt som skrivits på flashback nu i 2 veckor.

Dokumentären har varit jobbigt för mig eftersom jag första gången själv hade sex med en kille när jag var 7 år och hade ca 4 st fram tills jag var 11 år efter det har det alltid varit tjejer och räknat mig som hetro möjligtvis som bi.

Försvararna skriver att måste vara psykopat för att man vill ha pengar för övergrepp men vad kan man annars få förutom det de gjort. Varna genom att berätta hur pedofiler funkar och berätta för att må bättre själv.

Jag har verkligen gillat mj musik och kanske kommer lyssna på hans musik men dokumentären är ju 100% trovärdig men tror nog pojkarna gjorde mer med mj än de berättar. Skall man tro lite på

https://youtu.be/1Yp91zKBGgY

Så fanns det vaselin tuber överallt. Att de hävdar att de inte blev penetrerade mer än möjligtvis 1 gång är kanske en självbevarelsedrift. Detta är mina tankar. Imorgon tänker jag lämna att läsa allt och gå vidare i livet. Man mår inte bra av att älta detta bedrövliga.
Citera
2019-03-15, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Here we go again. Du har så många faktafel i din text, så här kör vi.

1. Han var anklagad av Chandler tidigare. Som sedan erkände att han ljög för att hans far hade tvingat honom till det. Bevis för detta: den hemliga röstinspelningen på fadern där han erkänner att allt är för pengarna. Chandler Jr tog helt avstånd från sin pappa och skrev ett öppet brev till MJ där han bad om ursäkt för vad han hade gjort.

2. Arvizo-fallet. Gavin och hela hans familjs vittnesmål kastades i soptunnan av rätten. Åklagaren vågade inte driva det vidare eftersom familjen hade ljugit sig igenom förhören. Föräldrarna var dessutom multikriminella. Under rättegången framkom det även att familjen hade stulit saker från Neverland och de anställda.

3. Både Chandler och Arvizo gav helt felaktiga beskrivningar av MJs penis. Fel färger, och de se att den var omskuren, trots att MJ EJ var omskuren.

4. Jag försvarar inte pedofiler eller pedofili.

5. Jag är inget fan av MJ eller hans musik.

Att han enligt dig var "udda", "narcissist" och "oempatisk" är inte tillräckligt för att beskylla någon för att vara pedofil. Man kan tycka vad fan man vill om MJ - vad jag menar är att man dock måste hålla sig till FAKTA och SANNING. Inte subjektivt TYCKANDE.

Du låter dina känslor ta över! "Peddon är äckliga." .... "Michael var konstig och udda..."

Ja, Michael var definitivt väldigt annorlunda. Men det gör honom inte till automatiskt till pedofil.
Inte ens att sova tillsammans med barn i en samma säng är lika med PEDOFILI. Varken du eller jag skulle sova i samma säng som andras barn. Men det är vad du och jag TYCKER. Det är inget som helst bevis för att MJ var pedofil.

FAKTA! Det är vd jag eftersträvar. Fakta, rättvisa och objektivitet. Inte subjektivt jävla tyckande!

1. Chandler Jr, eller Jordan Chandler har inte skrivit något öppet brev och bett om ursäkt, den här felaktigheten spreds av Corey Feldman nyligen. Det öppna brevet som dök upp 2009 var falskt och Jordan har i princip aldrig talat offentligt om fallet, eftersom det skulle bryta det avtal som garanterar honom miljoner dollar. Troligen kommer han aldrig träda fram offentligt, både Sneddon och även Dan Reed har försökt få Jordan att tala ut men misslyckats. I rättegången 2005 vittnade enbart June Chandler. Det stämmer att Jordan bröt med sin far, men de ska ha träffats senare, Evan genomförde då vad som kan beskrivas som ett mordförsök, han misshandlar Jordan med en hantel och blir polisanmäld av Jordan, kontaktförbud är ett faktum. Någon tid senare begår Evan självmord, då ska han ha varit svårt sjuk.

I övrigt håller jag med dig i allt.
Senast redigerad av echoesofglory 2019-03-15 kl. 19:16.
Citera
2019-03-15, 19:20
Medlem
Om det är som jag tror, att Wade Robson ljuger, så hoppas jag han åtminstone berättar sanningen till sin starckars mor som annars kommer må dåligt resten av sitt liv pga skuldkänslor. I tron att de sexuella övergreppen hände.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-03-15 kl. 19:26.
Citera
2019-03-15, 19:20
Medlem
Beatriceaurores avatar
Beträffande Chandlerfamiljen (med anmälande son Gavin?) var det tydligen så att de var en mindre lyckad familj, där mamman bl a tagits för shoplifting, och som ofint skulle ha snäppt med fingrarna mot en jurymedlem som därmed fördömde henne..
Det gäller att kunna hålla isär.
De två huvudpersonerna i dokumentären är två uppenbart intelligenta och i mina ögon mycket trovärdiga personer, som inte ska besmittas av att en annan anmälare kanske har en dysfunktionell familj med solkig historia.
Citera
2019-03-15, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Beträffande Chandlerfamiljen (med anmälande son Gavin?) var det tydligen så att de var en mindre lyckad familj, där mamman bl a tagits för shoplifting, och som ofint skulle ha snäppt med fingrarna mot en jurymedlem som därmed fördömde henne..
Det gäller att kunna hålla isär.
De två huvudpersonerna i dokumentären är två uppenbart intelligenta och i mina ögon mycket trovärdiga personer, som inte ska besmittas av att en annan anmälare kanske har en dysfunktionell familj med solkig historia.

Arvizo familjen var definitivt en mindre lyckad familj, även Chandlers beskrivs också som en dysfunktionell familj ibland (Evan Chandler ska tex ha misstänkts för bedrägeri under 70-talet och hade flera anmälningar mot sig i sin roll som tandläkare) men inte på samma nivå som Arvizo, med en känd historia av bedrägeri i bagaget där barnen spelade offer i olika stämningar mot butiker mm.

Wade och Jimmy är till synes rätt trovärdiga men deras historier ska ha ändrats flera gånger, Wade vägrade ett tag att lämna ut sin epost under förhandlingarna mot dödsboet men tvingades tillslut, han försökte även sälja en bok där han anklagade Jackson för övergrepp, det visade sig att de två utkast han skrivit skiljde sig väldigt mycket från varandra. Domaren i ärendet var var ganska tydlig med att ingen jury skulle tro på hans historier.

Sen kommer det ju fram saker om Wade som är obekräftade, att han varit väldigt närgången med sina kvinnliga elever, att föräldrar inte velat ha honom som lärare åt sina döttrar. En skum typ och vi får antagligen veta mer i framtiden...
Senast redigerad av echoesofglory 2019-03-15 kl. 19:34.
Citera
2019-03-15, 19:41
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Haha herregud alltså. Det är ingen våldstäktsrättegång i Sverige man lägger ner pga bristande bevis utan en av världens längsta och största där FBI var med och styrde.

Men visst, fortsätt du tro på detta för att du sett en partisk dokumentär.
Att MJ var pedofil förstod jag långt innan jag såg denna dokumentär. Det förstod många. Detta är dessutom långt ifrån den första dokumentären om MJ:s pedofili. Men fortsätt för all del att blunda i den naiva bubbla du lever i.
Citera
2019-03-15, 19:48
Medlem
Har trott han är pedofil ända sen jag var ung och läste en intervju med han killen i ensam hemma. Den relationen verkade allt annat än osund tyckte jag då.

OffT: hans musik är bedrövlig.
Citera
2019-03-15, 19:51
Medlem
Gertrud1s avatar
Det dokumentären verkar handla om är stage mums.

Två olyckliga grabbar som pressas av sina föräldrar till att bli stjärnor. Kändiskåta använder de sina barn för att få leva lyxliv.
Safechucks mamma har noll trovärdighet. Att försöka förföra ungen när mamma är på samma hotell vore ju idiotiskt. Varför ta en sån risk?

Här är lite bakgrund. Follow the money
https://youtu.be/T_CL5VpNKWU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in