Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,65%
829 röster
Nej
19,54%
281 röster
Är osäker
15,65%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-15, 17:06
Medlem
Endryt, enligt dina första poster i tråden så var du negativ gentemot MJ? Vad hände 12-13 mars som fick dig att byta sida?
Citera
2019-03-15, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Endryt, enligt dina första poster i tråden så var du negativ gentemot MJ? Vad hände 12-13 mars som fick dig att byta sida?

Läst flera hundra sidor av rättegångsprotokoll.
Sett otaliga dokumentärer både för och emot MJ och huruvida han skulle vara skyldig
Läst hela FBI-protokollet
Läst samtliga vittnesmål från de anställda
Läst hela protokollet från husrannsakan
Läst samtliga barnvittnesmål från bägge court
Läst Chandler-fallets court transcripts
Tagit del av Safechucks och Robsons vittnesmål i mängder av intervjuer och dokumentärer, från barnsben fram till deras nuvarande ålder
Ziegler-dokumentären
Följer diskussionen på Reddit

Och det är som folket där säger; ju mer insatt man blir - desto mer inser man hur allt talar för att männen talar osanning. I Sverige framgår det inte, men i USA är Robson totalt utspelad - där är han redan körd. Skrivs spaltmil med hur opålitlig han är. I synnerhet efter CBS konfrontation där de visar hur Robson manipulerat och ändrat sina felaktiga vittnesmål även EFTER anklagelserna.

Folk är oerhört naiva. De gör misstaget att enbart se dokumentären och lägger sedan ihop den med sin nidbild av MJ som de fått via media, istället för att gå till primärkällorna i rättegångsprotokollen, de andra intervjuerna med hundratals barn och deras familjer som säger att Michael aldrig någonsin gjorde något sexuellt osv... Man väljer istället att tro på en man, som när han fick sparken från sina två jobb och hamnade i ekonomisk knipa "plötsligt insåg att Michael hade sex med honom".

Chandler-fallet är som ett facit. 23 miljoner USD får far och son att lura en hel värld.
Lyckligtvis bad sonen åtminstone MJ om förlåtelse till slut. Pappan tog sitt liv.
Och som med FBI. 3 års hemlig övervakning av Michael. Man avlyssnade telefonerna och hade fysisk övervakning. INGENTING tydde under dessa tre år på att Michael utsatte barn för något sexuellt. Flera hundra barn som sovit i MJs säng säger samma sak. Men ändå väljer folk att lyssna på två misslyckade herrar som ser sin chans att tälja guld, nu när deras privatekonomier är i fritt fall.
Senast redigerad av Endryt 2019-03-15 kl. 17:22.
Citera
2019-03-15, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Allt med Michael Jackson skall alltså raderas från internet och historien enbart på grundval av vad två herrar säger i en 4 timmar partisk och vinklad dokumentär? Varav den ena redan är stämplad av domstol, juryer, bokförlag och diverse FBI-experter som patologisk lögnare.Du glömmer alla de hundratals barn och deras familjemedlemmar som vittnar om motsatsen; Michael var den mest underbara de kunde tänka sig. Ställde upp för alla och gjorde aldrig något sexuellt över huvud taget. Han hade kontakt med Safechuck och Robson ända upp i 20- och 30-årsåldern. Gav dem jobb, flög in professorer som gav dem utbildning, sponsrade Safechucks filmer med 10-tals miljoner.
Han var helt öppen med att han hellre umgicks med barn än med vuxna. Detta visste föräldrarna.

Robson berättar i intervjuer två år innan sina anklagelser om hur han har kontakt med MJ flera gånger i månaden - att de träffas och att MJ hjälper honom mycket med kontakter osv. Hur snäll MJ har varit mot hela hans familj, både du och nu. Att han totalt sket i pojkarna efter barnaåren är totalt bullshit. Däremot vad Michael alltid öppen med att det är barn han trivs allra bäst med. Det är dock inget som helst bevis för pedofili.

Men du väljer alltså att köpa dessa 2 herrars historier rakt av, och väljer att blunda för de hundratals barn och deras familjer som säger raka motsatsen. Du låter som folket på 1600-talet när man brände häxor på löpande band. Skäms på dig människa! Om det är någon som är vidrig så är det du, som väljer att döma en person för pedofili på grundval av två personers utsagor i en vinklad och partisk dokumentär

Man får tro och spekulera hur man vill. Men att sitta och uttala sig tvärsäkert om hans skuld, om att han är 100% skyldig - det är inget annat än VIDRIGT!

Michael Jackson var en kall och utnyttjande människa, en jävla hycklare. Det är inte bara de här två barnen som sagt något, han har varit anklagad vid flera tillfällen. Nästan alla jag talat med som inte har en relation till peddot är övertygade om att allt stämmer, alla ser det självklara. Det är bara ni, ett gäng naiva idioter till fans, som inbillar er att det miffot är oskyldig. Varför supportar ni ens honom? Han hade trampat på era lik för att få sin vilja igenom, han var en narcissist med låg empatisk förmåga, ingen betydde något för honom.

Han omgav sig bara av pojkar, varför umgicks han aldrig med några flickor? Varför var det bara småpojkar han ville hänga med tror du? Är det en slump? Varför var det aldrig några svarta pojkar han hängde med? För att han inte var intresserad av svarta pojkar, precis som han inte var intresserad av flickor eller kvinnor. En människa som INTE ÄR PEDOFIL skulle aldrig ens tittat mot ett barn efter de första anklagelserna som dök upp, än mindre prata med barn och slutligen fortsätta umgås med de.

Som jag skrev tidigare så var han narcissist. Det finns två sorters narcissister: De som är som framåt som Donald Trump och de som är försiktiga/tysta/tillbakadragna som Michael Jackson. Han var en poor me narcissist, som ville utmåla sig som ett offer. Han kunde aldrig ta sitt ansvar för sina handlingar. Det var alltid så jävla synd om honom. Han kunde fan inte ens ta att Eminem gjorde en parodi på honom, utan att han skulle känna sig kränkt och personligt påhoppad. Han var patetisk.

Att han har "hjälpt" någon genom att pröjsa några mille, när han satt inne på tusentalsmiljoner, säger inte mig ett skit. Han ville bara framstå som att han var så snäll och god, inget annat. Han pröjsade en för honom struntsumma. Den patetiska fanen hade ingen uppfattning eller förståelse av värdet på pengar. Det var ju det som gjorde att han tvingades till den förnedrande This is it comebacken.

https://youtu.be/HRnCX-8hA4A?t=158
Citera
2019-03-15, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Michael Jackson var en kall och utnyttjande människa, en jävla hycklare. Det är inte bara de här två barnen som sagt något, han har varit anklagad vid flera tillfällen. Nästan alla jag talat med som inte har en relation till peddot är övertygade om att allt stämmer, alla ser det självklara. Det är bara ni, ett gäng naiva idioter till fans, som inbillar er att det miffot är oskyldig. Varför supportar ni ens honom? Han hade trampat på era lik för att få sin vilja igenom, han var en narcissist med låg empatisk förmåga, ingen betydde något för honom.

Han omgav sig bara av pojkar, varför umgicks han aldrig med några flickor? Varför var det bara småpojkar han ville hänga med tror du? Är det en slump? Varför var det aldrig några svarta pojkar han hängde med? För att han inte var intresserad av svarta pojkar, precis som han inte var intresserad av flickor eller kvinnor. En människa som INTE ÄR PEDOFIL skulle aldrig ens tittat mot ett barn efter de första anklagelserna som dök upp, än mindre prata med barn och slutligen fortsätta umgås med de.

Som jag skrev tidigare så var han narcissist. Det finns två sorters narcissister: De som är som framåt som Donald Trump och de som är försiktiga/tysta/tillbakadragna som Michael Jackson. Han var en poor me narcissist, som ville utmåla sig som ett offer. Han kunde aldrig ta sitt ansvar för sina handlingar. Det var alltid så jävla synd om honom. Han kunde fan inte ens ta att Eminem gjorde en parodi på honom, utan att han skulle känna sig kränkt och personligt påhoppad. Han var patetisk.

Att han har "hjälpt" någon genom att pröjsa några mille, när han satt inne på tusentalsmiljoner, säger inte mig ett skit. Han ville bara framstå som att han var så snäll och god, inget annat. Han pröjsade en för honom struntsumma. Den patetiska fanen hade ingen uppfattning eller förståelse av värdet på pengar. Det var ju det som gjorde att han tvingades till den förnedrande This is it comebacken.

https://youtu.be/HRnCX-8hA4A?t=158

Here we go again. Du har så många faktafel i din text, så här kör vi.

1. Han var anklagad av Chandler tidigare. Som sedan erkände att han ljög för att hans far hade tvingat honom till det. Bevis för detta: den hemliga röstinspelningen på fadern där han erkänner att allt är för pengarna. Chandler Jr tog helt avstånd från sin pappa och skrev ett öppet brev till MJ där han bad om ursäkt för vad han hade gjort.

2. Arvizo-fallet. Gavin och hela hans familjs vittnesmål kastades i soptunnan av rätten. Åklagaren vågade inte driva det vidare eftersom familjen hade ljugit sig igenom förhören. Föräldrarna var dessutom multikriminella. Under rättegången framkom det även att familjen hade stulit saker från Neverland och de anställda.

3. Både Chandler och Arvizo gav helt felaktiga beskrivningar av MJs penis. Fel färger, och de se att den var omskuren, trots att MJ EJ var omskuren.

4. Jag försvarar inte pedofiler eller pedofili.

5. Jag är inget fan av MJ eller hans musik.

Att han enligt dig var "udda", "narcissist" och "oempatisk" är inte tillräckligt för att beskylla någon för att vara pedofil. Man kan tycka vad fan man vill om MJ - vad jag menar är att man dock måste hålla sig till FAKTA och SANNING. Inte subjektivt TYCKANDE.

Du låter dina känslor ta över! "Peddon är äckliga." .... "Michael var konstig och udda..."

Ja, Michael var definitivt väldigt annorlunda. Men det gör honom inte till automatiskt till pedofil.
Inte ens att sova tillsammans med barn i en samma säng är lika med PEDOFILI. Varken du eller jag skulle sova i samma säng som andras barn. Men det är vad du och jag TYCKER. Det är inget som helst bevis för att MJ var pedofil.

FAKTA! Det är vd jag eftersträvar. Fakta, rättvisa och objektivitet. Inte subjektivt jävla tyckande!
Senast redigerad av Endryt 2019-03-15 kl. 17:34.
Citera
2019-03-15, 17:32
Medlem
Citat:
Läst flera hundra sidor av rättegångsprotokoll.
Sett otaliga dokumentärer både för och emot MJ och huruvida han skulle vara skyldig
Läst hela FBI-protokollet
Läst samtliga vittnesmål från de anställda
Läst hela protokollet från husrannsakan
Läst samtliga barnvittnesmål från bägge court
Läst Chandler-fallets court transcripts
Tagit del av Safechucks och Robsons vittnesmål i mängder av intervjuer och dokumentärer, från barnsben fram till deras nuvarande ålder
Ziegler-dokumentären
Följer diskussionen på Reddit

Oj vad du har legat i, verkar ha gjort det på heltid. Jag har kollat en del på olika youtubevideos och artiklar på nätet men inte i så stor omfattning och verkligen inte läst några rättegångs skript.
Citera
2019-03-15, 17:33
Medlem
Vilken var källan nu igen till att Jordan Chandler ska ha bett MJ om förlåtelse?

Och enligt DIG, har den här pojken och hans familj gått ut offentligt att sagt att de ljugit för pengarnas skull? Vissa verkar hävda att de hade gått ut offentligt och sagt det, andra säger att det där är falskt.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-03-15 kl. 17:38.
Citera
2019-03-15, 17:34
Medlem
Citat:
Hen har läst på! De som sätter sig in i de specifika fallen upptäcker ganska snabbt att MJ med största sannolikhet var oskyldig.
Citera
2019-03-15, 17:36
Medlem
Citat:
Here we go again. Du har så många faktafel i din text, så här kör vi.

1. Han var anklagad av Chandler tidigare. Som sedan erkände att han ljög för att hans far hade tvingat honom till det. Bevis för detta: den hemliga röstinspelningen på fadern där han erkänner att allt är för pengarna. Chandler Jr tog helt avstånd från sin pappa och skrev ett öppet brev till MJ där han bad om ursäkt för vad han hade gjort.

2. Arvizo-fallet. Gavin och hela hans familjs vittnesmål kastades i soptunnan av rätten. Åklagaren vågade inte driva det vidare eftersom familjen hade ljugit sig igenom förhören. Föräldrarna var dessutom multikriminella. Under rättegången framkom det även att familjen hade stulit saker från Neverland och de anställda.

3. Både Chandler och Arvizo gav helt felaktiga beskrivningar av MJs penis. Fel färger, och de se att den var omskuren, trots att MJ EJ var omskuren.

4. Jag försvarar inte pedofiler eller pedofili.

5. Jag är inget fan av MJ eller hans musik.

Att han enligt dig var "udda", "narcissist" och "oempatisk" är inte tillräckligt för att beskylla någon för att vara pedofil. Man kan tycka vad fan man vill om MJ - vad jag menar är att man dock måste hålla sig till FAKTA och SANNING. Inte subjektivt TYCKANDE.

Du låter dina känslor ta över! "Peddon är äckliga." .... "Michael var konstig och udda..."

Ja, Michael var definitivt väldigt annorlunda. Men det gör honom inte till automatiskt till pedofil.
Inte ens att sova tillsammans med barn i en samma säng är lika med PEDOFILI. Varken du eller jag skulle sova i samma säng som andras barn. Men det är vad du och jag TYCKER. Det är inget som helst bevis för att MJ var pedofil.

FAKTA! Det är vd jag eftersträvar. Fakta, rättvisa och objektivitet. Inte subjektivt jävla tyckande!

Nej. Allt tyder och pekar på att han är skyldig.
Citera
2019-03-15, 17:38
Medlem
Citat:
Oj vad du har legat i, verkar ha gjort det på heltid. Jag har kollat en del på olika youtubevideos och artiklar på nätet men inte i så stor omfattning och verkligen inte läst några rättegångs skript.

Jag tyckte själv att jag var påläst om MJ men Endryt är grym! Läs det hen skriver och refererar till, inte ett enda faktafel. Tro mig!
Citera
2019-03-15, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
Jag tyckte själv att jag var påläst om MJ men Endryt är grym! Läs det hen skriver och refererar till, inte ett enda faktafel. Tro mig!

Tack.

Jag sätter en ära i att hålla mig till objektiv fakta. Hårda kalla bevis. Inte subjektivt tyckande.
Citera
2019-03-15, 17:41
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Nej. Allt tyder och pekar på att han är skyldig.
Utveckla istället för att bara påstå saker. Annars ger du ett extremt faktaresistent intryck. På vilket sätt tyder all fakta på detta?
Citera
2019-03-15, 17:45
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Så vi har fått en omröstning. Vet inte hur det är tänkt, om det ska baseras på dokumentären eller ej? Och exakt vad menas han är skyldig till?

Jag svarar ja men inte baserat på dokumentären endast, utan allmänna intrycket att en person som beter sig som honom, har stjärnstatus och är nerlusad med pengar, knappast är vit som snö.

Tror absolut MJ var peddo, men i vilken omfattning han levde ut sina lustar och med vem tror jag aldrig vi kommer att få veta säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in