2019-03-15, 18:20
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Nej knappast jag är vanlig knegare med yrkesutbildningar. Jag är bara envis när jag är övertygad men när det gäller dig så tycker jag du kan ha kvar den uppfattning du har. Jag vill ändå inte ha en ny utredning men SnakePlisssken är kontraproduktiv som den "Useful Idiot" han är och talar om för folk att dom måste ta åt sig av fysik som världen aldrig skådat förut. Hade han ägnat sig åt övriga 9/11 hade jag inte brytt mig men han måste vara inne och pilla på 7an. Han kan inte hjälpa sig själv.
Vad vill du ha sagt med detta? Du svarar inte på en enda av mina frågor utan börjar diskutera om en annan skribent i tråden...

Vad är det som gör dig övertygad? Du säger att det är pga hur byggnaden faller, men vad har du att jämföra med?
Citera
2019-03-15, 18:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja vi vet redan att du kan tala om exakt hur det gick till därinne eftersom du kan fjärrskåda och är utrustad med allt från värme till röntgensyn. Tydligen måste man påminna dig i var och varannan mening om hur mycket antaganden man måste göra för att bygga en teori om 7:ans fall men för någon som lider av sån grav konfirmeringsbias så är väl det överkurs...

Tvärtom, jag kan INTE tala om exakt vad som hände därinne - det är hela min (och NISTs) poäng... NIST har dock tagit fram ett troligt/möjligt kollapsförlopp, och jag har visat dig hur vi kan se på fasaden att den interna stålstrukturen kollapsade långt innan det uppmätta "fria fallet".
Citera
2019-03-15, 18:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej knappast jag är vanlig knegare med yrkesutbildningar. Jag är bara envis när jag är övertygad men när det gäller dig så tycker jag du kan ha kvar den uppfattning du har. Jag vill ändå inte ha en ny utredning men SnakePlisssken är kontraproduktiv som den "Useful Idiot" han är och talar om för folk att dom måste ta åt sig av fysik som världen aldrig skådat förut.

Vilken fysik är det?

Citat:
Hade han ägnat sig åt övriga 9/11 hade jag inte brytt mig men han måste vara inne och pilla på 7an. Han kan inte hjälpa sig själv. Nu har han dessutom börjat pilla på fredagsgroggen så snart har vi en aggressivare variant av honom...
Nu dricker jag ju aldrig grogg så det kanske är en reflektion av ditt eget beteende som uppvisas på fredagskvällar om du känner så..?
Citera
2019-03-15, 18:23
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Tvärtom, jag kan INTE tala om exakt vad som hände därinne - det är hela min (och NISTs) poäng... NIST har dock tagit fram ett troligt/möjligt kollapsförlopp, och jag har visat dig hur vi kan se på fasaden att den interna stålstrukturen kollapsade långt innan det uppmätta "fria fallet".
Hur långt innan pratar vi? Borde inte det låta ganska högt och därmed fångas upp av kameror?
Citera
2019-03-15, 18:31
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Vilken fysik är det?

Nu dricker jag ju aldrig grogg så det kanske är en reflektion av ditt eget beteende som uppvisas på fredagskvällar om du känner så..?

Hela fallet om vi ska ta det i stora drag. I detalj så det här med motstånd,stål etc etc
Nej jag ska köra bil så jag projicerar inte jag kommer bara ihåg dina duster på sena helgkvällar med Onopono som förövrigt är M.I.A
Citera
2019-03-15, 18:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taskpungen
Hur långt innan pratar vi? Borde inte det låta ganska högt och därmed fångas upp av kameror?

Sekunderna innan - i omedelbar anslutning, men i detta sammanhang en evighet eftersom det inte fanns något stöd kvar när det fria fallet inträffade:

https://www.metabunk.org/wtc7-penthouse-falling-window-wave.t9398/
Citera
2019-03-15, 18:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hela fallet om vi ska ta det i stora drag. I detalj så det här med motstånd,stål etc etc
Vilket stål? Eftersom byggnaden hade kollapsat internt: https://www.metabunk.org/wtc7-penthouse-falling-window-wave.t9398/ så fanns det ju inte mycket stål kvar...

Citat:
Nej jag ska köra bil så jag projicerar inte jag kommer bara ihåg dina duster på sena helgkvällar med Onopono som förövrigt är M.I.A
Samma där, jag drack inte grogg på den tiden heller.. Och bra att du tar det lugnt om du ska köra.
Citera
2019-03-15, 18:35
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Sekunderna innan - i omedelbar anslutning, men i detta sammanhang en evighet eftersom det inte fanns något stöd kvar när det fria fallet inträffade:

https://www.metabunk.org/wtc7-penthouse-falling-window-wave.t9398/
Jaså, jag trodde vi pratade minuter innan.

Ja det är helt klart att innandömet föll före utsidan.
Citera
2019-03-15, 18:45
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taskpungen
Vad vill du ha sagt med detta? Du svarar inte på en enda av mina frågor utan börjar diskutera om en annan skribent i tråden...

Vad är det som gör dig övertygad? Du säger att det är pga hur byggnaden faller, men vad har du att jämföra med?

Här några jämförelser. Jag tror dom flesta är eniga om att det ser ut som en CD men vissa härinne tycker inte det eftersom Penthouset har gått genom taket först. Att det kanske kan förklaras med att CD går på centrala kärnan av huset först och sånt som tex hisschakt är ju förstås en galen konspirationsteori
Citera
2019-03-15, 18:47
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Här några jämförelser. Jag tror dom flesta är eniga om att det ser ut som en CD men vissa härinne tycker inte det eftersom Penthouset har gått genom taket först. Att det kanske kan förklaras med att CD går på centrala kärnan av huset först och sånt som tex hisschakt är ju förstås en galen konspirationsteori
Det kan också förklaras med att den inre strukturen (den som faktiskt mest utsätts för brandens värme) är den som ger upp först. Men det är förstås helt uteslutet för dig.

Gällande att den tycks ha startat från botten, så var bränderna långt ner i byggnaden. Det brann ingenting (?) i toppen. Stålkonstruktionen ger vika där det brinner mest. Är det i botten kommer botten ge vika först. Mycket vikt över den skadade ytan gör att toppen accelererar.

Jag ser faktiskt inget som helst konstigt med detta.
Citera
2019-03-15, 20:14
Medlem
Citat:
Här några jämförelser. Jag tror dom flesta är eniga om att det ser ut som en CD men vissa härinne tycker inte det eftersom Penthouset har gått genom taket först.

Oja, därför som det står överallt om denna CD eller hur?... Det är bara i din och ett fåtal andra fårskallar som "de flesta är eniga om att det ser ut som en CD".

Men för all del, motbevisa mig gärna med en statiskist säkäerställd undersökning att så är fallet. Det bor ca 7 miljarder här så en miljon är inte ens en tiondels procent.

GL HF
Citera
2019-03-15, 21:21
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Oja, därför som det står överallt om denna CD eller hur?... Det är bara i din och ett fåtal andra fårskallar som "de flesta är eniga om att det ser ut som en CD".

Men för all del, motbevisa mig gärna med en statiskist säkäerställd undersökning att så är fallet. Det bor ca 7 miljarder här så en miljon är inte ens en tiondels procent.

GL HF
Har du läst sagan om Kejsarens nya kläder?
Med building 7 ser vi något som uppenbart liknar en kontrollerad demolering (kejsaren saknar kläder). Men att våga säga vad vi ser istället för att blint lita på vad Kejsaren och alla hans tjänare säger åt oss vad vi ska se, innebär att bli hånad och förlöjligad av den stora lurade massan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in