2019-03-15, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Erdogan har uttalat sig om gärningsmännen:

"As Muslims, we will never bow our heads, but we will never fall to the level of these vile people."

Eh snacka om dubbelmoral av terroristen muslimen Erdogan.
Citera
2019-03-15, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Någon som har nån teori varför han enkelt lät sig avväpnas och gripas och inte bjöd poliserna på eld-show, alternativ självmord? Inspiration från Brevik?
Inte förvånande om gärningsmannen har en förkärlek till de som med tillstånd bär vapen - polis, militär, insatsstyrka, flashbangs. Du vet, häftig skit.
Citera
2019-03-15, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaRule
Gav han upp eller hur lyckades de gripa honom efter vägen? Iofs såg det ut som att han körde runt planlöst och sköt lite hipp som happ efter moskeskjutningen.
Ingen backstory på gripandet tyvärr, ramlade bara över en länk med filmen på det hela.
Citera
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Den som filmade var i en eller bägge moskeerna? Eller vem var i den andra, alternativt var där två moskéer bredvid varandra?
Samma GM filmade med en GoPro, men bara första dådet.
Citera
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Någon som har nån teori varför han enkelt lät sig avväpnas och gripas och inte bjöd poliserna på eld-show, alternativ självmord? Inspiration från Brevik?

Han vill inte skjuta någon polis till döds, han gillar poliserna i NZ.

Han är väl för feg för självmord, ingen Anton Lundin direkt.
Anton var ju suicidal och lät sig dödas av poliser.

Hans stora idol är tyvärr den där galna norrmannen.

Han är helt ute i det blå ..

Citat från hans lilla manifest.

Citat:
I do not just expected to be released, but I also expect an eventual Nobel Peace prize.As was awarded to the Terrorist Nelson Mandela once his own people achieved victory and took power.
I expect to be freed in 27 years from my incarceration, the same number of years as Mandela, for the same crime.
Citera
2019-03-15, 17:14
Medlem
Jesusandmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbrujo
Hur kan man säga att det var dåligt, jag kollar på filmen och intrycket är att han är effektiv.

Tydligen kan du inte så värst mycket om vapen fastän du själv tror att du kan. Det tar så lång tid för honom att ladda om bl.a....Han är dock pricksäker, det må jag medge...
Citera
2019-03-15, 17:15
Medlem
Marionettes avatar
Citat:
Blir det inte livstids fängelse?

Inte vet väl jag vad han får för straff men det jag skrev var det han själv skrev sitt manifest.
Citera
2019-03-15, 17:16
Medlem
welcometorealitys avatar
Här är låtarna som Brenton Tarrant spelade inne i bilen, både före och efter dådet.

Soundtrack from the movie.

-Erradicacion-Humana-Bacteriofago
-1777 Uk The British Grenadiers fife and drum
-Fire - The Crazy World Of Arthur Brown
-Manuel - Gas Gas Gas
Citera
Medlem
Jesusandmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Samma GM filmade med en GoPro, men bara första dådet.

Har du video med bättre kvalitet? De klipp jag sett är undermåliga, inte ens HD.
Citera
Medlem
Har det kommit ut vad han har för bakgrund, om han har någon militär utbildning? Av filmen att döma så måste jag säga att han hanterar situationen utmärkt med tanke på hur stressad man borde vara under attacken. Han rör sig avslappnat under hela filmen och tar sig tid att sikta när han kan vilket får mig att tänka på min egen utbildning i lumpen när man forcerar byggnader mm. Fatta mig inte fel nu jag fördömer hans aktion men det ser ändå rätt professionellt ut.
Citera
Medlem
KlasseArbogas avatar
Ni som har läst hela manifestet noggrant, bemöter han ironin i att han är en vit australiensare i Nya Zealand som oroar sig över "replacement"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Han vill inte skjuta någon polis till döds, han gillar poliserna i NZ.

Han är väl för feg för självmord...

Snarare är den vita krigaren modig som inte tar sitt liv. Självmord är den feges utväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in