2019-03-15, 17:17
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Citat från hans lilla manifest.
Det står och väger mellan han och klimat-greta.
Citera
2019-03-15, 17:19
Medlem
Han var otroligt effektiv i sitt dödande. 100% av de han sköt i moskeen dog. Dödande skott i huvudet. Visst, han var generös med ammunition men han hade bra många magasin. Sedan utanför så var det ett planlöst skjutande.
Citera
2019-03-15, 17:20
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusandme
Har du video med bättre kvalitet? De klipp jag sett är undermåliga, inte ens HD.
Nej, såg videon inatt innan det blev censurerat, men det är nog en och samma video som cirkulera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Nej han pratar perfekt. Ser vit ut också så jag antar att det är en vanlig högerextremist. Fyll av symbolik och magiskt tänkande.
Är det ett vilseledande moment med balkanmusik? Bara det inte riktas mot Balkan!
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Ni som har läst hela manifestet noggrant, bemöter han ironin i att han är en vit australiensare i Nya Zealand som oroar sig över "replacement"?
Ja, så här skriver han:
Citat:
Q: By living in New Zealand, weren’t you an immigrant yourself?

Yes, and it seems we immigrants seem to bring a whole host of issues.

Nah, not really. An Australian living in New Zealand is much the same as an Austrian living in Bavaria. They aren’t going to ethnically replace the people, nor change the nations culture.They are the same people, they are the same culture.

Här är för övrigt manifestet mer lättläst och bättre formaterat än vad jag sett på andra håll:

https://katana17.wordpress.com/2019/03/15/the-great-replacement-manifesto-of-new-zealand-mosque-shooter-mar-2019/
Citera
2019-03-15, 17:21
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Ni som har läst hela manifestet noggrant, bemöter han ironin i att han är en vit australiensare i Nya Zealand som oroar sig över "replacement"?

Eftersom han skriver om european lands och pratar om europeiskt folk så är det kanske lättare att förstå nu?
Citera
2019-03-15, 17:21
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusandme
Tydligen kan du inte så värst mycket om vapen fastän du själv tror att du kan. Det tar så lång tid för honom att ladda om bl.a....Han är dock pricksäker, det må jag medge...

Det är ju en jäkla skillnad på att vara på en skjutbana och ladda om och vara i stridens hetta. Adrenalinet i kroppen och all spänning och nervositet jag antar han känner.

De flesta som gör liknande saker har aldrig gjort det förr, de har inte varit i krig och mest sannolikt aldrig skjutit mot en person. Han verkar också ha tejpat ihop magasinen och det kan göra det svårare att ladda om
Citera
2019-03-15, 17:22
Medlem
Någon som har en ny länk på filmen? Finns de 2 olika filmer? Den som postades här tidigare verkar vara borttagen
Citera
2019-03-15, 17:22
Medlem
Vad har den blinkande lampan på geväret för funktion? Förblinda folk som går till angrep?
Citera
2019-03-15, 17:23
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Han var otroligt effektiv i sitt dödande. 100% av de han sköt i moskeen dog. Dödande skott i huvudet. Visst, han var generös med ammunition men han hade bra många magasin. Sedan utanför så var det ett planlöst skjutande.

På den andra filmen efter dådet i den andra mosken så verkar folk leva fortfarande.
Citera
2019-03-15, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Man är ju inte förvånad egentligen. Det var väl bara en tidsfråga innan bägaren rann över för någon galning.

Lät det inte som han spelade nån sorts judisk låt i bilen när han kör mot moskén?
Kan han vara jude?
Om han är det, har han lyckats med spä på hat mot kristna, vilket är ytterst sorgligt!
Citera
2019-03-15, 17:24
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Vad har den blinkande lampan på geväret för funktion? Förblinda folk som går till angrep?

Distraktion samt mot night vision gissar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in