2019-03-15, 07:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Kvinnor kan stå några stycken runt en bil och bara prata utan att regelbundet sparka lite på däcken.

Jag tror inte att män någonsin kommer klara det.

Tror inte ens att bilens närvaro är registrerad av kvinnorna om de inte ska åka med den.
Citera
2019-03-15, 10:36
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Är du så bakom flötet att du inte förstår att all "fakta" som presenteras i media inte alltid överensstämmer med verkligheten?
Jag har redan talat om att jag inte tillhör den kategorin så bara lägg ner för Guds skull. Hur gammal är du egentligen? Du uppför dig som ett trotsigt barn när du debatterar här.
Inte ens i detta svar håller du dig till fakta. Det är en forskningsrapport från Björn Tyrefors, docent och forskare vid IFN, som vi diskuterar. Och det kallar du hånfullt för "fakta" som "presenteras i media inte stämmer överens med verkligheten".

Sedan kör du någon slags personpåhopp. Jag ärt 56 år och matematiker.

Problem med humöret, problem med att läsa innantill, problem med att debattera utan påhopp.
Ett litet inlägg från dig visar samtidigt alla dina dåliga kvinnliga sidor. Du bevisar därmed TS utan att förstå det. Vilket är ytterligare en dålig kvinnlig egenskap, bristen på självinsikt.
Senast redigerad av Paris24 2019-03-15 kl. 10:56.
Citera
2019-03-15, 10:40
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
50 år är ju en oerhört lång tid av historien...
Du briljerar som vanligt.
"50 år av historien" täcker rimligen 75-90% av alla levande experter, de som är under 60 år.
Citera
2019-03-15, 10:45
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Kvinnor kan stå några stycken runt en bil och bara prata utan att regelbundet sparka lite på däcken.

Jag tror inte att män någonsin kommer klara det.
Det finns inga kvinnor som står runt en bil. Det finns inga kvinnor som tar en bil till andra kvinnor och står kvar vid bilen när de träffas. jag skulle tom påstå att det finns extremt få kvinnor som ens talar om bilar, tvättar sin bil,, bryr sig om sin bil (utom färgen), vet exakt vad bilen heter eller har för reg-nummer. Fråga en kvinna hur en Honda Accord eller BMX X5 ser ut, kanske 1% som vet

Just bilar och allt som har med bilar att göra tycker jag är extremt köns-differerat i Sverige. I USA har åtminstone den snygga kvinnliga sekreteraren en liten billig cab. I Sverige åker de buss. Allihop.
Citera
2019-03-15, 10:51
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Föda barn. Dock om det hade varit möjligt för killar att göra det så hade vi ju givetvis varit bättre på det också.
Den uppfinningen kommer att uppfinnas av män så småningom, 100% tubrörs-barn. Då behöver vi inte kvinnor längre.
Citera
2019-03-15, 11:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Inte ens i detta svar håller du dig till fakta. Det är en forskningsrapport från Björn Tyrefors, docent och forskare vid IFN, som vi diskuterar. Och det kallar du hånfullt för "fakta" som "presenteras i media inte stämmer överens med verkligheten".

Sedan kör du någon slags personpåhopp. Jag ärt 56 år och matematiker.

Problem med humöret, problem med att läsa innantill, problem med att debattera utan påhopp.
Ett litet inlägg från dig visar samtidigt alla dina dåliga kvinnliga sidor. Du bevisar därmed TS utan att förstå det. Vilket är ytterligare en dålig kvinnlig egenskap, bristen på självinsikt.

Tack för den insiktsfulla analysen. Jag avstår från att kommentera den eftersom tråden handlat tillräckligt om dig eller mig. Men nu vet jag ju iallafall att du inte är ett barn.
Citera
2019-03-15, 11:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
"50 år av historien" täcker rimligen 75-90% av alla levande experter, de som är under 60 år.

Jo. Att du kopplar bort hur normer sett ut i århundraden är föga förvånande. Hur fort tror du man ändrar på normer egentligen? Vi skulle behöva göra denna a analys om kanske 100 år. Tråkigt att man aldrig kommer få veta.
Nu tror jag att kvinnor är mindre intresserade av teknik generellt samt att färre kvinnor är matematiskt lagda/intresserade, eftersom där finns vissa skillnader i hjärnan mellan män och kvinnor.
Men att det kommer att dyka upp fler och fler kvinnor över tid på den tekniska banan är jag tämligen säker på
Nu är jag dock av uppfattning att de yrken kvinnor jobbar med är lika viktiga och kommer därför inte att värdera typiskt manliga yrken högre. Det är väl bara bra att det finns människor som vill jobba med olika saker. Förstår inte behovet av att nedvärdera det.
Citera
2019-03-15, 15:18
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jo. Att du kopplar bort hur normer sett ut i århundraden är föga förvånande. Hur fort tror du man ändrar på normer egentligen? Vi skulle behöva göra denna a analys om kanske 100 år. Tråkigt att man aldrig kommer få veta.
Nu gör du sådär igen!
Målar in dig i ett ologiskt hörn du aldrig kommer kunna ta dig ur.
Du använder dig av ordet normer, precis som att det är något man bestämmer sig för att ändra och sen gör det, men det fungerar faktiskt inte så.
Om du använder min snabböversättning av ordet inser du varför.
Norm = normalt socialt accepterat utfall.
Det är ingenting man ändrar eller flyttar på. Det är genomsnittet av alla normala människors beteenden.
De har aldrig varit riggade mot kvinnor. De har alltid varit utformade för att skydda kvinnor.
Med fler friheter kommer mer ansvar, men den lilla detaljen vill kvinnor alltid slippa.
Och för att nå toppen ska man vara medveten om att det är konkurrens dit och ingenting någon släpper ifrån sig sin position till någon annan pga genitalier. Detta vill kvinnor också komma runt på något vis och med stat, kommuner och landsting används positiv särbehandling som metod, fast det är urtypen för diskriminering. Mot män.
Citera
2019-03-15, 15:22
Medlem
Polispotatiss avatar
Dom är ju betydligt bättre i skolan iallafall, det är en sak som är säker.

Dom är också mycket bättre på att INTE, mörda, våldta, misshandla och för att inte nämna krig, det är män bra på. Slutsatsen kanske är att dom är godare än oss och har mycket mer empati!

Ni är lika dåliga som feminister som hatar män, exakt samma sak fast omvändt
Senast redigerad av Polispotatis 2019-03-15 kl. 15:25.
Citera
2019-03-15, 15:41
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Dom är ju betydligt bättre i skolan iallafall, det är en sak som är säker.

Dom är också mycket bättre på att INTE, mörda, våldta, misshandla och för att inte nämna krig, det är män bra på. Slutsatsen kanske är att dom är godare än oss och har mycket mer empati!

Ni är lika dåliga som feminister som hatar män, exakt samma sak fast omvändt
Och du är bara lite lätt efter. Hade du läst igenom tråden lite, så hade du sett att de där argumenten redan varit uppe flera gånger och för att göra en lång historia kort.
Dina argument håller inte för någonting.
Det är inget argument att ställa grupp mot grupp på det där viset. Det är en tolvårings nivå.
Varje påstående på gruppnivå kan stämma, men det är absolut helt fel på individnivå.
Eftersom vi inte har kollektiv bestraffning, så har vi heller ingen kollektiv skuld.
Du pratar om en liten procent av män som begår brott. Procenten av kvinnor som begår brott är inte särskilt mycket mindre, men de döms oftast inte ens, eller får avsevärt mycket kortare straff för samma brott. Kvinnorabatt.
Man snyftar lite och säger att "mannen" har varit elak mot mig, så slipper man undan.
Kvinnor våldtar, misshandlar och mördar barn. Ibland kastar de barnen i sopcontainrar. Ibland skär de kuken av sin man och får vara med i dag-TV, där hela publiken jublar, för det är ju så härligt att stympa män...
Citera
2019-03-15, 15:50
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Och du är bara lite lätt efter. Hade du läst igenom tråden lite, så hade du sett att de där argumenten redan varit uppe flera gånger och för att göra en lång historia kort.
Dina argument håller inte för någonting.
Det är inget argument att ställa grupp mot grupp på det där viset. Det är en tolvårings nivå.
Varje påstående på gruppnivå kan stämma, men det är absolut helt fel på individnivå.
Eftersom vi inte har kollektiv bestraffning, så har vi heller ingen kollektiv skuld.
Du pratar om en liten procent av män som begår brott. Procenten av kvinnor som begår brott är inte särskilt mycket mindre, men de döms oftast inte ens, eller får avsevärt mycket kortare straff för samma brott. Kvinnorabatt.
Man snyftar lite och säger att "mannen" har varit elak mot mig, så slipper man undan.
Kvinnor våldtar, misshandlar och mördar barn. Ibland kastar de barnen i sopcontainrar. Ibland skär de kuken av sin man och får vara med i dag-TV, där hela publiken jublar, för det är ju så härligt att stympa män...

Vad spelar det för roll om det har nämnts? Jag har mon rätt att dela mina egna tankar om saken ändå.

Det är tolvårsnivå att sätta grupp mot grupp? Det är ju det hela tråden handlar om

Kvinnor vad jag vet har iallafall inte startat krig i den utsträckningen män har, och då kan man tänka att det beror på att det inte har funnits lika många kvinnor i ledningsposition vilket stämmer. Men det är rätt självklart att kvinnor inte är benägna till våld på samma sätt som män och säger du något annat du ljuger du.

Nej, ett väldigt icke genomtänkt inlägg av dig..
Citera
2019-03-15, 15:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Nu gör du sådär igen!
Målar in dig i ett ologiskt hörn du aldrig kommer kunna ta dig ur.
Du använder dig av ordet normer, precis som att det är något man bestämmer sig för att ändra och sen gör det, men det fungerar faktiskt inte så.
Om du använder min snabböversättning av ordet inser du varför.
Norm = normalt socialt accepterat utfall.
Det är ingenting man ändrar eller flyttar på. Det är genomsnittet av alla normala människors beteenden.
De har aldrig varit riggade mot kvinnor. De har alltid varit utformade för att skydda kvinnor.
Med fler friheter kommer mer ansvar, men den lilla detaljen vill kvinnor alltid slippa.
Och för att nå toppen ska man vara medveten om att det är konkurrens dit och ingenting någon släpper ifrån sig sin position till någon annan pga genitalier. Detta vill kvinnor också komma runt på något vis och med stat, kommuner och landsting används positiv särbehandling som metod, fast det är urtypen för diskriminering. Mot män.

Jag har inte sagt någonting om riggning. Men alla förstår väl att om män i århundraden sysslat med vissa områden så är det även idag mer troligt att män dras dit.
Det tar många generationer för kvinnor att arbeta sigin på dessa områden och det sker långsamt långsamt.noch långtifrån alla vill det ens. Antagligen inte ens hälften har ett intresse av det.

Jag skulle vilja säga att nu gör DU sådär igen. Vänder inlägget till att prata skit om kvinnor. Jag är inte intresserad av att läsa samma skitsnack om kvinnan gång på gång.
Varför kan du inte en gång skriva ett opartiskt inlägg som inte uttrycker dina egna åsikter om hur ansvarslösa kvinnor är och hur de tror att de ska bli serverade allting. Du har möjligen egna dåliga erfarenheter av kvinnor som format dig men försök nån enda gång vara lite objektiv. Det är så makalöst tröttsamt att läsa 🙁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in