Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Kan inte låta bli att undra... vad tycker Du är viktigast... få en GM fast eller att polisen ska misslyckas med det?
Vad har det med saken att göra om någon trådskrivare "ens bevistat nån mordrättegång"? Eller läst "nåt enda FU-protokoll rörande mord"?
Jag skall avstå från att vara tråkig tillbaka mot dig trots att din inledande fråga är minst sagt oförskämd.
Du får inte förledas till att tro att bara för att jag är synnerligen kritisk till hur den här mordutredningen gällande en trebarnsmamma har [miss-]skötts, att jag därför vill se en mördare gå fri. Det är bara rent nonsens från din sida att skriva så.
Polisiär inkompetens skall INTE få triumfera på så vis att en mördare går lös!
Men som du under senaste dygnet har kunnat läsa, så har det tillkommit en debatt om att polisiära, befintliga!, resurser kanske inte används/använts optimalt och att detta ev skulle kunna bero på byråkrtiska hinder.
Det är i mina ögon i så fall nåt alldeles förfärligt! Det tycker väl du också om så skulle vara fallet?
Ditt avslutande: Att jag ställde frågor om FU-protokoll resp bevistande av mordrättegångar, handlar om hur en process gällande t ex mord hanteras. Det är inte tillåtet att vid huvudförhandling slita fram "några äss ur ärmen". Det går inte till så och det var därför jag ställde två frågor till '
VigosRos'. Får se om svar kommer.