Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,65%
829 röster
Nej
19,54%
281 röster
Är osäker
15,65%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-15, 08:50
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Tänk så här; intervjun med jurymedlemmen var lång. Hon pratade länge och väl om juryarbetet och hur de resonerade. Dokumentären valde ut de 20 sekunder man tyckte stärkte männens berättelse bäst.
Kallas klippning och urval. På samma sätt som alla medier arbetar. Man har en timmes intervju med en makthavare, men väljer ut de citat och meningar som stärker den tes och den agenda journalisten och tidningen har.

Visst är det så, men ändå så fick jag direkt känslan att det här blev plötsligt personligt för henne och det är ju knappast till fördel för vittnet, jag tror det påverkade hennes "röst"
Citera
2019-03-15, 09:20
Medlem
Ingen kommer någonsin med säkerhet kunna säga att MJ var skyldig eller oskyldig. Det kan vi alla vara överens om. Dock är det i alla fall för mig viktigt att ta reda på så mycket fakta som möjligt innan jag bildar mig en uppfattning vad som är mest troligt. Den fakta som finns talar för MJ:s fördel. Det går inte att blunda för FBI:s utredning, den frikännande domen…
Citera
2019-03-15, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
Ingen kommer någonsin med säkerhet kunna säga att MJ var skyldig eller oskyldig. Det kan vi alla vara överens om. Dock är det i alla fall för mig viktigt att ta reda på så mycket fakta som möjligt innan jag bildar mig en uppfattning vad som är mest troligt. Den fakta som finns talar för MJ:s fördel. Det går inte att blunda för FBI:s utredning, den frikännande domen…

Så är det.

Man måste, även när det gäller pedofili, objektivt granska BÄGGE SIDORNA.
Citera
2019-03-15, 09:28
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Självfallet. Och därför skall folk som anklagar honom för pedofili inte komma slängandes med lögner om att hela hans hem var fyllt av barn- vålds- och djurporr.

Med din argumentation kan jag anklaga vem jag vill för pedofili, "ja men de hade säkert ingen barnporr för att det är ju olagligt."

"Du har ingen barnporr hemma? Okej, men det är ju säkert bara för att det är olagligt"
Hört du inte hur vrickad din argumentation är?

Den är inte det minsta vrickad, utan full av logisk damage control vilket jag tror MJ ngnstans kanske hade eftersom han var en target pga sitt kändisskap. (Sedan var det ju inte helt sant som en annan här länkade till, man hittade visst massor av nakenbilder på unga pojkar, böcker med bilder på nakna unga pojkar i raid 1993. Du kanske glömde läsa det? Det passar inte in i din världstolkning av din idol?).

Din förklaring att alla som har vuxenporr också skulle kunna beskyllas för pedofili håller verkligen inet heller, eftersom de allra flesta vuxna normala människor inte umgås med eller sover med barn år ut och år in eller skriver kärleksbrev till dem.

MJ var en knäppskalle och dessa rykten har cirkulerats år ut och år in. Ingen rök utan eld, som sagt. Du tror på allvar att att polis och åklagare inte kan mutas till att "inget hittats"?

Måste vara trevligt att leva i din fantasivärld där ingen ljuger (förutom barn då som anklagar MJ för pedofili, de är riktigt elaka, alla andra talar sanning för det har du i din fanatism bestämt).
Citera
2019-03-15, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Den är inte det minsta vrickad, utan full av logisk damage control vilket jag tror MJ ngnstans kanske hade eftersom han var en target pga sitt kändisskap. (Sedan var det ju inte helt sant som en annan här länkade till, man hittade visst massor av nakenbilder på unga pojkar, böcker med bilder på nakna unga pojkar i raid 1993. Du kanske glömde läsa det? Det passar inte in i din världstolkning av din idol?).

Din förklaring att alla som har vuxenporr också skulle kunna beskyllas för pedofili håller verkligen inet heller, eftersom de allra flesta vuxna normala människor inte umgås med eller sover med barn år ut och år in eller skriver kärleksbrev till dem.

MJ var en knäppskalle och dessa rykten har cirkulerats år ut och år in. Ingen rök utan eld, som sagt. Du tror på allvar att att polis och åklagare inte kan mutas till att "inget hittats"?

Måste vara trevligt att leva i din fantasivärld där ingen ljuger (förutom barn då som anklagar MJ för pedofili, de är riktigt elaka, alla andra talar sanning för det har du i din fanatism bestämt).

Jag är inget direkt fan av varken MJ eller hans musik, snarare tvärtom. Men jag är ett fan av sanning, fakta och rättvisa.

MJ var väldigt annourlunda, inget snack om saken. Han hade mycket konstigt för sig - absolut!
Men man måste fortfarande hålla sig till sanning, fakta och rättvisa - även när det gäller en "knäppis".

Hundratals poliser arbetade med fallet. Över 120 poliser deltog i husrannsakan. Tiotals åklagare, juryer. Hundratals FBI-anställda under de tre åren man bedrev övervakning mot MJ. Hundratals barn och deras familjemedlemmar sov i hans säng under årens tid. Nej, jag tror inte att alla dessa ljuger, definitivt inte i alla dessa 30 år.

"Hundratals poliser och FBI-agenter måste ha mutats till tystnad. Hundratals har begått federala brott bara för att skydda MJ." Kom igen! Totalt tusentals personer har mutats och hållits tyst i 30 års tid för att skydda MJ. Tror du att en sådan konspiration hade hållit? Jesus!

Alla vill så gärna se en hemsk pedofil, så man skiter i fakta, bevis, rättvisa och sanning.
Senast redigerad av Endryt 2019-03-15 kl. 09:56.
Citera
2019-03-15, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Du ljuger
Inte alls många som skulle gå ut i tv och ljuga om att MJ va pedofil för pengar .
Det e ju inte direkt korv gubben i ingenmansland du nämner.
Du får räkna med bli kraftigt övervakad av både media å galningar .
Du kan inte bara sitta i trädgården å känna dej säker .
Du ser bara i tråden hur besatta vissa e att hela tiden skriva att han e oskyldig. Då kan du tänka dej plussa detta med minst 100.000 som skulle kunna döda för MJ. Radikala fans e inga du viftar bort med handen bara.

Minner om en viss person som dyrkas som en gud, men enligt proselyterna bara är en profet? Helt sjukt vad mass psykos kan åstadkomma.
Citera
2019-03-15, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
[/b]

Minner om en viss person som dyrkas som en gud, men enligt proselyterna bara är en profet? Helt sjukt vad mass psykos kan åstadkomma.

Jag är definitivt inget MJ-fan. Lyssnar aldrig på hans musik och känner inget speciellt för honom alls.
Men jag är ett fan av fakta, sanning och rättvisa. Jag väljer att se bägge sidor av myntet, inte enbart den ena.

Däri ligger mycket av problemet; folk är extrema åt endera håll. Fanatiska MJ-fans och fanatiska personer som bara väljer att se en pedofil oavsett vad. I mina ögon är det minst lika mycket masspsykos att döma MJ på de grunder som presenteras i dokumentären tillsammans med allt vi vet sedan 30 år.
Citera
2019-03-15, 10:25
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Ponera att Wade och James var stenrika, vad hade deras motiv varit för stämningar? Hade ni kanske skrekit rasism istället?
Citera
2019-03-15, 10:32
Medlem
shitinmyasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Jag tror inte på dem. De är ute efter pengar.
Kanske de är ute efter upprättelse och en möjlighet att gå vidare i livet?
Citera
2019-03-15, 10:53
Medlem
Citat:

Fakta är att:
Robson blev kär i MJs brorsdotter Bradley Jackson. Robson bad MJ att göra så att han skulle få umgås med Bradley. MJ bjöd därför in sin brors familj tillsammans med Robsons familj till Neverland, så att Robson skulle få möjlighet att få umgås med Bradley så att tycke skulle uppstå. MJ uppmuntrade och deltog till att Robson från 12 års ålder ända upp till 18 års ålder hade ett förhållande med denne tjej.

Rättelse på namnet, Michael Jacksons niece som hade en relation med Wade Robson heter Brandi Jackson
Citera
2019-03-15, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Rättelse på namnet, Michael Jacksons niece som hade en relation med Wade Robson heter Brandi Jackson

Tack. Brandi givetvis. Iphone auto correctade till Bradley.
Citera
2019-03-15, 11:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shitinmyass
Man söker inte hjälp när man uppfattar det man gör som normalt. Jag håller med dig om att hjälp skulle sökas omgående, men de sjuka saknar trots allt insikt. Att vilja ha "sex" med barn är i deras tankevärld normalt då det ju bara handlar om kärlek, något hos dem har gått mycket fel, i MJs fall kanske hans diktatoriska far spelat stor roll.

Sant. MJ's uppväxt var allt annat än normal. Han har haft ett helt skevt själv bild, behandlad som ett 'övermänniska' från barnsben. Det miljö har definitivt inte gynnat ett hälsosamt själv bild. Sex med barn är ett tabu, och sex i synnerhet i religiösa samfund ( MJ var Jehovas vittnen ) Who's to blame? Vi har en sjuk dysfunktionell familj ( Jacksons ), star struck människor och en publik som vill ha en 'gud' och dyrka. Voila vilken cocktail!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in