2019-03-15, 01:18
Medlem
F.Hansens avatar
Den kurdiska milisen YPG kan inte bekräfta att Michael Skråmo är död.

– Vi har inte den uppgiften, säger YPG:s presstalesperson Mustafa Bali.

Expressen har också varit i kontakt med norska säkerhetspolisen PTS som säger att man varken kan bekräfta eller dementera uppgiften om ett dödsfall.

-

Min personliga teori är att råttan fakat sin egen död för att rädda sina råttgener.

Det värsta man kan göra för barnen är att ta dem till Norge eller Sverige eftersom de kommer få en fruktansvärd uppväxt här. Föräldrar som du och jag vet vad denne man och har sagt och gjort och att barnen ska ha någon som helst rätt att ta del av frukterna av det vi kämpar för varje dag är helt otänkbart.

Han gjorde ett val för sig själv och sin avkomma. Och att nu försöka lura omvärlden igen som den egoist som han är.

Kan någon lägga upp videos där hans ansikte blir söndersmulat av bly? Förräns det sker finns ingen trovärdighet i denna "nyhet".
Citera
2019-03-15, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Vet inte om jag tycker detta är bra eller dåligt. Hade gärna sett honom lagföras i Sverige och kanske skapat lite debatt
Bättre att han blivit lagförd där han begått brott. Saknad av ingen.
Citera
2019-03-15, 01:20
Medlem
WatchDoges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Blir de inte alls.

De måste anmälas till Skatteverket plus så måste födelsebevis bifogas.

Tycker personligen vi har massvis med barn i Sverige som redan behöver hjälp. Fattar inte varför godhetskrigarna här bryr sig så mycket om avkomman till två svagsinta landsförrädare. När var senaste gången ni gjorde ett skit för ett barn i Sverige?

Hörrö, slumpa inte ihop mig med några jävla godhetskrigare, inte den typen "godhet" iaf, jag skrev bara ett svar om automatiskt medborgarskap, jag skrev inget om ungarna i fråga, för min del får de gärna stanna där nere tills de dör, jag har inget till övers för muslimska terroristers avkomma, jag ser ingen anledning till att Sverige eller Norge ska ta dem hit, och jag skiter fullständigt i att de är barn, miljontals barn lider dagligen i världen, vad fan är det för speciellt med dessa ungar isf?

Det här står angående automatiska medborgarskap på Migrationsverkets hemsida:

"Svenskt medborgarskap för barn födda efter 1 april 2015
Om ett barn är fött efter 1 april 2015 är han eller hon automatiskt svensk medborgare om någon av föräldrarna är svenska medborgare oavsett var barnet föds.

Ett barn som är fött efter 1 april 2015 får alltid svenskt medborgarskap om

någon av föräldrarna är svenska medborgare vid barnets födelse
en avliden förälder till barnet var svensk medborgare vid sin död.

Svenskt medborgarskap för barn födda före 1 april 2015
Om ett barn är fött före 1 april 2015 men efter 1 juli 2001 är det föräldrarnas medborgarskap som avgör vilket medborgarskap deras barn får:

Ett barn till en svensk mor blir alltid svensk medborgare. Det spelar ingen roll om barnet föds i Sverige eller utomlands.

https://www.migrationsverket.se/Priv...orgarskap.html
Senast redigerad av WatchDoge 2019-03-15 kl. 01:27. Anledning: felskrivning
Citera
2019-03-15, 01:25
Citat:
Ursprungligen postat av WatchDoge
Hörrö, slumpa inte ihop mig med några jävla godhetskrigare, inte den typen "godhet" iaf, jag skrev bara ett svar om automatiskt medborgarskap, jag skrev inget om ungarna i fråga, för min del får de gärna stanna där nere tills de dör, jag har inget till övers för muslimska terroristers avkomma, jag ser ingen anledning till att Sverige eller Norge ska ta dem hit, och jag skiter fullständigt i att de är barn, miljontals barn lider i världen dagen över, vad fan är det för speciellt med dessa ungar isf?

Det här står angående automatiska medborgarskap på Migrationsverkets hemsida:

"Svenskt medborgarskap för barn födda efter 1 april 2015
Om ett barn är fött efter 1 april 2015 är han eller hon automatiskt svensk medborgare om någon av föräldrarna är svenska medborgare oavsett var barnet föds.

Ett barn som är fött efter 1 april 2015 får alltid svenskt medborgarskap om

någon av föräldrarna är svenska medborgare vid barnets födelse
en avliden förälder till barnet var svensk medborgare vid sin död.

Svenskt medborgarskap för barn födda före 1 april 2015
Om ett barn är fött före 1 april 2015 men efter 1 juli 2001 är det föräldrarnas medborgarskap som avgör vilket medborgarskap deras barn får:

Ett barn till en svensk mor blir alltid svensk medborgare. Det spelar ingen roll om barnet föds i Sverige eller utomlands.

https://www.migrationsverket.se/Priv...orgarskap.html

Suck, ja du har i teorin rätt. Men de måste fortfarande ANMÄLAS till skatteverket och något slags bevis måste framställas, oftast födelsebevis. Jag vet detta då min dotter föddes i asien under semester. Det var inte bara knalla in i flygplatsen, utan besök till svenska konsulat samt telefonkontaktet samt emailande till Svenska ambassaden i Thailand.

Tror du inte varenda batiktant helt plötsligt hade blivit "mamma" till en bunt 25-åriga 14-åriga afhaner om det var så lätt som du beskriver det.

Ber dock om ursäkt att jag kallade dig godhetskrigare då du inte är det. Det var i affekt.
Senast redigerad av priz 2019-03-15 kl. 01:28.
Citera
2019-03-15, 01:43
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Ärligt, förstår folk vilken liten feg råtta Skråmo är?
Han uppmande folk att kriga till sista droppen blod men kapitulerade som en liten fegis..

Hoppas man möter honom själv någon gång på gatorna i Göteborg.

Även om jag firar denna dagen så får man nog faktiskt erkänna att han var allt utom en fegis, han stannade in i det sista. Han lämnande inte det sjunkande skeppet som alla andra råttorna gjorde för dryga året sedan, han återvände aldrig utan han stannade i det brinnande helvete, fast vid sin sak! Med facit i hand var han mer muslim än de flesta araberna m.fl som åkt ner, vilket är ganska ironiskt egentligen.

En människa, så dedikerad till sin våldsbejakande tro är iaf någon jag INTE skulle vela möta, men det är väl enkelt att sitta och snacka över ett anonymt forum.

Hur som haver, hoppas han blir fylld med grissperma uppe i jannah.
Senast redigerad av Seemve 2019-03-15 kl. 01:50.
Citera
2019-03-15, 01:44
Medlem
WatchDoges avatar
Citat:
Suck, ja du har i teorin rätt. Men de måste fortfarande ANMÄLAS till skatteverket och något slags bevis måste framställas, oftast födelsebevis. Jag vet detta då min dotter föddes i asien under semester. Det var inte bara knalla in i flygplatsen, utan besök till svenska konsulat samt telefonkontaktet samt emailande till Svenska ambassaden i Thailand.

Tror du inte varenda batiktant helt plötsligt hade blivit "mamma" till en bunt 25-åriga 14-åriga afhaner om det var så lätt som du beskriver det.

Ber dock om ursäkt att jag kallade dig godhetskrigare då du inte är det. Det var i affekt.

Ja, det har du rätt i, ungjävlarna måste ju komma in i systemet på något sätt, ursäkta att jag inte var tydlig med det, du har rätt.

Ja, jo, det scenariot du beskriver om batikhäxorna, var inte riktigt det scenariot jag tänkte mig, att VEM som helst kan få medborgarskap, bara man hävdar att man har en svensk mamma, t.ex., utan snarare som du beskrev att du fick göra, men att denna process lika gärna kunde göras i Sverige.
Typ: Statens representanter flyger ner och hämtar ungarna, de vet vilka mamma och pappa är, då det är ett "special case", det är inte varje dag staten ställs inför att plocka hit vita barn från Syrien, mormor är närmast anhörig och svensk medborgare, ungarna registreras hos skatteverket utan problem, ges skyddade identiteter, och får växa upp med IS-propaganda.
Det skulle inte förvåna mig om de får denna specialbehandling. Fy fan.

Ursäkta att jag inte var tydlig nog i mitt förra inlägg om detta heller.
Citera
2019-03-15, 01:53
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Personlig hoppas jag att han är död den jävla mammasknullaren, och alla jävla ISIS-horungar bör för övrigt förgöras de också. Islam har inget existensberättigande i den här världen.

Hoppas det stämmer. Massgrav, med en massa andra is terrorister. Platta bara till marken och glöm var det var. Tråkigt för föräldrarna, de måste älskat sin pojke men kanske är de lättade.
Citera
2019-03-15, 02:01
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDF89
Att jämföra att glädjas över en sketen terrorists död skulle alltså vara samma nivå som en av tidernas värsta terrororganisationer? Vem har sagt att han kunde rehabiliteras? Han tillhör den skara som just inte är särskilt mottaglig för det.

Kände du han liksom? Han kanske var i Syrien för humanitära saker? Ambulans? Skola eller coach typ. Finns inga bevis liksom att han begått brott ju. Var försiktig att döma. Nu får ju barnen komma hem iaf.
Citera
2019-03-15, 02:03
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
RIP Mikael Skråmå. Du var en symbol för islam
https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=9qhYFe0deTo

Där satt han tillsammans med alla Allah kramare. Vad säger tjejerna idag? Skråmo är (var) ju en äkta muslim.
Citera
2019-03-15, 02:10
Medlem
Citat:

Det är väl bara att göra ett DNA-test och jmf med far och morföräldrar eller syskon eller mor och far. Det behöver inte vara ett pappersbevis. Det är dock det enklaste. Men om det saknas så får skatteverket utreda med de bevis de har ex DNA eller vittnesmål mm.

Skatteverket vill ju att du anmäler till myndighetsperson så det går att stärka bevisvärdet till ex Ambassad eller konsulat. Men det kan ske på annat sätt och då får myndigheten värdera det hela.

Sen måste barnet få något slags av Pass/resedokument. som utreselandet erkänner.

Så du har rätt det är inte enkelt. Men grunden är vad Immigrationsverket skriver. Dock måste en svensk myndighetsperson ta sig till lägren eller utländsk person som svenska myndigheter har godkänt. Det går ju göra undantag om man är säkra på att barnen är svenska i detta fall.
Citera
2019-03-15, 02:14
Medlem
vanarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Hur det än ligger till med föräldrarna är det vår förbannade plikt att hämta hem barnen. Så är det bara. Jag skulle gärna se hur någon kan argumentera mot detta. De har ingen skuld och har anhöriga här. Vi måste ta hem dem. Och hur ska detta gå till?
Feltänkt! IS-barn hjärntvättas från de kan stå och gå... De är rena dödsfällorna som väntar på att lösa ut. Lämna dem i Mellanöstern, det är bäst för alla.
Senast redigerad av vanart 2019-03-15 kl. 02:18.
Citera
2019-03-15, 02:17
Medlem
vanarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han är ju död så det lär ju inte hända.
Det kan ju vara så att det enda sättet man kan "släppa in" Skråmo i samhället är att låtsas att han är död och placera honom i Thailand på livslång semester...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in