2019-03-15, 03:00
Medlem
vallpojkens avatar
Glädjande nyheter, även fast jag hade hoppats på en film där han bad för sitt liv innan kurderna satte ett gäng kulor i honom.
Citera
2019-03-15, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Där satt han tillsammans med alla Allah kramare. Vad säger tjejerna idag? Skråmo är (var) ju en äkta muslim.

Vilken jävla ”debatt”! Snacka om riggad.

10 år sen nu och Belinda O är fortfarande världshistoriens sämsta programledare.
Citera
2019-03-15, 03:55
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Nej. Åtminstone mamman var/är såvitt jag vet svensk och allvarligt talat - spelar det någon roll om det är Sverige eller Norge som tar ansvaret?

Ni vill bara frånsäga ert allt ansvar och säga att föräldrarna var idioter och därför ska dessa barn utsättas för allt ont ni kan tänka er? Nej. Nej. Nej. Barnen är vårt ansvar nu och ska tas om hand på bästa sätt oavsett om det sker enligt norsk eller svensk lag, som för övrigt är ganska likartad. Barnens bästa är det som gäller.
+1

Vi kan lämna dem till barnhem för adoption. I Israel.
Citera
2019-03-15, 03:57
Medlem
Gött några kronor den norska staten slipper att slänga pengar på, man kan ju bara hoppas svenska IS-terrorister går samma öde till mötes så vi slipper bekosta dessa odjur.
Senast redigerad av srail 2019-03-15 kl. 03:59. Anledning: missade kommatecken
Citera
2019-03-15, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Meh. Ett släckt liv. Tänk på barnen och Michael som kan rehabiliteras liksom. Hur kan ni hylla att han är död? Känner ni inte typ att ni sänker er till Isis nivå? Han kunde ju fått vård och barnen likaså.

Bisarrt, Angelica. Ja, jag tror och hoppas att några av hans barn kan rehabiliteras, dock förmodligen inte de äldsta barnen. Men att Michael Skråmo själv skulle rehabiliteras är ungefär som att säga att det var synd om personer som ingick i ledarskiktet under Hitler i Nazityskland, och att de här ledarna hade kunnat rehabiliteras.

Det finns någonting som heter rättvisa. Du skulle aldrig ha sagt att det hade varit rättvist att skicka ledande nazister med blod på sina händer till en psykolog för att de skulle rehabiliteras. Jag gissar att du inte skulle ha engagerat dig för att rädda de nazister som dömdes till döden i Nürnbergrättegången efter andra världskriget.

Michael Skråmo var en ledande gestalt i en helt fruktansvärd terrororganisation. Jag tycker givetvis inte att Sverige skulle ha dömt honom till döden i en rättegång - absolut inte!!! - men jag kan inte låta bli att tycka att det är skönt att han är död, om detta nu stämmer.

Jag tror nämligen inte att Michael Skråmo kunde rehabiliteras med mindre än att han lobotomerades. Och sånt ska Sverige inte heller syssla med.
Citera
2019-03-15, 04:26
Medlem
KronPelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Era nötter Skråmo är död för att han aldrig funnits.
När ska ni vakna? Han är och har alltid varit en påhittad figur.
DOM LJUGER FÖR OSS, hajar ni det eller?

Du har nog hamnat i fel tråd.
Här är forumsektionen du letar efter: Hallucinogener
Citera
2019-03-15, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Hur det än ligger till med föräldrarna är det vår förbannade plikt att hämta hem barnen. Så är det bara. Jag skulle gärna se hur någon kan argumentera mot detta. De har ingen skuld och har anhöriga här. Vi måste ta hem dem. Och hur ska detta gå till?

Ömmar du lika mycket för t.ex. underåriga flickor som kidnappats från Sverige och gifts bort med äldre släktingar i muslimska länder, och som hålls kvar där som någon sorts sexslavar?

Du tycker kanske att det först och främst är barn som kan tänkas växa upp till radikala islamister som ska räddas hem till Sverige, så att de kan sprida sin islamism här? Som Michael Skråmos barn?

När du har beskrivit hur du tycker att vi ska rädda de kidnappade och bortgifta svenska flickorna, så diskuterar jag gärna med dig hur vi ska rädda de kvarlämnade svenska IS-barnen.
Citera
2019-03-15, 04:41
Medlem
RickRozays avatar
Skråmo måste väl ha avlidit eller bragts om livet i fängelse eftersom han var tillfångatagen, om det stämmer.
Citera
2019-03-15, 04:46
Medlem
Skråmos påstådda död är inte bekräftad av vare sig YPG eller av Norge. Skråmos mamma har haft sms-kontakt med sonen och man kan se lite av den i länken nedan. Skråmos mamma skriver att barnens mormor ska ta hand om barnen så de uppfostras som galningen Skråmo vill. Dream on! Om barnen kommer till Sverige så kommer sociala myndigheter aldrig att gå med på att placera dem hos mormorn som kommer vilja göra dem till jihadister.

https://www.expressen.se/gt/engelsk-...kramo-ar-dod-/
Citera
2019-03-15, 04:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Skråmo måste väl ha avlidit eller bragts om livet i fängelse eftersom han var tillfångatagen, om det stämmer.

Högst troligt. De hade honom möjligen men sedan avled han av vad nu omständigheter. Annars hade han ju varit reggad för att han är ett rätt värdefullt kort att ha för kurderna.
Citera
2019-03-15, 04:49
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Högst troligt. De hade honom möjligen men sedan avled han av vad nu omständigheter. Annars hade han ju varit reggad för att han är ett rätt värdefullt kort att ha för kurderna.
Enligt Jesper Söder, svensk YPG krigare:

Citat:
Att skråmo varit gripen, har klarnat upp. Skråmo var inte gripen. Skråmo har dött av skador. Upprepar Michael skråmo är död. Lämnar efter sig sina barn. Som är omhändertagna som jag förstått det.

https://twitter.com/soder_jesper?lang=en
Citera
2019-03-15, 04:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Enligt Jesper Söder, svensk YPG krigare:

https://twitter.com/soder_jesper?lang=en

Då fick han som han ville då. Hellre döden än att ge upp. Sparar Norge en massa kronor. Sedan får vi hoppas att de även tar han om ungarna men de verkar ju tyvärr vara på väg till Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in