Citat:
Ursprungligen postat av
argaangelica
Meh. Ett släckt liv. Tänk på barnen och Michael som kan rehabiliteras liksom. Hur kan ni hylla att han är död? Känner ni inte typ att ni sänker er till Isis nivå? Han kunde ju fått vård och barnen likaså.
Bisarrt, Angelica. Ja, jag tror och hoppas att några av hans barn kan rehabiliteras, dock förmodligen inte de äldsta barnen. Men att Michael Skråmo själv skulle rehabiliteras är ungefär som att säga att det var synd om personer som ingick i ledarskiktet under Hitler i Nazityskland, och att de här ledarna hade kunnat rehabiliteras.
Det finns någonting som heter rättvisa. Du skulle aldrig ha sagt att det hade varit rättvist att skicka ledande nazister med blod på sina händer till en psykolog för att de skulle rehabiliteras. Jag gissar att du inte skulle ha engagerat dig för att rädda de nazister som dömdes till döden i Nürnbergrättegången efter andra världskriget.
Michael Skråmo var en ledande gestalt i en helt fruktansvärd terrororganisation. Jag tycker givetvis inte att Sverige skulle ha dömt honom till döden i en rättegång - absolut inte!!! - men jag kan inte låta bli att tycka att det är skönt att han är död, om detta nu stämmer.
Jag tror nämligen inte att Michael Skråmo kunde rehabiliteras med mindre än att han lobotomerades. Och sånt ska Sverige inte heller syssla med.