Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-14, 22:16
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Vad menar du att jag ljuger om? Skriv vad jag ljuger om är du snäll.
Senast inlägg 1222 ser du att jag rättar felaktigheter som andra skriver.
Folk ljuger och skriver osanningar. Som du tex, när du skrev "Nytt offer har trätt fram" när det i själva verket är en 8 år gammal nyhet.

Hans historia kom redan 2011, för 8 år sedan. I mina ögon var han en pojke för 8 år sedan, och definitivt en pojke när han och MJ träffades.

Han säger att inget som helst sexuellt hände mellan honom och MJ. De sov tillsammans, men inget sexuellt alls.

Som med hundratals andra barn och familjemedlemmar. Gammal skåpmat.

Du menar att "touching someone (ett barn) in an inappropriate way" inte är sexuellt?

Att "klä av sig naken i jacuzzin ihop med ett barn" (som inte är ditt) inte är sexuellt?

Du skulle vara helt ok med att en vuxen gjorde så emot ditt barn?
Citera
2019-03-14, 22:19
Medlem
Kidneybeans avatar
Jordan Chandler never confessed he lied about MJ molesting him - that is a false fact.

https://www.snopes.com/fact-check/jordan-chandler-jackson/
Citera
2019-03-14, 22:24
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag är inget fans så.

Du kommer med ett påstående. I gammal flashbackanda svarar jag:

Källa på det!
Bara att kolla på vilken unge han gick hand i hand med på olika turnéer och vid sina nöjesparksbesök. Tydliga mönster minst sagt. Bra dokumenterat i Leaving Neverland
Citera
2019-03-14, 22:24
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Tänker att om man bortser från om övergrepp skett eller inte, fick man se hur manipulativ MJ var och hur han utnyttjade stjärnstatus och pengar för att intensivt kunna umgås ensam med barn och vara ett barn själv. Han hade ett enormt inflytande över familjerna, som jag skrev i sammanfattningen tidigare. Att han såg till att bli pojkarnas allt, den som universum kretsade kring, till den grad att de gav upp skolan och hela sitt liv, för att sedan förkasta dem när de blivit för gamla, är inte brottsligt men djupt omoraliskt och ett elakt svek mot barn han sa sig älska och lovade stötta. Hos både Wade och James ser jag en stor sorg. På så sätt är MJ verkligen ett monster, peddo eller ej.
Fast att MJ blev så otroligt viktig för pojkarna kan man inte beskylla honom för. Det var pojkarnas familjer som var helt galna för honom och kontaktade honom hela tiden, inte tvärtom. Sveket ligger hos de mödrar som splittrade sina egna familjer för att bli uppmärksammade av en superstjärna.
Citera
2019-03-14, 22:28
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Fast att MJ blev så otroligt viktig för pojkarna kan man inte beskylla honom för. a.
En vuxen människa som bjuder hem barn som får sova i hans säng, som ringer timslånga telefonsamtal dag ut och dag in.

Man kan verkligen beskylla honom för att göra sig själv viktig i lättpåverkade barns liv.
Citera
2019-03-14, 22:31
Bannlyst
Dokumentären har ju fan samma upplägg som Imposter där en identitetsbedragare får snacka helt fritt om sitt livs största scam utan att bli ifrågasatt och sen är det familjen han bedragit som blir beskyllda för cover up av mord på just personen som han cosplayar.

Enda gången Robson visar äkta känslor är när han halkar från sin utstuderade karaktär och spricker i rösten av ilska när han berättar om hur han blev ersatt av Culkin, Barnes och Feldman

Det här är världens just nu mest lättkränkta sociopat.
Senast redigerad av SlowScarecrow 2019-03-14 kl. 22:48.
Citera
2019-03-14, 22:34
Medlem
Del 2 nu. Nej jag orkar knappt se de här lögnarna. Tidigare hävdade de en sak, nu en annan. Med en ej trovärdig förklaring till deras ändring av påståenden.
Citera
2019-03-14, 22:41
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
En vuxen människa som bjuder hem barn som får sova i hans säng, som ringer timslånga telefonsamtal dag ut och dag in.

Man kan verkligen beskylla honom för att göra sig själv viktig i lättpåverkade barns liv.
Men man måste komma ihåg att ytterst få relationer byggdes på hans initiativ. Han blev vän med vissa barn, ja, men man kan inte heller beskylla alla som någonsin ingått i någon form av relation för att aktivt ha gjort sig själv viktig med syfte att sedan såra.
Citera
2019-03-14, 22:45
Medlem
Någon som tittar just nu? Det är så jäkla otrovärdigt så det finns inte. Må Robson brinna i helvetet eller drabbas av cancer.
Citera
2019-03-14, 22:49
Medlem
Zalkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Del 2 nu. Nej jag orkar knappt se de här lögnarna. Tidigare hävdade de en sak, nu en annan. Med en ej trovärdig förklaring till deras ändring av påståenden.

För det kan du avgöra? Du har själ erfarenhet av att bli sexuellt utnyttjad av en person som du idoliserar? Stockholm syndromet, är det bara kvacksalveri enligt dig?
Citera
2019-03-14, 22:51
Medlem
Sorgligt att folk kan bli så lurade av två lögnare. Media köper deras story rakt av. Det här är en modern korsfästning!
Citera
2019-03-14, 22:54
Bannlyst
Och Wades besatthet av Jackson redan som barn och innan han ens träffat honom är ju nåt som borde kollas upp. Att djupstudera varje rörelse i flera timmar om dagen för att dansa exakt som Jackson är inget som normala barn gör, de efterapar bäst de kan men det blir inga avancerade grejer.

Han har olyckliga ögon på alla bilder sedan barndomen så nåt har ju varit fel sedan början. Nån i familjen måste ju vara den som förgripit sig på honom och sen när han "övergavs" av Jackson kom han på den ultimata hämnden som han kunnat skriva och regissera i minst 6 fucking år!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in