Citat:
Ursprungligen postat av
yuptaget
Jag förstår att du TYCKER att du KÄNNER att det är märkligt att dem inte vågat prata om detta förens nu.
Om du skulle vilja(vilket jag förutsätter att du absolut inte vill) kolla upp mer liknande fall så är extremt vanligt att just anmäla 20 år senare, DETTA ÄR SNARARE REGEL ÄN UNDANTAG.
Om dem inte blivit utnyttjade så måste de har planerat detta länge tex när dem nekade under tidigare rättegångar, för att neka under den perioden är precis hur ett offer hade valt att agera om man varit utsatt.
Deras story idag blir otroligt mer trovärdig när man betänker att de nekade i yngre ålder. Detta gäller såklart bara om man lämnar vad man TYCKER och KÄNNER utanför. Då måste man hålla sig till forskning och den fakta som finns om övergrepp
Åter igen så tycker du att han är rik är ett argument för att han inte skall dömas, du ser ingen som helst koppling till hans rikedom och att han inte har dömts.
Även där visar fakta och forskning att rika får mildare/lägre straff än fattiga speciellt i USA.
Det ända som hade kunnat rädda honom mer än vem han var och hans pengar är om han hade varit tjej. DÅ ytterst få kvinnliga pedofiler döms
Du påstår att MJ inte blev dömd pga han har mkt pengar och är känd,
Får jag fråga vad du grundar det på?
Finns varken fakta eller belägg för att det det påståendet skulle stämma.
Det enda vi har sätt är tomma påståenden (där ett penga motiv finns) och inga som helst bevis för att det skulle vara sant.
Och av denna enkla anledning han blev friad på varenda åtalspunkt.
En sak vi vet, är att väldigt mäktiga människor ville krossa hans karriär, alternativt få honom dödad.
Hans släkt och anhöriga bevittnar om detta, han var extremt paranoid mot slutet.
Även lyrics i hans texter indikerar på främmande makt ville få han krossad och dödad, t.ex låten ”they dont care about us”
”They” som i ”dom”, främmande makten,
”Illuminati”???
Han säger det även själv här:
https://youtu.be/ycyEL1mGSd0
Glöm inte, att vara störst artist i världen, i ett vit-mans dominerat land, var inte super populärt back in the days,
Att han blev ”sjuk” och förvandlas till vit i toppen av karriären (troligtvis förgiftad) tycker jag också tyder på att han faktiskt hade mäktiga fiender.
Lyssna på klippet och hör hans egna ord!